Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Fejl på skjaldesang ->
Skjaldesang nede 30. december 2007
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #1 Posted: Mon Dec 31, 2007 1:18    Post subject: Skjaldesang nede 30. december 2007
  Er jeg den eneste, der ikke har kunnet komme ind på www.skjaldesang.dk det meste af i dag?
Da jeg endelig kunne, var forummet 'i stykker'... hvilket minder mig om, at et andet rollespilsforum er blevet saboteret af en eller anden tåbelig hacker-type.

Det er uopretteligt gået tabt, så... måske skulle man gemme sikkerhedskopier af de vigtigste ting herinde?

Lige nu tænker jeg nok især på ting i forbindelse med den nye cd,hvor jeg tror,jeg har detmeste i word også. Men kalender-indlægget og diverse opslag kunne da også være lidt trælse at miste helt.

Kristian: Nogen kommentarer til, hvad der har været galt?
Eller er det bare hos mig, der har været problemer...?
Hop til top
Send private message
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #2 Posted: Mon Dec 31, 2007 1:38    
  Hej Rikke

Nej det var ikke kun dig. Jeg var også forbi i eftermiddag og fik en fejl på forummet med at Session_create fejlede eller noget i den stil.
Hvad årsagen har været skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, men umiddelbart lignede det ikke hackerangreb, det lignede mere at mysql havde kløjs i nogle filer.

På azero's hjemmeside står der at den databaseserver som skjaldesang kører på har været nede fra kl 10 til 15.30 på grund af hardware problemer. Da den kom i luften igen var der opstået en fejl i en af filerne til en tabel der holder styr på hvem der er logget ind. Jeg slettede tabellen og oprettede den igen, så man kunne logge ind.

Hvorvidt servernedbruddet har forårsaget andre datatab skal jeg ikke kunne sige, det ser ud til at være komplet, om der er nogle indlæg som er gået tabt skal jeg ikke kunne sige, men jeg formoder det ikke.
Jeg tager jævnligt en kopi af databasen, og de nye filer. Hver gang der bliver lagt en sang op får jeg den som mail, så teksten kan genskabes hvis det er.

Det mest sårbare er forummet, da det som du også nævner er berygtet for at have kendte huller, og det er der der er flest ændringer. Så om jeg kan lave en livespejling på et andet site skal jeg nok prøve at undersøge, ifm med det nye forum jeg er ved at integrere på SSII siden jeg er ved at lave.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Joost Haugmark Jensen

Se fuldt billede
Posts: 125
Sydhavnen, København.

Post #3 Posted: Mon Dec 31, 2007 12:58    
  Jeg havde på samme tid svært ved at skrive på forum, idet jeg kun kunne se emnekassen, og ikke beskedområdet. Jeg kunne desuden ikke uploade beskeder.

De sidste ti dages tid har jeg været nødt til at logge ind to gange for at komme ind, hvilket også er noget underligt noget. Jeg ved ikke hvorfor, men det forekommer når jeg bruger loginmuligheden foroven, ikke hvis jeg logger ind samtidig med at skulle skrive på forum.

Og jeg har tid til at være på forum nu, fordi jeg sidder på min kaserne og er på nytårsvagt.
Hop til top
Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #4 Posted: Mon Dec 31, 2007 13:55    
  Forummet kører fint for mig nu.
Rollespilsforeningen Skjolds forum, som jeg er admin på, har også været nede i julen pga hackerangreb på udbyderens server. Det er dog restaureret nu.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Fejl på skjaldesang Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B