Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Arrangementer ->
Referat af mødet om Skjaldesangs-cd 11. november 2007
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #1 Posted: Sun Nov 11, 2007 22:07    Post subject: Referat af mødet om Skjaldesangs-cd 11. november 2007
  Så har vi haft møde om den nye Skjaldesangs-cd.
En del blev ændret i forhold til Tores oplæg, så glem det og kig her i stedet:

Arbejdstitlen er ”Skjaldesang 2”

Vi laver en blandet cd, hvor der er både vores egne numre, ”rigtig” middelalder og folkemusik på, dog gerne med en overvægt af vores eget materiale. Måske 1-2 instrumentalnumre, men i hvert fald en del instrumentalstykker i sangene.

I opfordres hermed alle til at sende en mail til tegnsprog [snabela] gmail [punktum] com med de ca. 15 numre, I hver især helst ville se på den nye cd. Der er frit valg på alle hylder, så længe det passer ind på www.skjaldesang.dk og ikke giver problemer med copyright. I behøver heller ikke tænke på, at sangene skal passe sammen som en sammensat cd, da vi garanteret kommer til at blande listerne med hinanden alligevel. Forslagene bruges så som baggrund for at udvælge numrene. Send mailen senest onsdag den 21. november (og meget gerne før).

Cd'en produceres (dvs. kopieres m.m.) professionelt, vi betaler for noget reklame (de økonomiansvarlige bestemmer hvor meget), og vi sigter efter også at sælge cd'erne i rollespilsbutikker m.m. Vi satser på at kunne holde release-party for cd'en til sommer


Vi opretter et lukket underforum, hvor vi kan diskutere yderligere detaljer om cd'en. Her vil et mere detaljeret mødereferat også blive lagt op. Beslutningerne er nu taget, og styregruppen er som sådan lukket, men har du seriøse indspark til debatten, kan du skrive til mig eller Tore med en anmodning om at få adgang til det lukkede underforum.

Musikere/sangere er naturligvis stadig velkomne til at melde sig på banen til selve indspilningen, og praktiske hænder i forbindelse med vores indspilningsweekend (madlavning, billeddokumentation (=fotografering) eller andet) er også velkomne til at henvende sig til Tore.
Hop til top
Send private message
Lotte Brinch Plougheld


Posts: 146
Aarhus N
Kone-skjald

Post #2 Posted: Sun Nov 11, 2007 23:17    
  Hold da op..det var da hurtigt Smile  Tak Rikke, og for alle der var med, hyggeligt at møde jer og glæder mig til at få dette projekt skudt i gang.

LotteXX
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #3 Posted: Sun Nov 11, 2007 23:24    
  Effektivitet må der til Smile

Nu venter jeg bare på, at Kristian har startet det interne, lukkede forum, så jeg kan få smidt det detaljerede referat op - for det har jeg også fået flikket sammen her til aften. Totalt god samvittighed... Wink
Hop til top
Send private message
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #4 Posted: Mon Nov 12, 2007 0:19    
  Enig, det var dælme snabbigt det referat kom op!

Tak for et godt møde allesammen, håber alle kom godt hjem (gennem sne og blæst),
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #5 Posted: Mon Nov 12, 2007 0:58    
  Så er SSII forummet og koordinatorgruppen lavet. man melder sig ved at trykke på den lille "gruppeeknap" i toppen af  siden.
Der er en koordinatorgruppe, den vælger man og trykker på "vis info" og derefter på tilmeld.
Man skal så lige lukkes ind, af Tore, Rikke eller andre, primært for at hvis der er nogle nye, at vi får dem budt velkommen, og lærer dem at kende, og hvad de kan hjælpe med.
Når man er medlem af gruppen burde man kunne se SSII forummet i bunden af siden.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Morten Koborg

Se fuldt billede
Posts: 408
Nykøbing F.
Messing-skjald

Post #6 Posted: Mon Nov 12, 2007 1:18    
  Hej Alle

Sikke et fint referat Rikke, og så på selve mødedagen  Totalt i orden.

Jeg er meget glad for de beslutninger der er truffet, det er faktisk lige sådan at jeg har gået og tænkt at det kunne være. God ide med masser af instrumentalmusik i numrene, og lækkert at der er stemning for at lavet et enkelt eller to instrumental numre derudover.

Jeg har tilmeldt mig gruppen Kristian har oprettet, og går i tænkeboks over mine 15 forslag.

Hilsen
Morten
Hop til top
Send private message Send e-mail
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #7 Posted: Mon Nov 12, 2007 1:39    
  

Det var godt Morten! Har også en klar fornemmelse af at vi er nået frem til den løsning der gør flest glade. Virkede også som om at alle mødedeltagerne på trods af forskelligheder og udgangspunkter, alle gik godt tilfredse og positive fra mødet.

@Liselle: Det er vidst os der takker!

Og så også tak til alle tilstedeværende for et rigtig godt møde! 
Var glædeligt overrasket over at vi nåede det hele = FEDT!

Og tak fordi I havde mod på min dagsorden!
... Havde på den anden side heller ikke insisteret med at få den igennem, hvis jeg ikke havde været sikker på at den ville virke 

/Mads - Der også glæder sig til at tage fat!

Hop til top
Send private message Send e-mail
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #8 Posted: Mon Nov 12, 2007 18:08    
  Jeg er faktisk temmelig meget oppe at køre: Har siddet med en lille boblende, brusende fornemmelse i maven i løbet af dagen og glædet mig ved tanken om, at vi er godt i gang med projektet.

Faktisk... kan vi ikke bare begynde at optage i morgen? Wink
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #9 Posted: Mon Nov 12, 2007 21:15    
  JO da... Vi optager i morgen.....

hvilke sange????


mvh
Christian
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #10 Posted: Mon Nov 12, 2007 23:43    
  Dem alle sammen!!!
Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #11 Posted: Tue Nov 13, 2007 0:28    
  VINDENS FARVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #12 Posted: Tue Nov 13, 2007 12:47    
  Og vores rap/reggae version af Knokkelmanden!
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #13 Posted: Tue Nov 13, 2007 14:52    
  ...og nu tilbage til noget lidt mere seriøst:

Når I sender en liste over de ca. 15 numre I helst vil have med på cd'en, så skal I ikke prioritere dem. Ikke fordi I ikke må, men det kommer ikke til at fremgå af den sammenfatning, jeg laver når vi skal til at tage beslutninger om emnet, så det skal kun være for jeres egen skyld, hvis det er.

Faktisk vil jeg helst bare have listen i alfabetisk orden Smile
Hop til top
Send private message
stine duch andreasen


Posts: 15


Post #14 Posted: Mon Nov 26, 2007 21:04    Post subject: Spørgsmål ang musikerne?...
  Hej jeg hører fra jonas at i er igang med planlægningen af den næste cd men jeg undres lidt:

er det meningen det skal være en lukket fest for kun dem der var med på den første eller?

for jeg har på et tidspunkt for evigheder (ihvertfald ½ til 1 år) siden skrevet mig på jeres fanzy liste til den næste cd og jeg måtte høre om det fra jonas(sækkepibe) ......

I skal have lov at styre det som i vil synes bare godt jeg vil vide om det er en lukket klub kun for "skjalde" med de rigtige kontakter... i må meget gerne modbevise mig ---

Hilsen Stine aka. skjaldeprincessen i Odense
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #15 Posted: Mon Nov 26, 2007 21:10    
  Først og fremmest: Nej, det er ikke en lukket fest, og der er allerede mange med, som vi slet ikke kendte dengang den første cd blev lavet.

Vi skrev åbent her på forummet om opstartsmødet hos Liselle, og alle interesserede var velkomne.
Efter mødet besluttede vi os så for at lave et lukket forum til den videre debat, men skrev samtidig, at folk der mente de havde noget konstruktivt at byde ind med var velkomne til at kontakte mig eller Tore om at få adgang til det.


Hvad angår den liste du har skrevet dig på, så har jeg selv stået på den siden 2001 uden på noget tidspunkt at få en eneste henvendelse den vej :-/
Det var ikke specifikt en liste til noget om den næste cd, men lige så meget til diverse arrangementer i Skjaldesangsregi - men den har altså desværre været forsmædeligt inaktiv.

Hvis det er nogen trøst, så har vi faktisk snakket om, om ikke vi burde melde det her ud på listen aht. de 10-15 procent, der stadig har fungerende e-mail-adresser på den, og jeg tænkte så sent som i dag på at rykke for emnet inde på det lukkede forum i håbet om, at en person der rent faktisk har adgang til adresserne på listen ville få fingeren ud...


Bortset fra det vil jeg anbefale dig (og andre interesserede) at holde øje med Skjaldesangsforummet generelt. Vi skriver ud engang imellem, når vi har noget konkret nyt - men lige nu er vi i gang med en hed debat om, hvilke af de mange, mange kvalificerede sange, vi skal klemme ind på cd'en,og det bliver man mere forvirret end oplyst af at prøve at følge med i udefra Smile
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Arrangementer Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B