Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Skvaldersang I - Overordnet debat ->
Skal vi ikke genoplive den her?
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #1 Posted: Mon Feb 01, 2010 14:20    Post subject: Skal vi ikke genoplive den her?
  Jeg synes det var lidt for god en ide til at lade den dø Wink
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Tue Feb 02, 2010 11:53    
  Det er jeg for så vidt enig i...

Jeg har i den sidste tid gået og tænkt på at udsende en statusmail til dem der har udtrykt interesse, men den ville mest sige noget i retning af:
"Hej, en masse har meldt ud, at de gerne vil synge og spille med (og det er jo dejligt), men der er endnu ingen der har meldt sig til at arrangere numrene. Hvis nogen melder sig, genoptager vi projektet. Indtil da..."
Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #3 Posted: Tue Feb 02, 2010 17:48    
  Behøver vi det store arrangementsarbejde til numrene?
.-Det synes jeg ikke, men naturligvis skal der for så vidt stadig være nogen der står for det.

Med mit begrænsede kendskab til arrangementer vil jeg godt tage en tre stykker. Ser lige på hvilke det var vi talte om.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #4 Posted: Tue Feb 02, 2010 21:23    
  Det er forskelligt, hvor meget der skal gøres ud af det, men NOGEN skal beslutte sig for:

1. Hvilke instrumenter der skal på (og evt. hvornår, hvis de ikke bare skal køre konstant)
2. Hvilket toneleje det skal køre i
3. Hvilket tempo det skal køre i
4. Evt. hvem der skal synge/spille på det (medmindre det bare er "først til mølle")

Om der skal gøres mere, kommer an på, hvor velkvalificerede musikerne er: Kan de "bare lire noget af" eller skal de have nogle akkorder/noder/andet?
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #5 Posted: Wed Feb 03, 2010 0:40    
  som jeg nok har nævnt på et andet tidspunkt (eller som er bragt) op, er at disse fleste af disse  melodier ligger arrangement og stilart mæssigt i en helt anden boldgade, end de fleste her på siden er vant til at tænke i.

Der skal ligges noget arbejde i dem, også selv om det evt bare ville handle om at der er en der skal spille i gutar og en anden der synger.
MEN
jeg syn´s  personligt at vi skal gører så meget ud af det som vi kan.
Vi skal lave et ordentligt produkt, fordi vi netop skal lave noget der er ..."plat"
Men der er drengerøvs, druk plat, og så er der gennetænkt, gennemarbejde kunst der er så kreativt at det ligner plat, men faktisk ikke er det.

Lige nu har jeg en del projekter igang i kælderen, men hvis i virkelig vil have lavet dette projekt...ordentligt, så vil jeg gerne spørge min bror michael, og han vil være med ind over, og på computere "indspille" de instrumenter jeg ikke har mulighed for. Jeg ved godt projektet i meget af musikken og til dels også arrangementet vil være noget Michael og jeg vil tage os af, men så kan vi få det lavet. 
Min erfaring fra SS2, er at: for mange kokken fordæver maden OG den står for lang tid og trækker."
Tænk over det og meld tilnbage med hvad i finder ud af.

mvh
Christian
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
SvarreJuhl


Posts: 85
Århus
Lummer-skjald

Post #6 Posted: Thu Mar 17, 2011 8:28    
  Kan der ikke slåes to fluer med et smæk?

Til SS3 kunne man udnytte pauserne til at få lavet "bonustracks" eller er det helt utænkeligt?

Hilsen Svarre, der helt sikkert kommer til SS3 og den anden der....
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #7 Posted: Thu Mar 17, 2011 9:33    
  Jeg må indrømme, at jeg lidt betragter Skvaldersangsprojektet som afgået ved døden - i høj grad fordi ingen rigtig meldte sig til at arrangere numrene :-/

Hvis nogen "bare lige" kan gøre det, er det vel ok, men umiddelbart tror jeg, at det bliver intenst nok med Skjaldesangsindsspilningerne på en weekend, og at hvis der er pauser i indspilningerne, så er det en god idé at bruge dem til at puste ud i (særligt for vores hårdtarbejdende tekniker).

Det er selvfølgelig bare min holdning, og jeg skal ikke smide surgrød i nogens skål, hvis de mener, de sagtens kan... det er nok uanset hvad en god idé at spørge til Colbergs holdning, da det er ham, der kommer til at sidde bag knapperne.
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #8 Posted: Thu Mar 17, 2011 11:08    
  Pauser...Hvilke pauser?

Nej den går ikke.
Dette er et projekt for sig, og hvis dets succes afhænger af at finde folk til at arrangere sangene, så må der bare ventes på at nogle melder sig.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
SvarreJuhl


Posts: 85
Århus
Lummer-skjald

Post #9 Posted: Sun Mar 20, 2011 20:09    
  Godt ord igen... Jeg holder bare mere kæft, og kommer hvis i kalder!
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #10 Posted: Sun Mar 20, 2011 21:20    
  Det var nu ikke ment eller tænkt som et surt opstød.
Men der er kæmpe forskel på de sange der skal indspilles på en Skjaldesang CD og på en Skvaldersang CD, instrumentmæssigt og mentalt, hvilket bl.a. vil gøre at vi skulle have to forskellige grupper af musiker på.
Men også antallet af sange der så skulle indspilles, vil kræve musiker med noget mere erfaring end det er tilfældet med de musiker vi står med, der primært har med live optræden at gøre.

Så det kan slet ikke lade sig gøre.

Jeg kan sagten arrangrere alle sange på Skvaldersang, og sikkert også selv indspille 80% af instrumenterne.
MEN
1. Det har jeg pt. ikke tid til pga andre produktioner og projekter
2. Det vil fjerne os så langt fra den dybe mening med "gruppe arbejde"

Så I andre må give jer i kast med opgaven, og så evt. bruge mig som "konsulent" 

mvh
Colberg 
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
SvarreJuhl


Posts: 85
Århus
Lummer-skjald

Post #11 Posted: Mon Mar 21, 2011 19:47    
  Mit svar var nu heller ikke tænkt som et surt opstød. Prøv lige at se mit profilbillede. Jeg smiler over hele hoved mens jeg siger det. Smile

Hvad jeg ville ha' skrevet var:

Godt ord igen Razz Jeg holder bare mere kæft Very Happy og kommer hvis i kalder Smile Smile
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #12 Posted: Tue Mar 22, 2011 0:49    
  Det var nemlig hvad du skulle have skrevet, men da der ikke er nogen smily, så må jeg gå ud fra hvad der står, også selv om jeg aldrig har oplevet dig sur
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Skvaldersang I - Overordnet debat Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B