Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Sange og tekster ->
Stykker der kan spilles på en lille harpe
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Vibeke Vestergaard


Posts: 8


Post #1 Posted: Sun Feb 21, 2010 15:37    Post subject: Stykker der kan spilles på en lille harpe
  Jeg har lige bestilt en lille 12 strengs Knee Harp. Er der nogen der har noder til musik/sange man kan spille herpaa
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Wed Mar 10, 2010 11:31    
  Ikke lige, men vi er to i København, som har indgået en lille pagt om at lære at spille harpe med hinanden, så måske vi hitter på noget, når først vi kommer i gang?
Hvor bor du henne i verden, og hvordan stemmer din harpe?
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #3 Posted: Mon Jan 24, 2011 15:06    
  Jeg studerer sammen med en harpenist.

Hvis det stadig er aktuelt(?), så vil jeg gerne forhøre mig nærmere hos hende.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Vibeke Vestergaard


Posts: 8


Post #4 Posted: Mon Jan 31, 2011 20:26    Post subject: Harpe
  Jeg er for tiden sammen med min kaereste, igang med at bygge en 22 strengs harpe. Den skal bygges i godt tort og hardt trae, vi bruger egetrae vi har haft liggende i lang tid. Til sound boardet bruger vi finsk fyrretraesfiner som vi limer sammen af tre stykker. Vi isaetter to splines oppe under overlaeggeren, the neck for at modvirke den skal knaekke. Alt hvad jeg skal bruge hertil pines og eyelets plus strenge, har jeg faet tilsendt fra Betty Truitt-Dragonwhisper. Pa et tidspunkt vil jeg ogsa saette levels, dvs loftestaeaenger paa 9 af strengene f, b og c, men de er lidt dyre at kobe, men det er rart at kunne lave halvtoner.Jeg har faaet fat i en Irsk bog med gode noder, hvor fingerstillingen er angivet, og saa folger der en cd med saa man kan hore melodierne, godt naar man ikke er helt god til de forskellige takter. Det er min mening at tage nogle timer hos en dygtig harpespiller der bor i min by for lige at laere at stemme og det grundlaeggende.
Det undrer mig der ikke er flere der spiller harpe i Danmark. Det er jo helt umuligt
at kobe tilbehor, fx strenge i Danmark, En stor skam!
Hej
Ps. er det kun mig der har problemer med bogstaverne paa denne side? det ser jo ud som om man ikke kan stave rent!
Hop til top
Send private message
Josef Berger

Se fuldt billede
Posts: 15


Post #5 Posted: Tue Mar 01, 2011 5:34    
  Hej,
några harpspelare finns nog i Danmark, och även här på forumet...
Några fler finns i de övriga nordiska länderna, och i oktober kommer förhoppningsvis alla till Danmark: Vi planerar nämligen precis den nästa nordiska harpstämman för alla som gillar harpor, lyror, kantele, langeleik, alla slags knäppinstrument och balladsång.
Det blir 13-16 oktober 2011 på Broby Gamle Skole.
Jag återkommer med mer information!

Josef harpolekare
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Sange og tekster Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B