Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
Nyt fra Skjalde-CD2?
Goto page Previous  1, 2  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #16 Posted: Thu Apr 24, 2008 18:29    
  Jeg nåede lige at se Beates første indlæg inden jeg susede på arbejde, men jeg nåede ikke at tage stilling til det.

Min tanke var nu mest, om ikke vi risikerede at skuffe folket, hvis vi lagde den fulde liste op, og det så viste sig, at nogle af vores indspilninger ikke var blevet helt så gode som vi håber på, så vi var nødt til at droppe nogle numre...
Så ville de sidde der med deres lange næser og sørgmodige øjne og tænke/sige (afhængigt af hvor mange bank de ønsker sig): "Jamen, I sagde jo, at Gøglerheksen ville komme med... hvorfor er den der så ikke?"

[Og bare lige for en ordens skyld: Det er et aldeles tænkt eksempel - Gøglerheksen står IKKE på listen over numre til cd'en! Wink]
Hop til top
Send private message
Ole Peinow

Se fuldt billede
Posts: 256
Amager
Gammel-skjald

Post #17 Posted: Wed Oct 22, 2008 12:50    
  Jeg mener godt, vi kan løfte sløret liiiidt mere på nuværende tidspunkt:

Alle sangene er indspillet og færdigredigeret og vores troldmand er ved at redigere billeder og tekst til coveret. Vi er mao meget tæt på at kunne sende filerne til produktion - hvilket vil sige, at I godt kan sætte "Skjaldesang II - ad skjulte stier" på ønskelisten til jul.

Hop til top
Send private message
Ole Peinow

Se fuldt billede
Posts: 256
Amager
Gammel-skjald

Post #18 Posted: Sun Dec 28, 2008 16:57    
  Jeg må så korrigere mit eget indlæg: Ad Skjulte Stier blev lige nøjagtig ikke klar til julehandlen, men - som det skrevet står på forsiden af denne hjemmeside - er den klar til bestilling fra starten af året 2009.

Og I kan glæde jer, kære venner! Der er på denne CD kræset for arrangementerne og givet plads for musikalsk udfoldelse og diversitet. Der er arbejdet med teknik, genindspillet og redigeret i et omfang, vi slet ikke havde mulighed for til CD1.

Ikke mindre end 27 forskellige sangere og musikere har ofret deres sjæl og hjerteblod i denne produktion af ialt 19 sange fra såvel den gamle sangskat som fra nutidige livescenarier.

Og hvad finder man så, når man bevæger sig Ad (de) Skjulte Stier:

Bahrains Sang - hyldest til helten fra DEF42 arrangementer i 1999
Ud På Heden - nydigtet (men alligevel traditionel) fortælling om ellekvindens forførelse af den intetanende ungersvend
Anna & Anders - saftig dansk tekst til en svensk hambo, krydret med en god, dansk spillemandsmelodi
Ridder Phillips Kærlighed - endnu mere saftig smædevise fra Khypris III i 2004
En Skrædder Og Hans Lille Mus - munter (børne)sang afrundet med en forrygende irsk spillemandsmelodi
Ratatosk Er Mit Navn - måske den allerførste sang skrevet til et dansk livescenarie: Ravenloft II i 1996
Midvinter - rituel sang fra et livescenarie i Lorania 2002
Sarabande - lidt instrumental-lir (bare for sjov)
Agathe I Sit Jomfrubur - skrevet til skjaldsang.dk i 2007 med en klar hilsen den gamle sangskat
Ræven & Bonden - en sjælden traditionel ballade
Eylindars Bjerge/ Vætterne - en spændende sammensmeltning af to sange fra skjaldesang.dk
Når Bjælderne Danser - skrevet til en semirollespilsfødselsdagsfest i 2004
Årle Om Morg'nen - en rigtig klassiker kendt helt tilbage til slutningen af 1500-tallet
Knud Lille Og Kongen - gendigtning af klassisk norsk folkevise
Rolandskvadet - gendigtning af norsk vise, som igen er en fortolkning af det klassiske Rolandskvad fra 1100-tallet
Gådemesterens Sang - grundlaget blev skabt til et juniorscenarie i 2002
Hymne Til Kokkene - skabt ingame under LEFLive-scenariet Sortvads Slavesegl i 2001
Tortuga Er Mit Hjem - en munter og også vemodig sang fra scenariet Torden Over Tortuga 2003
Aftensang - en blid lille ting fra skjaldesang.dk skrevet i 2002

Og selve den fysiske CD er naturligvis et smukt illustreret produkt med tekster til alle sange og billeder fra optagelserne.

God fornøjelse - og Godt Nytår til Eder alle!

Hop til top
Send private message
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #19 Posted: Thu Jan 01, 2009 14:08    
  Så er det idag, hurra hurra!
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Morten Musicus

Se fuldt billede
Posts: 106
Århus

Post #20 Posted: Sun Jan 11, 2009 23:11    
  Og jeg har så et exemplar af den nye SkjaldeCD, og Marie og jeg har hørt den en del de sidste par dage, hvor vi har været meget i bil på vej til og fra jobs. Vi vil sige tillykke og wauw for et spændende album men nogle gode sange, spændende arrangementer og dejlige instrumenteringer.
Det er lige før jeg kaster mig ud i at nævne nogle af favoritterne, men det vil blive omfattende og en for lang smøre, så jeg vil efter ingen-nævnt-ingen-glemt princippet sige tillykke for et godt teamwork.
Det har iøvrigt været sjovt at lege: Hvem spiller den fløjte eller synger der og der.... og så tjekke i pixi-bogen hvem der havde ret.
Pøj-pøj med at få den ud til folket, herfra en anbefaling!
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #21 Posted: Mon Jan 12, 2009 10:12    
  Det lyder som en sjov leg, Morten - det vil jeg prøve næste gang jeg hører mine Trotto cder ;P

Og jeg tror jeg kan tale på projektets vegne når jeg siger tak for anbefalingen. Jeg hører også gode ting fra vennerne, og det er jo dejligt at høre produktet bliver vel modtaget derude i landet.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #22 Posted: Mon Jun 08, 2009 10:45    
  Lige en lille tilbagemelding fra Anette Holtze fra Falsterpiben, der gennem mange år har sunget og optrådt med ballader.
Har netop hørt Skjaldesang II et par gange! Den er bare mere end god! Flotte arrangementer, tekst-sang-musik går op i en højere enhed...både nyt og gammelt stof - det gamle behandlet m respekt for / i traditionens ånd!
Kan varmt anbefales
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #23 Posted: Mon Jun 08, 2009 15:26    
  'Amen skønt
Hop til top
Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Goto page Previous  1, 2 Page 2 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B