Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Sange og tekster ->
Liselles Sangbogsprojekt.
Goto page Previous  1, 2, 3  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Morten Musicus

Se fuldt billede
Posts: 106
Århus

Post #16 Posted: Mon Oct 08, 2007 0:49    
  
Hej, hvad angår copyright har du hermed tilladelse til at bruge Knokkelmanden og Livets Lyst til evt. publicering.
Kærlig og imponeret hilsen
Morten
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Morten Musicus

Se fuldt billede
Posts: 106
Århus

Post #17 Posted: Mon Oct 08, 2007 20:42    
  

Jeg tænker over hvordan du har tænkt at gøre, skal der trykkes et antal som sangbøger?   Alt andet ville være ærgeligt, da det har kvaliteten til det og efterspørgslen nok skal være der, men gå lige sangene igennem for at sikre at du kan tillade dig det i.f.t. rettigheder.
Hvor meget mon der skal lægges ud i.f.m. en evt trykning, ved du det?
Ja, jeg tog her lige en praktisk vinkel, håber det er ok ;o), hilsen Morten

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kirstine Krath Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 41
Odense - Allesø

Post #18 Posted: Mon Oct 08, 2007 21:23    
  Du må også gerne trykke mine sange, det eneste jeg ikek vil have er at du ligger noder på Smile 
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #19 Posted: Mon Oct 08, 2007 21:26    
  Nejnej, slet ikke noget i den stil. Det skal slet ikke trykkes. Meningen var at jeg ville have en sangbog med skjaldesange, der var finere end nogen anden jeg havde set. Bare sådan for min egen fornøjelses skyld og den eventuelle blære-værdi der måtte være Smile Ved ikke hvor pænt det overhovedet ville se ud på tryk. I virkeligheden er bogen faktisk lidt overflødig, idet jeg kan langt størstedelen af sangene udenad.. men pyt med det!

Det var kort inde i mine overvejelser om jeg skulle lave sort/hvid udgaver på almindeligt papir først, og så printe ud, så jeg kunne lave det i flere eksemplarer. Men det ville ødelægge grundideen, nemlig at det skulle være håndlavet og one-of-a-kind. Illustrationerne taber i øvrigt en del ved scanning, da mange er farvelagt med metalliske farver (guld og sølv bliver bare til brun og grå når der scannes). Som det er nu er der småfejl rundtomkring, og det er også i orden.

Hvis der er nogen der er helt vilde efter at eje nogle af siderne, kan jeg imidlertid godt scanne i høj opløsning, og så kan de selv printe. Eller hvis der spørges rigtig pænt kan jeg lave det i hånden og sende det med posten (Når jeg først har lavet en sang én gang går det hurtigere de efterfølgende, da jeg har mønstret). Men altså ikke hele bogen, det ville tage for evigt.

Tak for rosen iøvrigt, og tilladelsen!
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #20 Posted: Wed Oct 10, 2007 9:01    
  Jeg holder med Liselle: Det er det unikke, der er det smukke i projektet - kopiering og masseproduktion er så moderne og umiddelalderligt Wink
Hop til top
Send private message
Kirstine Krath Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 41
Odense - Allesø

Post #21 Posted: Wed Oct 10, 2007 17:59    
  Det har I i den grad ret i Very Happy
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Maya Saietz


Posts: 1


Post #22 Posted: Tue Oct 16, 2007 21:20    
  WOW hvor er det flot!!

Har du overvejet Gøjlerheksen? ved godt at den er gammel og slidt, og at mange er trætte af den.. Men den er nu god.
Hop til top
Send private message
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #23 Posted: Thu Jan 03, 2008 3:42    
  Tak for al rosen! Det er opløftende at folk synes det er en god idé, for det kan være et stort arbejde, hvilket også er grunden til de mange pauser. Man kører simpelthen træt efter et stykke tid, og så venter jeg indtil lysten er der igen. Den er lige dukket op, så jeg skrev tre manglende sange ind her i nat - Eylindars Bjerge, Den Falske Ungersvend og En Skrædder Og Hans Lille Mus. Regner med at fortsætte imorgen - der mangler stadig mange!

Ang. Gøglerheksen, ja så er den overvejet. Jeg har endnu ikke besluttet mig - det kan være den kommer med på et tidspunkt.

/Liselle, der heller ikke i 2007 formåede at blive færdig med projektet, men som til gengæld lærte en masse nye sange, og nåede et (meget) langt skridt med sin skræk for at synge i al offentlighed Smile
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #24 Posted: Thu Jan 03, 2008 14:03    
  GØGLERHEKSEN FTW!!!!
Hop til top
Send private message MSN Messenger



Posts: 17


Post #25 Posted: Fri Jan 04, 2008 22:26    
  Flot arbejde!
Hop til top
Send private message
Niels Eggert Benzon

Se fuldt billede
Posts: 8
Hads-herred

Post #26 Posted: Fri Jan 11, 2008 0:34    
  Utroligt! Helt Tolkien-agtigt. Men jeg håber ikke du har lavet "Agathe i sit jomfrubur" endnu, for du er kommet til at kalde hende Agnete. Desuden er der sket en ændring i teksten (undskyld)...
Hop til top
Send private message
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #27 Posted: Fri Jan 11, 2008 1:47    
  Whoops. Det er altså kun på denne liste at Agathe optræder som Agnete (som også er med, men sammen med sin Havmand.)

Hvad er tekstændringen...?
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #28 Posted: Sat Jan 12, 2008 0:40    
  Det er skrevet ind i sangen, Liselle - kig efter i slutningen af fjerde vers Smile
Hop til top
Send private message
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #29 Posted: Sat Jan 12, 2008 2:37    
  Ah, nu har jeg fundet det - ""når tågen blandes op med blår;" er blevet udskiftet med noget enklere. Men  jeg kan desværre ikke ændre det i sangbogen (det er jo ikke ligefrem skrevet med blyant), så det bliver den gamle version Smile
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Jørn Andreassen

Se fuldt billede
Posts: 15


Post #30 Posted: Sun Jan 27, 2008 21:20    Post subject: Fantastisk flott sangbok
  Dette er noe av det beste jeg har sett av sangbøker å bruke på laiv. Fantastisk flott.

Vennlig hilsen

Jørn Andreassen
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Sange og tekster Goto page Previous  1, 2, 3  Next Page 2 of 3
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B