Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter ->
$20 hurdy-gurdy (hjemmelavet drejelire)
Goto page Previous  1, 2  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #16 Posted: Wed Jun 10, 2009 14:50    
  Med mindre du vil rode dig ud at skrive traditionelle "Neumer", er der altså ingen grund til ikke at skrive dine melodier ned i et almindeligt moderne nodesystem...

Find ud af hvad grundtonen i din melodi er, og noter den i den toneart!
Hop til top
Send private message Send e-mail
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #17 Posted: Wed Jun 10, 2009 18:19    
  Cool, at du også laver melodier til den... men kunne I ikke prøve at holde jer til ét emne pr. tråd og oprette nye tråde til nye spørgsmål/emner?
Så kan andre nemlig også se, at der er blevet spurgt ind til noget med noder, hvis de selv sidder med lignende spørgsmål (hvilket de aldrig ville gætte ud fra denne tråds emne) Smile
Hop til top
Send private message
Tore Plougheld

Se fuldt billede
Posts: 135
Århus
Kangelig skjold

Post #18 Posted: Wed Jun 10, 2009 22:14    
  Hvad drejelire angår, kan du spørge Nicolas Koch Simms og Mads Kjøller Henningsen herinde (fortrinsvis middelalder) og Troels Dueholm (middelalder, renæssance og barok)

Noder kan du måske diskutere med Morten Koborg, der selv har komponeret flere melodier efter de gamle traditioner. Han har måske nogle råd om hvordan du skal gribe det an.

Jeg glæder mig til at høre resultatet af dine anstrengelser Smile Og vildt godt gået med din selvbyggede drejelire, i øvrigt.
Hop til top
Send private message
Jens Jellingsø

Se fuldt billede
Posts: 78
Det mørke...

Post #19 Posted: Thu Jun 11, 2009 7:16    
  Du kan også stille konkrete spørgsmål herinde, hvor vi er flere der læser musikvidenskab og nok kan hjælpe dig med nodeteorien Smile

Alternativt hvis du har store problemer er du velkommen til at sende mig noget lyd, hvis du kan optage, så kan jeg lige grifle det ned og sende det tilbage som pdf, midi eller sib (sibelius - nodeprogram).
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter Goto page Previous  1, 2 Page 2 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B