Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Arrangementer ->
Sommer og skjaldemusik (St. Chartier 2009)
Goto page Previous  1, 2, 3  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #16 Posted: Wed Jan 21, 2009 23:36    
  Jeg kiggede på festivallens hjemmeside og fandt ingen nødvendige oplysninger.
Hvis du har nogle direkte (og velfungerende) links, ville det være dejligt.
Hop til top
Send private message
Morten Musicus

Se fuldt billede
Posts: 106
Århus

Post #17 Posted: Thu Jan 22, 2009 15:08    
  Vi rammer lige i det år hvor festivalen bliver flyttet og deres hjemmeside nedprioriteret. De følgende 2 sites er hhv den gamle og den nye side, de linker til hinanden, men er ikke så opdaterede som de lover:
www.saintchartier.org
newsfestival2009.over-blog.com

Men det står altså fast at:
Der kommer en fransk folkemusik-festival - 8 km fra den nuværende.
I en bus fra Andebølle kommer der en flok glade danskere der vil deltage i løjerne.

I debatten om hvor meget man skal kunne er det vigtigt at holde sig for øje at vi i Andebølle vil røre i en gryde med primært musik, sang og dans , og vi vil tage udgangspunkt i DK, men også røre ved franske danse etc.
Jo mere man kan, jo lettere er det at blande sig, men tit og ofte vil man starte fra bunden i f.ex en dans.
Er der mange musikalske nybegyndere vil nogle workshops tage afsæt i det, er der kun 1, så vil vedkommende være nødt til at indgå i sammenhænge med mere trænede.

Ang økonomi ville jeg tro at du for 3.000,- vil kunne få entre, en ok kost med rødvin udvalgte aftener og en campingplads.
Men da jeg ikke har været der og hjemmesiderne ikke er optimale lægger jeg ikke hovedet på blokken.
Jeg vil formidle videre her, så snart jeg har fakta.

Iøvrigt har Folkemusik og Ungdom en ansøgning om støtte til turen, I kan overveje at melde jer ind i en forening, der i det hele taget er en fremragende forening med mange andre fordele.
Man er ung til man er i 30`erne!

Ok?
Kh Morten
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mads 'Mateusz' Fritzbøger


Posts: 8
Helsingør

Post #18 Posted: Fri Jan 23, 2009 11:19    
  Jeg er langt fra afskrækket fra turen. Smile

Nu vil jeg hurtigst muligt få skaffet nogle ordentlige tin-whistles hjem, og så øve løs på dem, med et mål, om at kunne øve videre på en skalmeje, til før sommerferien.

Folkedanse interesserer mig også meget (overværede Cracovia Danza renæssancedansfestivallen intenst sidste år), så stadigt:
Kan kun se frem til det.

Nicolas: Du siger bare til, hvis du får en status på tilmeldte/ledige pladser, så det er til at sige, hvor meget det haster.

Skal vi tage hinanden i hånden, Rikke, lukke ængstelsen ude, og bare tage springet ud..? Wink
Hop til top
Send private message
Morten Musicus

Se fuldt billede
Posts: 106
Århus

Post #19 Posted: Fri Jan 23, 2009 18:04    
  I skal være velkomne Mads og Rikke - og der er mange interesserede, men ingen der endnu har betalt depositum. Da det er først-til-mølle bestemmer man således selv om man vil være sikker på en plads.
On´y va!
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #20 Posted: Sat Jan 24, 2009 14:39    
  Tak Morten.
Jeg ringer nok til dig en af dagene.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #21 Posted: Sat Jan 24, 2009 15:20    
  Tak for de udmærkede svar, Morten Smile

Jeg er stadig stærkt fristet til at tage Mads Fritz i hånden derned... men bliver nok nødt til lige at vente til på onsdag med at beslutte mig, da jeg har en kat som (højst sandsynligt) skal opereres, og jeg er ikke helt sikker på, hvor mange tusinde kroner det kommer til at koste mig (udover, at det bliver mange Sad]

Akkeja, den økonomi...

Jeg kan i øvrigt se, at datoerne går fra fredag til fredag. Hvor tidligt regner I med at starte? Skal man også tage fri den første fredag, eller kan man godt nå det efter arbejde?
Hop til top
Send private message
Morten Musicus

Se fuldt billede
Posts: 106
Århus

Post #22 Posted: Sun Jan 25, 2009 0:27    
  Den første uges tid er vi på højskolen, så hvad den første fredag angår er det ok at passe job og komme sent ;o)
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Morten Musicus

Se fuldt billede
Posts: 106
Århus

Post #23 Posted: Sat Feb 14, 2009 18:56    
  Sidste nyt: Valravn skal sandsynligvis spille på festivalen, og Virelai er også hyret i en eller anden konstellation.
Vi er ved at omformulere indbydelsen, det bliver nok noget i denne stil:
( I var så gode til at kommentere sidst, så jeg har lyst at lade jer læse dette før det "offentliggøres")

DANMARK I FRANKRIG

3-17 juli 2009, hhv. 1 uge på Andebølle Ungdomshøjskole og 1 uge i Frankrig.

Kurset henvender sig til alle der vil kaste deres talenter ind i en
fælles pulje og træde op til gadeforestillinger i hhv DK og Frankrig.
Genrerne er folke-, spillemands- og dronemusik i et nordisk afsæt, men der dukker garanteret noget op fra andre dele af Europa.

I Frankrig er vi 4 dage ved den store folkemusik-festival, der i mange år har været placeret omkring slottet i St. Chartier.
Netop i 2009 er festivalen flyttet..... 8 km til området omkring et andet slot!
Vi er ikke hyrede eller på nogen måde indskrevet til nogen scene, men ambitionen er at være med til at skabe en fest.

Der vil være både delte og fælles workshops, fokus er på samarbejde og arrangementer.
Vi vil niveau- og genre opdele workshopsene når vi har fået et overblik over deltagerne.

Instruktører :

Søren Hammerlund: Spiller i Valravn, Virelai og Asynje.
Drejelire og mandolin plus det løse, vil bl.a. give workshops for drejelirer.

Martin Seeberg: Kendt fra bl.a. Sorten Muld, Instinkt og Valravn.
Bratch, fløjter, drejelire plus det løse, vil bl.a. undervise i sammenspil.

Juan Pino: Percussionist i Valravn, Virelai og Suna. Vil give workshops i trommeri. Han spiller på alskens slagtøj

Morten Musicus: Mest kendt som middelaldermusiker, men har i mere end 20 år også lavet mange gade-optrædener og komponeret teatermusik.
En af hans opgaver vil blive at kæde deltagernes talenter sammen, han spiller sækkepibe, eenhåndsfløjter, mandocello plus det løse.

Derudover vil Brigitte Maack og Betina Brandt Hedegaard - som har stået for forskellig underholdning på middelaldermarkeder i mange år - lave et dukketeater med dem der har lyst til det. Vi skal lave dukkerne, finde deres personlighed og skabe en forestilling som vi vil tage med til Frankrig.
Denne workshop henvender sig til alle med eller uden erfaring, voksne og børn.

Kamille Bjørn Rohde er friluftsvejleder og vil stå for nogle vederkvægende og udfordrende udflugter i både Danmark og Frankrig når vi trænger til at lade instrumenter og ører hvile .
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #24 Posted: Sun Feb 15, 2009 18:10    
  Meeeget bedre!!... Superduberfedt!!  


Der er dog dårligt nyt fra min front:

Jeg må desværre melde afbud som deltager på årets tur, trods megen entusiasme og velvilje.
Gavn har fået tilbud to rigtig gode tilbud fra hhv. Bornholms- og Voergård-markedet, der afvikles sideløbene med festivallen i Frankrig. 
Grundet både Johns og Patriks tidlige afmeldinger i forhold til turen, og nogle smidige markeds-arrangører, har vi fået mulighed for at kunne tage begge jobs, og af rent økonomiske årsager føler jeg dermed ikke længere at jeg kan prioritere St. Chartier-turen, som jeg ellers har gjort det hidtil.
Jeg beklager meget, også overfor mig selv. Havde virkelig glædet mig!

Ugen forinden har jeg dog stadig ingen planer...
Jeg ved udemærket at konceptet (og økonomien) er tænkt anderledes, men er der nogensomhelst mulighed for at man kan komme til at deltage på kurset i Danmark alene?
- Det vil jeg nemlig fortsat mægtig, mægtig gerne!

/Mads

PS: Tusind tak for DVD'en Morten! - Fed udsendelse!
Hop til top
Send private message Send e-mail
Morten Musicus

Se fuldt billede
Posts: 106
Århus

Post #25 Posted: Sun Feb 15, 2009 22:06    
  Hej Mads, det med at være med i DK er lige uafklaret, men det er da en god ide.
Apropos Vorgård og Bornholm, så overvej at tage kontakt til Marie, hvis I gerne vil have hende med til ild og musik; hun skal jo ikke med til Frankrig, og hvis det er ok for jer kan hun tage kontakt til arrangørerne og bede dem overveje at tage hende med i pakken....... det er selvfølgelig meget smart at tale med dine medspillere før du svarer ;o)
Pax et bonum, Morten
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #26 Posted: Mon Feb 16, 2009 15:50    
  Det blev så ikke nødvendigt med ringeriet.

Any way. Nu har jeg sku fået tilmældt mig.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Stinne Navarana Hertzum-Hendriksen

Se fuldt billede
Posts: 4
Odense

Post #27 Posted: Mon Feb 16, 2009 21:59    Post subject: tilmelding!
  Hvordan. jeg forsøgte at tilmelde mig via mail og det fungede ikke!
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #28 Posted: Mon Feb 16, 2009 22:21    
  Ifølge arrangøren skulle det være nok bare at sende en mail med ens personlige oplysninger til skolen, men det virker åbenbart ikke?

For resten.
Hvis nogen skulle være interesserede i Søren lirekursus, så kan jeg godt tage et ekstra instrument med som så kan lånes ud.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #29 Posted: Mon Feb 16, 2009 22:53    
  ...og jeg er stadig uafklaret mht. økonomien, da min kats dyrlægeregninger greb om sig... :-/
Må lige se, om jeg kan få min konto langt nok fra bundlinjen til,at det er forsvarligt at bruge 7-8.000 på ferie (det er hvad jeg sådan umiddelbart satser på at kunn eklare det hele for, hvis det bliver, slaw på tasken).


Min kommentar til den nye formulering er forresten (meget kort Smile), at det nu umiddelbart lyder 100% som en folkemusiker-ting og slet ikke som middelalder (bortset fra referencerne under underviserne og det noget løse begreb "dronemusik," som jeg ikke er 100% sikker på, at jeg kan placere helt skarpt...). Hvis det er meningen, er alt jo godt Smile 
Hop til top
Send private message
Morten Musicus

Se fuldt billede
Posts: 106
Århus

Post #30 Posted: Tue Feb 17, 2009 17:41    
  Dronemusik er musik hvor en underliggende grundtone kan ligge nummeret igennem.  Det kendes fra middelaldermusik med sækkepiber og drejelirer, men på vores kursus kan man godt spille med på en harmonika uden det er "forbudt".
Og hvad tilmelding pr mail angår skal jeg straks give besked til vores turleder, Christian Tast, om at det har været forsøgt uden held, så vi kan få rettet fejlen.
Chantons et bouvons, mes amis 
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Arrangementer Goto page Previous  1, 2, 3  Next Page 2 of 3
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B