Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen ->
-NY FORENING! Odense Skjaldelaug middelalder underholdning!
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
stine duch andreasen


Posts: 15


Post #1 Posted: Tue Nov 20, 2007 13:04    Post subject: -NY FORENING! Odense Skjaldelaug middelalder underholdning!
  Hej hvis i ikke allerede har hørt rygterne svirre så får i besked nu:

Der er opstået en ny forening der arbejder med bla. :  

- gøgl,
- musik,
- sang,
- teater,
- hiatorier
- dans 


Vores hjemmeside:   http://www.kilenna.dk/skjalde/


og meget mere du kan proppe ind i en middelaldergenre/ inspiration.

Vi bruger både middelalder historisk men også som inspiration.

Vi regner med at lave trupper der tager rund ttil bla. rollespils og underholder, men ellers har vi workshops/arrangementer og optrædender på programmet.

Foreningen er GRATIS at være medlem af og du får adgang til at skrive på vores forum og komme til vores workshops hver 2. mdr.

Vi har eksisisteret i lidt over ½ år og tæller omkring 15-20 medlemmer stærkt voksende...

Vi har bla. været ved div. rollespilsarrangementer og markeder (eks. hesbjerg gøglertræf og horsens middelaldermaked)  men det kan du læse mere om på hjemmesiden...

Det kan faktisk slet ikke betale sig ikke at være medlem hvis du interesserer dig bare lidt for emnet middalalder og underholdning!!

lige nu har vi både dygtige ildgøglere fra svendborg og langeland, teater/rollespillere fra odense, samt skjalde/musikere/sangere fra odense og kbh, samt folkemusikere/dansere fra jylland... så vi er bredere end bare odense.

Men foreningen er også for: 
- dig der ikke rigtig synes du kan noget men vil lære det
- dig der gerne vil undervise andre
- dig der gerne vil optræde rundt omkring med dit eget eller i samarbejder.
- dig der gerne vil have mulighed for rabat ved releaterde optræde steder
- dig der mangle rnogen at spille/synge/arbejde sammen etc med...
- dig der savner noget socialt og jam og hygge med andre.


Jeg (formanden) håber at hører mere fra jer der er nysgerrige eller har spørgsmål på min mail stine_duch@hotmail.com

Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #2 Posted: Tue Nov 20, 2007 14:43    
  Kuul!
Forummet har lige kort været oppe og vende i tråden: "Danske middelalderorkestrer" hvor Lise skrev lidt om det, men det er fedt at der kommer direkte udmelding. Foreningen er nævn efter listen over div. middelalderorkestrer i første post i tråden.

Foreningen har jo sit eget forum for den slgs, men da den og skjaldesangs interessefelter overlapper hinanden flere steder, så synes jeg helt klart at i også skal annoncere på her når i har noget helst på programmet. Om ikke andet så rette folks opmærksomhed mod kallenderen.
Har selv været inde og kigge på den og har tænkt på om ikke man skulle kigge forbi.

@Stine
Hvor mange medlemmer tæller foreningen?
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #3 Posted: Tue Nov 20, 2007 16:04    
  Har ikke så meget at sige:
Super godt initiativ!
Iøvrigt enig med Nico!

/Mads (Der fik smidt et par flyers efter sig på Irish festival)
Hop til top
Send private message Send e-mail
stine duch andreasen


Posts: 15


Post #4 Posted: Wed Nov 21, 2007 16:30    Post subject: Odense Skjaldelaug middelalder underholdning
  Lige pt tæller vi ca 15 medlemmer men vi vokser ca med 2-3 stykker hver gang jeg viser mig til et arrangement eller fortæller om foreningen et sted... så vi har en del der bare mangler at tage sig  sammen og aflevære indmeldelsesblanketter så vi kan "spame" dem med al vores infor og adgang til debatten ...hehe

men foreningen er <span style="font-weight: bold;">gratis så der er ikke rigtig noget at tabe på at være medlem og man får som vist nok også nævnt en masse ud af det.

lige nu er jeg hovedåren i bestyrrelsen så det er også mig der ved hvad der er værd at vide om visioner og den slagt.... så bare kontakt mig hvis i vil meldes til (helst pr mail for det er ikke så tit jeg tjekker forummet)


      stine_duch@hotmail.com


Denne weekend (23-25. nov) afholdes vores væste workshop som i kan læse mere om på forummet under workshops...men næste igen bliver senest en uge efter afholdte workshop lagt ud med oplæg og det hele...

--så der kunne det være fedt at se nogle flere af jer "skjalde"


og ja en del af vores emner "skjalde/musik/sang" overlapper jo netop jerres forum og side og netop derfor har jeg valgt at slå det stort op her...

indenfor skjalde har vi desuden både øvede og begyndere og underviser hinanden i ønskede workshops...

vi regner også med at komme til at køre med nogle venskabsforeninger på et tidspunkt og da kunne der netop også være gode muligheder i et samarbejde.



Mange hilsener "Skjaldeprincessen" (Tempus sommerscenarie)
Hop til top
Send private message
stine duch andreasen


Posts: 7


Post #5 Posted: Wed Sep 10, 2008 17:14    Post subject: NYT Fra Odense skjaldelaug
  Lige lidt opdatering siden sidst.

Foreningen teller lige nu nogen og 30 medlemmer og har eksisteret i ca 1½ år...

Vi har fået flere forskellige tilbud bla. til forskellige scenarier om gratis indgang og mad for vores underholdning 
(det være sig bla. til ezendo i Odense som en sigøjnerfamilie der udførte comedie dell' arte teater, sang, musik, gøgl og ildshow -samt kastede med forbandelser og spåede i tarotkort)

- Derudover har vi medvirket til Odense havnekulturfestival hvor vi lavede div. gøgl-sang-musik og opråb og et stort opvarmnings-ildshow om aftenen. 

- Vi har fået trygt en masse flyvers som har vandret helt fra kbh til horsens og det halve fyn rundt. 

- Vi har for nyeligt fået trygt vores første fede plakater og arbejder på nogle store farvelagte plakater der bare siger spar to, som kommer op og hænge rundt omkring på relevante steder.

- Vi har fået en god kontakt med Den Frie Læreskole i Ollerup hvor mange af de lærestuderende har vist intresse i at diltage og evt lave workshops for os så endnu en dør med muligheder er blevet åbnet for os. 

- Vi har selvfølgelig også afholdt en masse workshops med spændende imput, god mad, fede jams, lege og hygge. billederne kan ses på hjemmesiden: flicker (nærmere link kan fås af mig for kan ikke huske det lige nu)


Vores næste workshop d. 19.-21. Sep. vil være i "legens" tema da Odense afholder "legens dag" hvor vi medvirker med vores workshops i: gøgl, ild, Musik/sang, teaterlege, Mavedans, Middelalder og folkedande samt en "surprise! workshop" som vil blive afsløret på selve dagen

Jeg minder om at tilmeldingsfristen er senest fredag d. 12! 

Det kunne være dejligt at se nogle af jer til vores arrangementer eller som medlemmer så vi kan brede netværket yderliger ud. (Husk det er gratis at være medlem i Osmu)

Mvh Stine /formand
Hop til top
Send private message
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #6 Posted: Tue Jun 09, 2009 16:47    
  Bare et nysgerrigt spørgsmål:    Lever I stadig?

Det ville jo virkelig være en skam andet!

/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #7 Posted: Tue Jun 09, 2009 16:51    
  Uden hverken at vide - eller at afsløre for meget, så kan jeg vel godt sige Ja på foreningens vejne. Jeg modtager i hvert fald stadig Stines nyhedsbrev fra tid til anden.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B