Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Efterlysninger ->
Copy
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Anna Emilie Jensen


Posts: 25
Fredericia

Post #1 Posted: Tue Jun 20, 2006 18:18    Post subject: Copy
  


Har et problem, måske I kan hjælpe mig. 

Kender en sang der bliver kaldt "Henry-sangen" ( Ved ikke om det er dens rigtige navn ) og jeg synes den er rigtig god, men det er umuligt at finde noget om den på nettet, så ved ikke om der er copyright på den. Jeg så engang for nogle år tilbage ( på DR, optaget i sort / hvid ), at den blev sunget og spillet på af en mand. Ved ikke hvem det var, men det er det eneste sted jeg har set eller hørt om den før, andet end fra min veninde og hendes familie, som lærte mig den. 

Spørgsmåler så: Kender I den? Hvor finder man ud af sådan noget? 

Vil jo helst ikke ligge noget op som man ikke må! Eller lave en ny tekst til melodien, for den er nemlig god. Det er teksten nu også, men der er desværre et par seler med og det er jo ikke rigtigt liverelateret. ( Har prøvet at se om man kunne skifte det ud, men det er utroligt svært ). 

Tror nok det er det man kalder en vandringssang. 

Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Tue Jun 20, 2006 21:18    
  Er det den med:

"Henry er kun 11 år, men historien melder,
At han søndag middag går for at se på by'ns bordeller..."?
Det lyder lidt som den.

Den står på side 19 her:
http://www.r-r.dk/pics/vis_billede.asp?pic=IMG_0969.jpg&dir=20040911OLE_PEINOW&parentdir=/pics/&start=-1&billed=1&vis_navn=0&vis_ext=0&perside=9999

Jeg kender den fra min spejdertid og kan godt prøve at se, om jeg kan finde sangbogen og om der står noget.
Hop til top
Send private message
Anna Emilie Jensen


Posts: 25
Fredericia

Post #3 Posted: Wed Jun 21, 2006 23:58    
  
Jep jep, det er den! Har bare aldrik kunnet finde noget på den, og har søgt mange gange... 

Men tak og håber du finder noget.
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #4 Posted: Wed Jun 28, 2006 7:20    
  Nu må jeg jo indrømme, at jeg endnu ikke er nået op på loftet hvor min spejdersangbog (forhåbentlig) gemmer sig,men jeg kom til at tænke på noget andet:

Godt nok synes jeg ikke, melodien er særligt middelalderagtig, men hvis du meget gerne vil synge den, kunne du  idet mindste "live-ificere" teksten således:

*****
Oprørt er hans barnesjæl, det' lige før han oser.
"Så ka' far sgu' også selv hente sine hoser!"
*****

Jeg ville nok også ændre navnet fra Henry til noget mere passende... Wink
Hop til top
Send private message
Anna Emilie Jensen


Posts: 25
Fredericia

Post #5 Posted: Mon Jul 03, 2006 1:47    
  
Tak. Havde nok aldrig selv fundet på at bytte seler ud med hoser. Navnet er nemt at ændre.

Efter min mening, har jeg nemmere ved at forstille mig det som foregår i sangen i en live-verden end i vores virkelige verden, men det er nok mit indre billed.

[Administratornote: Jeg har flyttet resten af dette indlæg over i en ny tråd under "Sange og tekster", da jeg synes det lagde op til en helt ny diskussion, som ikke havde direkte sammenhæng med denne tråd Smile
Mvh. Munchkin.]
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Efterlysninger Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B