Morten Sørensen
|
#1 Posted: Sun Jul 16, 2006 23:51 Post subject: Sangene Fra Front De Boeuf's hof til Kongens Æra |
|
|
| Brave William Melodi: Brave Brave Sir Robin.
Åh Brave William William Front De Boeuf Kue vil han aldrig bli' Åh brave William Han var blot en væbner da han drog i krig Men selv dengang der sloges han som ti
Han trak sit sværd der var ingen fred Ho'derne trilled' af bakkerne ned Han stak deres bryst og skar deres lår fjenderne fik kun de trængeste kår sir William Front De Boeuf
Nu er William Ridder Ridder Front De Boeuf Hans Heltemod er stadig stort åh brave William Nu viser han sit værd i Ashby's store dyst Åh brave William hør min ryst
Træk dit sværd vis nu ingen fred lad ho'derne trille af bakkerne ned Stik deres bryst og skær deres lår lad fjenderne kun få de trængeste kår sir William Front De Boeuf
Prins John Melodi: Gaston Fra Skønheden og Udyret
Ih hvor jeg altså er glad for Prins John At Robin er hængt det er klart når han går og stjæler så meget fra dem Så er han jo ikke for smart der er ingen i verden så mægtig som dem skønt skatterne stiger så tit Alle vil fjerne hver sten på ders vej de er Adelens top favorit
Ingen ser som Prins John Ingen ler som Prins John Ingen har sådan stærk karekter som Prins John For han er berømt som en mode kender Sikke en mand ham Prins John
Richard d. 1 forlod vores land lod John Regere imens Nobel og Pæn og i Fineste stand Han har en prægtig Potens kvinderne dåner når han går forbi hans hår er så pænt og så smukt hans tøj er jo noget vi alle kan li' lad hele hans liv bære frukt
ingen ser som Prins John ingen ler som Prins John ingen har sådan stærk karekter som prins john for han er berømt som en modekender sikke en mand ham prins John
Løb Gøgler Melodi: Løb Samson
Løb Gøgler Løb Nu kommer Front De Boeuf Løb Gølger Løb Der ing' tid til at Snøft Løb Gølger løb Hvis du har livet kært, når Thomas tager sko'ne på så går det fandme stærkt!
Klyng ham op Melodi: Tag mig op
Vers: Jeg red i skoven mod Nottingham en Tidlig fredag aften
Omkv.: Og pilene susede bare forbi For Robin Hood han er ond han er led Og han gør vores folk så Fortræd Så kære Sherif, klyng ham op - klyng ham op.
Vers: En ussel nidning uden stand var faldet mig i ryggen
Omkv.
Vers: Fangen er nu Robin Hood vi så ham alle dingle
Omkv.: Nu suser pilene ikke forbi For Robin Hood han var ond, han var led Og han har gjort vort folk så fortræd Så kære Sherif klyng ham op - klyng ham op.
Digtet til Lady Rowena
Ih hvor ville jeg gerne tage dig med til et sted i det fjerne der ville jeg ægte, forsørge dig og give dit liv både lys, og leg.
din dansende gang over engens strå i din stemmes sang din skønhed jeg så
åh kunne jeg bare fortælle de ting der er i mit sind om hvordan jeg vil dele mit vælde og i dit liv lade det sive ind
så nu om din kærlighed jeg vil tilspørge dig siger du og din slægt mon ja til mig? | |
|
|
|
|
Frederik 'Freso' S. Olesen
|
#2 Posted: Mon Jul 17, 2006 0:10 |
|
|
| Du trænger vist lige at få din opmærkning rettet fra HTML til BBKode, men bortset fra det er det godt at se at teksterne allerede finder deres vej herind... Jeg ville dog mene de ville gøre sig bedre i sangdatabasen end på forummet. Men det er så bare min mening.
- Freso, a.k.a. Arthur O'Brien, kroens irske spillemand og barde som blev kendt blandt adelen for sit fantastisk smukke harpespil... | |
|
|
|
|
Morten Sørensen
|
#3 Posted: Mon Jul 17, 2006 13:16 |
|
|
| Jeg ville også meget gerne ligge dem ind i databasen, men jeg aner absolut intet om hvordan jeg bærer mig ad!? | |
|
|
|
|
Frederik 'Freso' S. Olesen
|
#4 Posted: Mon Jul 17, 2006 15:30 |
|
|
| Ja, det kan jeg så godt se er lidt besværligt - skulle selv (som gammel skjaldesangsbruger) lige lede lidt før jeg fandt ud af hvordan man gjorde:
Vælg en sang der allerede er i systemet. Så skulle der gerne være fire 'knapper' i toppen af siden, hvor nr. 2 hedder "Tilføj Sang". Tryk på den. Derfra skulle det vist være lige ud af landevejen. | |
|
|
|
|
Marie Rosenfeldt
|
#5 Posted: Thu Sep 14, 2006 16:30 |
|
|
| Gode sange
men de er nu ikk så søde over for Robin Hood..
ud over det tak for fedt spil, til KÆ til jer begge...
jeg smider gøglernes sange ind på et tidpunkt
MVH Marie rosenfeldt.... | |
|
|
|
|
Rikke Munchkin Sørensen
|
#6 Posted: Thu Sep 14, 2006 20:45 |
|
|
| 3 AF SANGENE LIGGER ALLEREDE DERINDE!
Bare så I ikke spilder tid og kræfter på dobbeltarbejde....
Kan nævne, at det er "Digtet til Lady Rowena" og "Løb, gøgler" der IKKE er kommet op derinde endnu. | |
|
|
|
|
|