Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter ->
Hvor i fløjteland skal man begynde!!
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Galina Nordby


Posts: 3
København

Post #1 Posted: Fri Mar 13, 2009 0:58    Post subject: Hvor i fløjteland skal man begynde!!
  Hej,
Jeg er helt ny her, har netop oprettet profil (billede skal nok komme til) og har ingen erfaring med folkemusik.. men min begejstring er oprigtig og jeg har nu brugt mere end rigeligt af tid paa at taenke -NU foeles det rigtigt at handle Smile Jeg vil maegtig gerne finde nogle mennesker der kan hjælpe mig lidt inden for floejteverdenen. Jeg vil gerne skaffe mig nogle instrumenter (floejter) og derefter en underviser!
Er der nogen der ville have lyst til at guide mig lidt igennem min foerste vaklende faerden i jeres verden? Evt. kunne praesentere mig for forskellige floejtetyper etc.
Haaber der er en derude der toer..
Kh Galina
Ps. Jeg er uddannet klassisk floejtenist (tvaerfloejte) fra konservatoriet, hvilket paa den ene side maaske er en fordel og paa den anden side maaske det modsatte!!
Hop til top
Send private message Send e-mail
Johan Vedel

Se fuldt billede
Posts: 104
København Ø, orientalsk skjald

Post #2 Posted: Fri Mar 13, 2009 12:32    
  

Se under emnet "middelalderfløjte" her i forummet. Det er min tråd, og der ligger en masse guf. Et af linkene virker ikke, men resten skulle virke. Jeg er selv meget til træfløjter, og ikke så meget til metal, selvom tinwhistles lyder enormt godt. Jeg er selv fløjtespiller, og spiller indisk bambustværfløjte og irsk lowwhistle. 
Irske tværfløjter kunne også være et godt bud. Man kan undertiden finde nogen af hæderlig kvalitet på ebay, men jeg ved ikke om det er det, du er ude efter. 
Hvad der er mest middelalderagtigt, må du spørge de andre om. Jeg selv vil synes at det er offerdalspipen, bygget af Gunnar Stenmark (link i tråden om middelalderfløjter igen). Jeg selv skal se at have anskaffet mig en snart. 
Det var hvad jeg kunne finde på, lige nu. 

/Johan.

Hop til top
Send private message Send e-mail
Galina Nordby


Posts: 3
København

Post #3 Posted: Fri Mar 13, 2009 13:09    
  Tusinde tak for din hjaelp Johan.
Jeg har haft kigget lidt paa de irske traetvaerfloejter og er helt vild med dem, men tror dog jeg skal starte et andet sted -mest pga. oekonomien Smile
Efter havd jeg kan laese mig frem til, er jeg meget interesseret i baade tinwhistles og offerdalspiberne.
Ang. tinwhistles saa er jeg ikke helt klar over hvor de kan koebes?
Og saa er der det med tonearterne der forvirrer mig. Er der nogen bud paa hvilke tonearter man oftest faar brug for og derfor ogsaa er bedst at erhverve sig som begynder?
Og er der nogen tonearter der er lettere at spille end andre?
Hop til top
Send private message Send e-mail
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #4 Posted: Fri Mar 13, 2009 14:57    
  Hey Cecilie!
Jeg vil meget gerne give dig en masse info, men skriver fra min mobil nu, så det bliver lidt kort i første omgang:

Hvis du har tid i aften så kig ind på humaniora-uni-fredagsbaren på Amager i aften ml. 18 og 21-ish, hvor jeg og nogle andre spiller til irsk session!
Jeg har både irske whistles og Offerdalspiber med i min taske, og du skal være velkommen til at prøve dem, hvis du dukker op!... Og der kommer MÅSKE også en irsk tværfløjtespiller, der er gået fra koncertfløjten og over til træet Wink

Hvis det bliver aktuelt er mit mobilnr.: 50421835!

Mvh.
/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Galina Nordby


Posts: 3
København

Post #5 Posted: Fri Mar 13, 2009 18:08    
  Hej Mads,
Sikken et tilbud -tusinde tak Smile Desvaerre er det simpelthen ikke muligt for mig iaften, hvilket jeg er rigtig aergelig over. Det havde ellers vaeret en super mulighed for mig og min nysgerrighed!!
Men jeg vil meget gerne se, hoere og proeve dine instrumenter en anden gang hvis det er muligt. -Og stille spørgsmål i øst og vest!!!
God aften
-Galina
Hop til top
Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B