Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter ->
Søger anskafning samt undervisning i Hurdy Gurdy
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Peter Hellberg

Se fuldt billede
Posts: 2
Kbh

Post #1 Posted: Wed Sep 08, 2010 12:53    Post subject: Søger anskafning samt undervisning i Hurdy Gurdy
  Hejsa folkens
Nu har jeg i mange år hørt på middelaldermarkederne de dejlige personer der spiller og giver noget stemning og har ofte leget med tanken om at det kunne være fedt at lære at spille. Nu har jeg så endelig taget mig noget sammen og er begyndt søgningen på Hurdy Gurdy som er et af de instrumenter jeg finder interessante og spm ikke bare er noget alle kan (gør det mere interessant for mig selv at lære så).
Men nu er det jo så bare lige, hvor anskaffer man sig så sådan en (ja har læst forummet med hvordan man laver en selv, men bor i lejlighed og har ikke lige det store værktøjssæt) og i særhed hvor / hvem der kan lære mig at spille på en sådanne samt måske lære mig nogen sange / melodier også...


Nogen der har nogen gode forslag?

MvH
Taizen / HellB
Hop til top
Send private message
Jakob Skræp


Posts: 24
Viborg

Post #2 Posted: Wed Sep 08, 2010 17:07    
  Hej og velkommen til

Hvis du går med planer om at bygge en selv synes jeg at du skal tage fat i Erik aka EinReich herinde på forum, han har nemlig bygget en selv med held*. Jeg har også forsøgt at bygge en (hvilket ikke gik så godt), det vigtigste at give videre er - Tag dig god tid! ; Hvis man forhaster sig i byggeprocessen, så ender det ikke godt.

Ud over denne side hvor der er en del info og mennesker der spiller drejelire så er der også --> Dronemusik Danmark (link1), som er en forening der prøver at samle viden om, og musikere der spiller på droneinstrumenter fx. drejelire.

Hvis jeg kender de andre brugere ret så, skal der nok komme nogle andre der kan guide dig bedre end jeg kan.

VH
/Skræp


*Erik har lavet en lille video med en demo da hans lire helt nybygget --> YT Link<object width="480" height="385"> (link2)

[Edit]
jeg må tilsyneladende ikke lave links idag så du må selv C/P dem.
(link1) http://www.dronemusik.dk
(link2) http://www.youtube.com/watch?v=hfqUd5-hpeI

...og så ligger der lidt løs kode rundt om i mit indlæg

</object>
Hop til top
Send private message
Amanda Natalie Rasmussen


Posts: 26
Roskilde, Danmark

Post #3 Posted: Thu Sep 09, 2010 11:06    
  Hej Peter Smile

Jeg kan kun give Jakob ret - Dronemusik Danmark er et rigtigt godt sted at starte. Vi er altid glade for at kunne dele ud vores nørdethed, så du er meget velkommen! Der er desuden forskellige workshops, foredrag mm. for foreningens medlemmer.

Hvis du er interesseret i at lære et par melodier til at starte med eller bare spille sammen med andre,  bor jeg i Roskildeområdet og har spilet drejelire siden nytår. Smile Det kan også være en mulighed for lige at prøve instrumentet, og se om det er noget for dig. Jeg kan lige sende dig mit nummer i en PM, så kan du smide en sms, hvis det har interesse.
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B