Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen ->
indspilning hos Christian
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #16 Posted: Wed May 17, 2006 23:53    
  Nico: Ok med mig. Kan vi øve hos dig?

Freso: Hvad kan du spille på?

Generelt: Der er (næsten>) ingen grænser for, hvad jeg kan ryste ud af ærmet, hvis jeg først får lov, men indtil videre tror jeg nu nok lige, vi skal holde os til de 10-12 numre, der allerede er indsynget, før vi gaber over større bagerbørn, end vi kan brænde.

Aldeles off-topic: Jeg har lige været inde at se et afsnit af Nibelungens Ring. Mmmh... Smile
Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #17 Posted: Thu May 18, 2006 1:35    
  Hvis I kan bruge en fræk tenor, så kast en dato op, så siger jeg til Wink
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Frederik 'Freso' S. Olesen

Se fuldt billede
Posts: 57
Valby, København, Danmark

Post #18 Posted: Thu May 18, 2006 18:04    
  Rikke: Bodhrán, bones, skeer (primært og sekundære instrumenter) samt lidt (irsk) harpe, landsknægtstromme og sang (tertiære instrumenter). Jeg er dog ikke så god som Mads... :/
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #19 Posted: Thu May 18, 2006 19:32    
  Freso: Hvis Mads kan alt det samme som du kan, så må I jo slås om, hvem der skal indspille det... men bortset fra det er du altid velkommen for selskabets skyld Wink

Lise (+generelt): Vi har ikke rigtig brug for sangere. Sagen er jo netop, at vi har 10-12 sange, hvor vokalen er blevet indsunget (pletvist med kor), men hvor alt det instrumentelle mangler.
Din (og andres) stemmepragt må vente til en anden god gang Smile
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #20 Posted: Thu May 18, 2006 20:03    
  Freso: Jeg stemmer helt klart for harpe...

Lise: Jeg vil nu mene at der er temmeligt langt fra Fyn til København for en øver, men jeg synes det er cool at du melder dig

Munchkin: Vi kan godt øve hos mig. Da Jeg kun arbejder arbejder 4 dage om ugen har jeg nogle f.... lange arbejdsdage, og de er derfor udelukket. til gengæld har jeg så en ugentligt frida ekstra, så hvis vi kan mødes om eftermiddagen på en sådan eller i weekenderne, så er det fjong...
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #21 Posted: Thu May 18, 2006 20:06    
  Er det en fast ugentlig fridag eller veksler det - og hvor lang tid i forvejen ved du det i givet fald?
Send mig evt. nogle konkrete datoforslag.
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #22 Posted: Thu May 18, 2006 22:02    
  Mine fridage veksler fra uge til uge. Mit arbejdsskema løber dog for en måned af gangen, så indtil nu ser det således ud: 29/5 (dog optaget),  6/6, 16/6 og 21/6.
Mine weekender er som regel temmelig bookede, men det ser ud til at  den 2-3/6 og 10-11/6 er frie.

Jeg tænker at hvis alle andre involverede ligeledes skriver hvornår de kan, så har Rikke måske en mulighed for at sætte et eller andet sammen....
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #23 Posted: Thu May 18, 2006 22:21    
  Hvor er det fedt at se så meget opbaknig omkring projektet igen!

Freso (-og også lidt Rikke): Jeg ved sgu ikke om jeg spiller særlig meget bedere end dig Freso ...  Desuden vidste jeg ikke at du kunne spille irsk harpe... 
....det er fandme snyd!  

Jeg synes vi under alle omstændigheder skal satse på at mødes så mange som muligt på de pågældende tidspunkter.

Jeg er i princippet booket op af eksamner i øjeblikket, og jeg er i ikke rigtigt til noget som helst, før omkring den 16. juni og fremefter. (Hvilket er rigtig dumt!) 
Så lad være med at lade mig afhænge af noget som helst. 
Bare send nogle datoer ud, så skal jeg nok se om jeg kan presse det ind i kalenderen!

Mvh.
/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #24 Posted: Thu May 18, 2006 22:43    
  

Angående sang.

Jeg synnes det kunne være en rigtig god idee, hvis vi gen indspillede det hele.
Det sang vi har har gjort sit arbejde, nemlig at lære musikerne sangen. Og så blev det indspillet på et tidspunkt hvor jeg kun havdet 1 spor ad gangen at gøre godt med. Derfor ville det være fedt hvis vi enten:

1. Fik de tre sangere til at komme igen og synge ( Rikke er der, men hvad med Doris of Malene?)

2. Lade nogle andre indsunge sangene, hvis det er okay med forfatterne og komponisterne?

Det vil give en meget bedre feeling, tsemning og sammenhold, hvis vi gjorde det på den måde.

Dato: fra midt af Juni er jeg færdig med min eksamen, samt en masse musikjobs. Så derefter ville jeg kunne stortset hverdag efter 17.30 (nogle gange tidligere)

Så skriver du Rikke at jeg er teknikker. Det er jeg også. Men jeg vil forslå at jeg også leger producer, og det er simpelthen pga af erfaring, og så at vi ikke skal sidde og diskutere  en masse når det hele skal redigeres. Så er det selvfølgelig også dem der har skrevet sangen der er med-producer på deres sange. Men jeg ved af erfaring at musiker kan finde på en masse ideer til sange, hvilket er fedt nok, men når det drejer sig om indspilninger, så gælder det om at finde balance, og altdi så sangen er nummer 1. 
hvad siger folk til dette?

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #25 Posted: Thu May 18, 2006 22:51    
  Woohoo! Så Christian har hermed afsløret, at han rent faktisk *har* tid Wink

Det ser lidt ud til, at vi skl satse på noget i slutningen af juni.
Jeg har lige sendt en mail til Malene+DD med en opfordring til at læse denne tråd og reagere på den.

Havde nu ellers satset på, atvi kunne bruge de indsyngninger til noget, når nu vi brugte en hel dag på dem... :-/

Gider du (CC) i øvrigt sende sangene til Freso, så han også ved, hvad vi har med at gøre?
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #26 Posted: Thu May 18, 2006 22:55    
  Rikke: læs lige resten af min tidligere besked, for du har svaret inden jeg fik rettet =).
Jeg laver en side på mit bands hjemmeside, hvor jeg ligger sangene op, indtil videre. Jeg sender et link til alle dem jeg ved der er med i projektet, og så kan Rikke sende det videre til nye folk der også kommer med.

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #27 Posted: Fri May 19, 2006 0:19    
  

Vi "projekt skjaldesang" har lidt udstyr fra tuborgfonden, det drejer sig om 

1 røde NT1 mikrofin med popfilter
24 bit 96KHz sterio I/O pci lydkort M-Audio Delta Audiophile 2496
6 kanals mixer Behringer UB-802
Sequencer program CuBase SL3

Derudover har vi
USB Audio interface Edirol UA-700
2 mikrofonstativer
Alm Mikrofon
Det er ikke så meget men, hvis der er noget af det der skal bruges, så sig til så finder vi ud af det.
Derudover kan jeg også låne lokaler på teknisk skole i Ballerup, ikke noget fancy, men alm undervisningslokaler eller større, hvis der er brug for det.

Hvis der er nogle økonomiske udgifter ifm. med indspilning af materiale til projektet, har vi også mulighed for at kompenserer indenfor rimelige rammer, med overskuddet fra skjaldesang cd´en, der er i reserve hvis vi ville indspille en fortsættelse ell.
Hvis der er brug for en hånd til praktiske opgaver/kørsel, teknisk assistance ell kan jeg også være behjælpelig.

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #28 Posted: Fri May 19, 2006 8:47    
  Jeg har alt udstyret der skal bruges, og det står i min kælder og det flytter jeg helst ikke, så vi bliver nød til at indspille hos mig. Men jeg tror heltsikkert at der er nogle der evt gerne vil transpoteres. Ellers tror jeg at jeg har styr på det, og hvis ikke så får du lige besked Kristian
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Malene Grim


Posts: 78
Gødvad, Silkeborg
Bage-skjald

Post #29 Posted: Fri May 19, 2006 14:53    
  Wuhu! Mig der omtales...
Til sagen: Jeg har ikke noget imod at indsynge dem igen. Jeg kan fx huske at der var en af dem hvor min rytme var f***ed, hvilket så betyder at I nok ikke kan bruge den til noget. Men den med at indspille musikken først med "rytmegruppen" og med que sang til plejer at virke ret godt. I hvert fald på min højskole. Men jeg skal liiige flytte hjem fra Sønderjyllland af først, inden jeg kan være ledig til noget som helst.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #30 Posted: Fri May 19, 2006 18:17    
  Malene: ...og hvornår er det så?

CC: Har læst resten nu. Jeg må indrømme, at jeg ikke skelner så meget mellem udtrykkene (selvom man jo nok burde). "Tekniker" betyder hos mig - ham, er sidder med alle knapperne og dingenoterne og lavet alt det, som vi andre (eller i hvert fald jeg) ikke har forstand på Wink
Men jeg havde da også altid forestillet mig, at vi indspillede alt hvad vi nu havde hittet på, og så ville du bagefter sidde og trylle med knapper så meget, som du nu havde lyst til, indtil det lød bedst.

En anden ting: Christian, har du en holdning til, om vi først skal mødes og øve uden dig, eller om vi skal lægge ud hjemme i din kælder?
Jeg kan godt se noget smart i, at vi holder de to ting adskilt, så vi fokuserer på selve indspilningen hjemme hos dig (og jeg ved ikke, om du har interesse i at se folk spille før det skal i kassen); men hvis du gerne vil indover fra starten af, er det selvøflgelig også fint nok.
What you think?
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next Page 2 of 6
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B