Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Køb, salg og byt ->
Hjælp til køb af skalmeje
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Gitte Daasbjerg


Posts: 1
Århus

Post #1 Posted: Tue Jul 20, 2010 20:53    Post subject: Hjælp til køb af skalmeje
  Jeg vil gerne anskaffe mig en skalmeje og har læst de forskellige indlæg der omhandler skalmeje. Udfra disse har jeg lidt kig på Klaus Steckers Schalmei G/a Modell 2 extra laut. (Er det et ok begynderinstrument?)

Jeg har aldrig spillet på en skalmeje, så ved intet om hvor let eller vanskeligt instrumentet er at spille på. Jeg har opfanget, at blæseteknikken skulle være som en obo. Jeg spiller selv tværfløjte og saxofon.

Er der nogen, der har erfaringer med at gå fra fløjte eller saxofon til skalmeje? Eller nogen, der kender til beskrivelse af blæseteknikken for en skalmeje?

Et sidste spørgsmål: Nogen, der har kendskab til steder i DK hvor der sælges skalmeje?
Hop til top
Send private message
Simon Jarløv

Se fuldt billede
Posts: 83
Amager

Post #2 Posted: Thu Jul 22, 2010 12:56    
  Du kan sandsynligvis finde en brugt. NU har jeg ikke selv købt direkte fra Klaus Stecker, men jeg har ladet mig fortælle, at de skal justeres en del før de kan bruges. Derfor er det nok ikke et godt begynderinstrument. Men jeg kan anbefale Bodu Schultz, af hvem jeg har en rauchspfeife (en type dobbeltrørbladsinstrument med vindhætte, der minder om en skalmeje - bemærk der faktisk er forskel). Hans er udstyret med plasticrørblad og stemmer rigtigt hver gang.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #3 Posted: Fri Jul 23, 2010 17:07    
  Det samme vil jeg så sige om Steckers skalmejer, men der er tale om to ret forskellige produkter... begge lækre!
Jeg tror at du qua sax-spillet har en klar fordel hvad angår ambrosure, lungekraft og til dels også fingersætning! Køb, køb! Smile
Hop til top
Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Køb, salg og byt Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B