Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Arrangementer ->
Bornholm
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Anna Overlund-Sørensen


Posts: 7
Hvidovre

Post #1 Posted: Sun Jul 15, 2007 15:34    Post subject: Bornholm
  

i tilfælde af at der er nogen der ikke har fået taget mod til sig tidligere... http://www.bornholmsmiddelaldercenter.dk/Default.asp?m=62 der er stadig brug for frivillige voksne i uge 2....

Hop til top
Send private message Send e-mail MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Mon Jul 16, 2007 8:50    
  Hm... jeg kan se, at "Cantus firibus" kommer. Gad vide, hvem det er... ;p
Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #3 Posted: Mon Jul 16, 2007 21:57    
  Cantus Fidibus? Cantus Whiskeysjus?
Ej, jeg er bare misundelig fordi jeg ikke spiller en tiendedel så godt >-<
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #4 Posted: Mon Jul 16, 2007 22:03    
  Tja.... dit liv handler måske bare om noget andet end kun musik.
Dette skal forstås som en dyb anderkendelse af de folk der vælger at gå konservatorie vejen og dermed vier en mega del af deres liv til musikken (måske for meget for nogle, men det er ikke under dette forum det skal diskuteres =)

Jeg kan så lige fortælle at jeg også befinder mig på bornholm, og skal spille musik. Det har dog intet med rollespil, middelalder eller irsk eller noget som helt folke musik =)

god sommer
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Morten Koborg

Se fuldt billede
Posts: 408
Nykøbing F.
Messing-skjald

Post #5 Posted: Thu Jul 26, 2007 11:11    
  Hey

Jeg er just kommet hjem fra en dejlig cykelferie på Bornholm. 

Vi var på Middelaldercentret med marked og hele molivitten. Vi oplevede Cantus Firimus for fuld udblæsning, og hold k.... hvor er de gode. Thumbs up.

Jeg nåede vist nok også lige at få et glimt af Nicolas, tror jeg....

Hilsen 
Morten
Hop til top
Send private message Send e-mail
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #6 Posted: Thu Jul 26, 2007 17:48    
  Firimusserne er blevet rigtig gode synes jeg også!

Gavn er netop nu også derovre (I markedets anden uge) og give lidt gas, også sammen med Lir og Lur (fucked up, nice svensk duo!!!), Shcerbelhaufen (Aka. Snabelwaffen), og førnævnte tøzer + Thyge (Den nye trommerummer og savldeler ).

Det er sgu hyygge!

Og nu spørger I sikkert: Hvordan fanden har du tid til at nørde Skjaldesang nu når du burde stå og dreje lire, som retmæssigt medlem af Gavn midt på markedet...
Og svaret er JO! Men blev desværre nød til at tage et smut hjem og begrave min morfar ... vender dog frygteligt tilbage imorgen tidlig...

Hvis man ikke har noget at lave og har lyst til at brænde lidt penge af, kan jeg kun anbefale at tage afsted og opleve markedet, musikken, og aftenfesterne (husk kluns så ingen opdager noget...) her de sidste par dage af markedet! Og så er alle jo iøvrigt supervelkomne til at jamme med på en eller anden måde

Det tjcør' bår'!

/Mads Tjcøller 
Hop til top
Send private message Send e-mail
Tine Surel Lange

Se fuldt billede
Posts: 21
Haderslev

Post #7 Posted: Fri Jul 27, 2007 16:28    
  

Ih, en diskussion om os Smile 
Vi prøvede  i flere uger at overbevise centeret om at vi hedder Cantus Firimus og ikke Cantus Firibus men de troede vidst ikke på os, hehe...
Mange tak for rosen. Vi har som sagt fået ny trommeslager (igen igen igen igen) som er Thyge, som flere mødte i Frederikshavn. Han har kastet sig over trommerne med en iver og en lidenskab der sjældent er set før, og vi tror at resultatet bliver rigtigt godt. Vi er nu alle i gruppen kommet godt hjem og skal snart have nogle øvedage for at finde hinanden, nu med nyt medlem så vi kan blive endnu bedre som gruppe, da vi Bornholm var Thyges første middelaldermarked samt hans første møde med middelaldermusikken og dens instrumenter Smile Så i kan bare glæde jer!
I hvert fald, tak for et godt marked.

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Louise Svane Thomsen

Se fuldt billede
Posts: 10
Kolding

Post #8 Posted: Tue Jul 31, 2007 18:20    Post subject: med...
  Hey alle
Jeg vil da også sige tak for et godt marked. Trods vejr og vind var der en fed stemning derovre, og vi fik nogle gode jam-sessions sammen: os, gavn, lir og lur samt scherbelhaufen. Vi i Cantus Firimus er også bare klar til at give den gas til åbenrå og horsens. Og fed ny jakke mads - nu med læder Wink 
Ærbødige hilsner
Louise Thomsen - Cantus Firimus
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #9 Posted: Fri Aug 10, 2007 18:54    
  Iih tak Louise. Den er lige blevet færdig Smile

Resultatet ER GODT! 
Da Thyge ikke har modtaget undervisning, endda ikke engang set andre spille Davul, og derfor ikke har den mindste pejling om hvordan den "gængse" teknik på sådanen ser ud, (pusterum) får hans fuldstændig rablende gode musikalitet frit løb.... og resultatet er fantastisk, og helt unikt!... endnu et skridt imod jeres helt unikke lyd, i Danmark! 
Tillykke med det tårnhøje helvede!!! (-Også til Alexandra )

/Mads 
(-I gruppe med førnævnte herre på dette års ROD-stævne, og derfor både forundret og begejstret over hvor og hvordan vores veje er krydsedes siden!)

...MMMmm.... læder

Hop til top
Send private message Send e-mail
Dan True

Se fuldt billede
Posts: 40


Post #10 Posted: Fri Aug 17, 2007 23:15    
     Mange tak for et FEDT marked Smile

   Og jeg syntes i var fantastiske Cantus'er.. Specielt da I kom til vores lejr på 2. dagen (Burgunda) og jammede med tyskerne og spillede op til dans Smile Det var hyggeligt.

   - Dan
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Arrangementer Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B