Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter ->
Hvilken type tamburin/rammetromme brugte Bjørn fra Hedningar
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Simon Jarløv

Se fuldt billede
Posts: 83
Amager

Post #1 Posted: Sun Mar 30, 2008 14:19    Post subject: Hvilken type tamburin/rammetromme brugte Bjørn fra Hedningar
  na?

Så kom det sidste lige med. Jeg har siddet og hørt en del Hedningarna her for tiden (eller det gør jeg jo hele tiden), og jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen, der har et bud på, hvilken type rammetromme eller tamburin Bjørn Tollin brugte i sin tid i bandet? I modsætning til den nye trommeslager der næsten udelukkende bruger et trommesæt, så var Bjørn mere til slagtøjet, og den tamburin, han brugte, havde en del mere tone, end jeg har hørt på en almindelig tamburin med skind. Ligger hemmeligheden i hænderne, eller er det mon en anden type, end de billige man får i Slagtøjscenteret?
Hop til top
Send private message MSN Messenger
jens pedersen

Se fuldt billede
Posts: 49
Århus

Post #2 Posted: Wed Apr 02, 2008 8:08    
  jeg kan huske han havde en rammetromme med gennemsigtig plasticskind og en lille mikrofon påmonteret. Den havde form og størrelse som en tamburin dog uden bjælder. Jeg tror lyden ligger i fingerteknik kombineret med en mikrofon der sidder tæt på. Det virker også somom skindet er lidt slapt, så han kan lave de dybe lyde, og manipulere det med den hånd han holder trommen i. Jaah - hvad skal man sige - men det er mit bud. Men man kan jo altid kontakte ham og spørge ham selv (hvis man kan finde hans mailadresse)!
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Morten Musicus

Se fuldt billede
Posts: 106
Århus

Post #3 Posted: Wed Apr 02, 2008 17:46    
  Jeg ville spørge Juan fra Valravn, de havde nogle koncerter sammen med Hedningerna, og han har garanteret luret på deres grej.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B