Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Fejl på skjaldesang ->
Kan ikke lægge lydfil op :-(
Goto page 1, 2  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #1 Posted: Thu May 18, 2006 22:42    Post subject: Kan ikke lægge lydfil op :-(
  Piiv... Sad

Har prøvet at lægge en 1½Mb stor mp3-fil op på Bryllupssang, men den står bare og tænker, og så vender den til sidst tilbage til sangen uden ændringer :-/...
Hop til top
Send private message
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #2 Posted: Fri May 19, 2006 1:06    
  Så skulle der værer lidt plads igen.
Det kan værer at vi kommer til at købe lidt mere plads på hotellet, det lader til at være ved at værer fyldt igen.
Jeg har ryddet lidt op, fjernet de slettede filer og rekomprimeret et par mp3filer til en lidt lavere bitrate.

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #3 Posted: Fri May 19, 2006 18:19    
  Takker Smile

Jeg ville gerne lave mine mp3-filer lidt mindre, men jeg kan ikke rigtig finde det sted, man gør det... :-/
Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #4 Posted: Sat May 20, 2006 15:25    
  Hvilket program bruger du, Munchkin? Jeg kan godt prøve at rode lidt i det. Har god tid.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #5 Posted: Sat May 20, 2006 17:27    
  Jeg bruger Audacity, hvorfra jeg bruger funktionen "Eksporter som mp3-fil"
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #6 Posted: Sun May 21, 2006 20:40    
  For helvede, da... *bander og svovler lidt mere*

Nu vil den ikke igen.
Jeg prøvede endda at slette den gamle fulde version af "Ud på heden" i håbet om, at jeg så kunne få lov til at lægge den nye op (som så forhåbentlig ikke ville blive klippet i slutningen).
Resultat: Jeg kunne ikke lægge den op, så nu ligger der kun den korte version Sad

Kan det være fordi filen er for stor (3,41 MB)?
Jeg mener, vi havde det problem med "Når bjælderne danser" i sin tid.

Jeg prøver at hitte ud af at komprimere den somehow, men indtil videre har ellers ganske kvalificerede gæt ikke virket.
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #7 Posted: Sun May 21, 2006 21:41    
  AAAAARRGGGHH!!!

Prøvede noget endda ret snedigt (synes jeg selv), og filen er stadig ikke blevet mindre og vil stadig ikke lægges op på Skjaldesang
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #8 Posted: Mon May 22, 2006 16:42    
  ...og det samme gælder for Jes Hvide (2,5 MB)
Hop til top
Send private message
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #9 Posted: Mon May 22, 2006 19:12    
  Hej Rikke
Så skulle der værer en 5-6MB fri igen.
Når en sang bliver slettet fra siden bliver den blot flyttet over i et bibliotek, en slags skraldespand, som jeg så tømmer ved lejlighed, for en sikkerheds skyld så selv om man sletter nogle lydfiler så bliver der ikke merer plads.

Jeg bestiller noget mere plads på webhotellet så der går et stykke tid til vi løber panden mod muren igen. 
Jeg beklager frustrationerne og de evt afrevne hårtotter de måtte have afstedkommet. 
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #10 Posted: Mon May 22, 2006 23:05    
  Det er ok - jeg har ikke så meget hår at give af Wink

Men med 5-6 MB fri giver det jo ikke plads til mere end to sange af den størrelse, som de har nu.
Så jeg vil stadig gern ehave hjælp til at komprimere dem; entenmed gode råd via mailen eller ved, at jeg senderden nuværende fil til vedkommende, som så komprimerer den og lægger den op.

Anybody?
Hop til top
Send private message
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #11 Posted: Tue May 23, 2006 0:04    
  Hvis du bruger Audacity 1.2.4 og Lame mp3 encoder ved export fra audacity som du beskriver kan du kan ændre bitraten og dermed kompressionen og størrelsen, ved at gå ind i hovedmenuen under Edit->Preferences. 
På fanebladet der hedder File formats burde der være et punkt der hedder "MP3 Export setup" hvor der er et felt med "Bit Rate"  hvor der som standard står 128 (Kbit/sec). 

128Kbit/sec skulle værer en kvalitet der kan sammenlignes med den kvalitet en FM radio opererer med. Man kan gå ned til omkring 40-48Kbit/sec for almindelig tale. Generelt kan man sige at jo mere komplex, lyden er (antallet af instrumenter, sangere, effekter mm) jo højere bitrate bør man vælge for at undgå at forringelsen ved kompressionen bliver for tydelig. 
Med almindelig enkelt vokalsang kan man efter min mening nøjes med en bitrate på mellem 50 og 100. Man kan starte med 80, og lytte en gang til den komprimerede mp3 fil for lige at kontrollere at der ikke er gået for meget tabt i komprimeringen.
Ved numre med flere instrumenter og vokaler mener jeg at en bitrate på mellem 100-150 er passende.
Til komplekse numre der kan tænkes at skulle kunne brændes på en cd uden hørbart tab bør man gå op til mellem 150Kbit/sec til 200Kbit/sec.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #12 Posted: Tue May 23, 2006 22:57    
  Takker.
Kigger på det.
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #13 Posted: Fri Jun 02, 2006 21:30    
  Okay, de fleste er efterhånden kommet o p(og jeg har lært at komprimere), men nu har den lige nægtet at lægge min mp3-fil til Åmanden op med følgende besked:

FROM: /usr/local/www/skjaldesangdk/phpupload/phpMQpKRu to: Aamanden.mp3
Warning: copy(./filer/Aamanden.mp3): failed to open stream: Permission denied in /usr/local/www/skjaldesangdk/www/nyfil.php on line 128
Kan ikke kopiere Fil!

Hvad betyder det????
Hop til top
Send private message
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #14 Posted: Mon Jun 05, 2006 0:38    
  

anmodningen om mere plads på webhotellet er endnu ikke blevet effektueret, så det kan skyldes pladsmangel.
Hvis alt andet kikser så send filen til mig på mail så skal jeg prøve at undersøge det nærmere. 

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #15 Posted: Mon Jun 19, 2006 22:40    
  Har vi fået mere plads nu?
Jeg har stadig problemer med at lægge filer op, og der er jo en sjat på vej, som gerne skulle op på et tidspunkt, så... kunne du sige til, når vi har fået godkendt den ekstra plads (og lad der endelig være nok af den!) og prøve at undersøge, om der er andre problemer?

Jeg har sendt dig en lydfil, som du kan prøve at se, om du kan lægge op.
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Fejl på skjaldesang Goto page 1, 2  Next Page 1 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B