Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
Nysgerighed dræbte godt nok...
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Jonas Uri


Posts: 4


Post #1 Posted: Mon Jan 03, 2011 18:01    Post subject: Nysgerighed dræbte godt nok...
  

katten, men jeg ville gerne stille et spørgsmål til de aktive skjalde, gøglere og spillemænd, der findes i det danske livemiljø.
Hvor meget musisk aktivitet er der i rollespil for tiden?
Jeg mistede følingen med det for længe siden, og det virker på mig som om at det er tilbagegående, eller også har i fundet andre måder end skjaldesang at få det ud i på.
Derfor undrer det mig, at der ikke er mere lyd fra den yngre generation af rollespillere, med fare for at lyde som et gammelt røvhul.

Jeg er meget nysgerrig omkring det, og derfor ville jeg gerne høre nogle menneskers bud på, hvor meget musik der er i rollespil nu om dage.

På forhånd tak for en besvarelse.

Hilsen Jonas

Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #2 Posted: Wed Jan 05, 2011 0:35    
  Jeg deler din interesse for hvordan det står til med de nye generationer.
Jeg forsøger at danne mig et person overblik ved at tage til 4 af de kbh. kampanger, får på den måde måske spotte nye talenter. 
Jeg besøger GERF, HELIOS, TEMPUS-VIVO og ROS-LIVE.

Der er helt klart nogle sanger(inder) der må betegnes som værende velbevandrede i de gængse tekster her fra siden og fra middelalder miljøet. Nogle af disse spiller også på fløjte. 
Det er dog meget småt med instrumentalisterne. 

I ROS-LIVE er der flere dygtige musikere, bla. Amanda N. Rasmussen, der også er på Skjaldesang. Desuden er der Mark Langer, der spiller irsk på både violin, guitar og lidt banjo. Desuden er der en del sangerinder og fløjtespillere

I TEMPUS-VIVO, vil jeg hive Laura Holmegaard frem i lyset, som værende en der efterhånden både som sanger men især som melodi og tekst skriver, hvis hun forsætter, burde blive en af de helt store.

I GERF er der også en pige, kan dog ikke huske hendes navn, der besider en tekstk hukommelse, på højte med Tore (næsten). Der er desuden en stabil musik kultur til GERF, hvilken jeg selv har været primus motor på at få opbygget.

I HELIOS ved jeg at Daniel Larsen, kraftigt overvejer at begynde at benytte sin musikalske erfaring, og tage en guitar med i spil. Der er desuden en pige, jeg blevet gjort opmærksom på, der også er meget interesseret i sang og muisk i Live, men mangler træning og vejledning

Uden for disse foreninger, har jeg væert i kontakt med nogle piger fra Jylland, der forsøgte at opbygge et fast band. Dette blev dog opløst pga. tids mangel.

Dette er lige hvad jeg har fået skrabet sammen igennem det sidste års tid med mere.

mvh
Colberg


Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B