Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter ->
Køber fløjte hos Alba - nogen der skal have noget med?
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #1 Posted: Sun Aug 31, 2008 21:48    Post subject: Køber fløjte hos Alba - nogen der skal have noget med?
  Ja, inspireret af Mads og Johan har jeg nu besluttet mig for at købe en Alba Lowwhistle her: http://www.albawhistles.com/whistles/index.php

Har kigget på fragten, og de tager det samme for 2 fløjter som for 1, så... hvis nogen i København lige står og overvejer at købe noget hos dem, kunne vi jo deles om forsendelsesafgiften Smile

Johan: Er det en Standard eller Vibe du har købt dig, og er der nogen, der ved hvad forskellen er (især på lydsiden).
Hop til top
Send private message
Johan Vedel

Se fuldt billede
Posts: 104
København Ø, orientalsk skjald

Post #2 Posted: Sun Aug 31, 2008 23:10    
  Hej Rikke.

Jeg har købt en standard stembar i lav D, som jeg er meget tilfreds med. Jeg kan godt forstå Mads's irritation nu mht. fingerhullernes placering, men det er ikke noget man kan se, og det er bare at vænne sig til det. Længere er den ikke.
Den har virkelig en dejlig rund og fyldig lyd, men desværre har jeg kun prøvet standarden, og ikke vibe. Prøv at spørge dem selv. De må jo om nogen vide det.

Jeg håber det var svar på dit spørgsmål.

Smile Johan
Hop til top
Send private message Send e-mail
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #3 Posted: Mon Sep 01, 2008 9:12    
  Du har vidst fået min svarmail Rikke, og den tror jeg at står jeg ved ...

/Mads - Drager til London lige om lidt...
Hop til top
Send private message Send e-mail
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #4 Posted: Tue Sep 02, 2008 10:18    
  Jep, den er modtaget, Mads Smile

Jeg skrev og spurgte dem (smart idé dér, Johan Wink) om det var et rent æstetisk spørgsmål, eller om der var lydmæssige forskelle på Standard og Vibe.
De svarede:

"Yes, it alter the sound the standard low D has a purer tone larger tone holes and is a wee bit harder to get the second octave, the Vibe has more of a vibrato sound and smaller tone holes and is easier to play in the second octave"

Så blev vi så meget klogere Smile
Hop til top
Send private message
Johan Vedel

Se fuldt billede
Posts: 104
København Ø, orientalsk skjald

Post #5 Posted: Wed Sep 10, 2008 12:50    
  Apropos alt det med fløjter - nogen der kender kvaliteten på whistles af polymer, dvs. en slags plastic? 
Jeg overvejer at købe en whistle i G på ebay, men hvis kvaliteten generelt ikke er god med den slags fløjter, vil jeg hellere lade være. De ser ellers gode ud, og de taler godt om dem. 

/Johan

Hop til top
Send private message Send e-mail
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #6 Posted: Wed Sep 10, 2008 17:02    
  Det ved jeg ingenting om... men din post mindede mig om, at jeg lige skal sige, at jeg nu har bestilt min fløjte (plus en til Mads), og at det derfor ikke længere er relevant at få noget med i forsendelsen Smile
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B