Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter ->
Middelalderligt slagtøj?
Goto page Previous  1, 2  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Frederik 'Freso' S. Olesen

Se fuldt billede
Posts: 57
Valby, København, Danmark

Post #16 Posted: Thu Jul 06, 2006 17:08    
  Kristian:
Jeg tror ikke der er nogen bodhránbyggere som sådan i Danmark (der er nogle stykker der laver dem, men...). Hvis du bor i Odder er der en chance for at du af og til kigger forbi Århus, hvor du kan prøve at få Svend Kjeldsen i snak. Ellers har Martin O'Hare her i København også af og til nogle trommer til salg. Hvis du har planer om at komme til den irske festival kan jeg finde hans e-postadresse til dig så du kan spørge ham om han har noget liggende til den tid?

Ellers synes jeg helt personligt at Brendan White's og Eckermann's trommer er blandt de lækreste. (Svend Kjeldsen sælger primært, hvis ikke udelukkende, Eckermann-trommer.) Selv spiller jeg dog stadig på en af de billigste trommer fra Hobgoblin...
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Kristian Sørensen


Posts: 25
Odder

Post #17 Posted: Sat Jul 08, 2006 16:40    
  @Frederik:  Jo tak, det ville glæde mig hvis jeg kunne få hans mail.

Det kunne egentligt være sjovt at vide hvem og hvor mange her indefra der har tænkt sig at tage til Irish Festivals?

@Mads: Har lige været inde i Slagtøjscenteret i dag og tjekket lidt op på de der "Halifax Bodhrán". De kan både fås med og uden stemmeskruer, og ekspedienten mente så bestemt at de kun blev monterede med gedeskind. Så de lyder som nogle der er gode til "skovbrug"
Hop til top
Send private message
Frederik 'Freso' S. Olesen

Se fuldt billede
Posts: 57
Valby, København, Danmark

Post #18 Posted: Sun Jul 09, 2006 14:13    
  Faktisk kan jeg se der er e-postadresse, telefonnr., Skype-brugernavn og det hele på O'Hare Productions' kontaktside.

Hvis du i øvrigt skulle havne i København sådan en søndag som i dag (eller, bare en søndag faktisk) kan du tage forbi Bloomsday hvor der er (irsk) jamsession fra kl. 1500. Very Happy

Og til sidst vil jeg da sige at jeg i den grad regner med at være at finde på den irske festival. Tror slet ikke jeg kan holde mig væk. Wink
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #19 Posted: Sun Jul 23, 2006 19:02    
  Pas endnu engang på at trådende ikke bliver små-chatteri folkens!

Freso har sådanset skrevet at det jeg ville have skrevet hvis jeg ellers ikke havde været på Bornholm....

Eckermanns trommer er generelt bare guf! ISÆR hans Bodhrans!

/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter Goto page Previous  1, 2 Page 2 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B