Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Køb, salg og byt ->
Tin whistle / penny whistle
Goto page Previous  1, 2  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Morten Fredberg-Holm

Se fuldt billede
Posts: 59
København K

Post #16 Posted: Wed Nov 11, 2009 0:17    
  Som ejer af en Bleazy i Ibenholt & sølv, kan jeg varmt anbefale hans whistles - hvis man er rutineret! De spiller højt, godt og rent. Men de kræver meget luft, og kan være meget svære at styre. Det er den træfløjte som jeg synes minder mest om Colin Goldies Overtons. Af dem der skal tryk på vel at mærke. Jeg har mødt en del dygtige fløjtespillere der ikke brød sig om dem. Så prøv den inden du smider de 1000 kr efter sådan en.

Det skal siges at jeg også har et par træfløjter som blev fremstillet med en almindelig boremaskine på bornholms middelaldermarked. Af en ungarsk teltholder. De er glimrende og kostede vist en hund stykket. Det er bare noget andet.

Alle musikere er forskellige, og der er ikke en fløjte der passer alle. Jeg bryder mig f.eks. ikke om Susato, uden at jeg kan sætte fingeren på hvorfor... Det vigtige er at prøve så mange forskellige fløjter som muligt, og så finde den eller dem der passer ens stil, smag og pengepung.

Mit bud på den bedste pennywhistle i træ til en begynder eller let øvet ville nok være bygget af Fred Rose. De koster så noget mere...
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #17 Posted: Wed Nov 11, 2009 0:28    
  Well said hr. Fredberg!
I sidste ende er det smag og behag... og så lige pengepungen Wink
Hop til top
Send private message Send e-mail
Jakob Nørager


Posts: 7


Post #18 Posted: Mon Apr 12, 2010 13:11    
  Hej alle. Jeg har en hjemmeside hvor i kan finde et rimeligt sortiment i penny/Tin Whistles. 

Direkte Link:

http://www.soundsourze.com/shop/tin-penny-whistles-249c1.html

Håber det kan bruges
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #19 Posted: Mon Jun 21, 2010 19:20    
  Så faldt jeg lige over en debatside, hvor Susato bliver vendt, drejet og betragtet fra alle vinkler med meget forskellige holdninger.
Læs selv, hvis det har interesse Smile

http://www.www.thesession.org/discussions/display/10513/comments
Hop til top
Send private message
Magnus Högfeldt

Se fuldt billede
Posts: 55
Odense

Post #20 Posted: Mon Jul 12, 2010 9:18    
  Personligt bryder jeg mig mere om Chieftains end Overton fløjter - specielt low-D - hullerne er simpelthen bedre placeret for mig (specielt det nederste hul er ofte lidt handicappet placeret på Overton-fløjterne, alt afhængigt model og hvem der har bestilt den). Desuden er Chieftains oftest billigere, men har en fin lyd.

Dog skal man tjekke Chieftainsfløjter nøje ud inden man køber dem - og sikre sig at de stemmer helt. Køb dem derfor ikke online!
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #21 Posted: Mon Jul 12, 2010 18:52    
  Hm... det gjorde jeg (efter at have prøvet et par stykker af samme mærke i en butik).
Så vidt jeg kunne vurdere på Mads' reaktion da han prøvede den, er jeg dog tilsyneladende sluppet ganske heldigt fra det Smile
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Køb, salg og byt Goto page Previous  1, 2 Page 2 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B