Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
Historien om forglemmigej.
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Mie Sindet Daugaard

Se fuldt billede
Posts: 33
Faaborg

Post #1 Posted: Thu Jun 07, 2007 15:10    Post subject: Historien om forglemmigej.
  Dette indlæg blev oprindeligt skrevet i underforummet ”Historier”, som nu er blevet nedlagt pga. manglende aktivitet.

Vh.
Nicolas
/Redaktør
_______________________________________________________


Jeg hørte denne her historie til Walborgsaften da nogle venner og jeg sad omkring et bål, brændte gamle minder, sang og fortalte historier. Det er en sød historie, og der er sikkert mange af jer der kender den. Jeg har selv lagt lidt til, trukket lidt fra, men her er ihvertfald min version. 

Der var engang et kongerige som lå lidt mod vest, lidt mod øst, lidt mod nord, lidt mod syd og for foden af et bjerg. I dette kongerige boede en prinsesse som var ved at nå den giftemodne alder. Prinsessen ønskede sig en mand, og bejlere kom fra nær og fern for at bede om hendes hånd. Prinsessen var dog ikke så nem at behage og det tog lang tid før hun fandt den helt rigtige mand, den mand, som var den helt rigtige for hende. Men som i alle gode eventyr fandt hun ham til sidst, og de besluttede sig sammen for til glæde for dem selv (og deres forældre) at være forlovede i et godt stykke tid. 
De to unge gik godt i spænd, de elskede hinanden og kunne bruge timer på at sidde og tale sammen eller gå lange ture. Og en dag var de netop ude at gå en lang tur langs med en stor, rindende flod. Prinsessen kigged ud i floden og fik øje på en sten midt i den hvorpå der voksede de fineste små blå blomster. Prinsessen var helt bjergtaget af blomsternes skønhed og hun bad sin elskede om at plukke en buket af dem til hende. Den unge mand tog sine støvler og jakke af og vadede ud i floden. Der gik ikke lang tid før han var nødt til at bruge alle sine kræfter for at holde sig ovenvande, så stærk var strømmen. Men den unge mand nåede ud til stenen midt i floden, og her plukkede han sin elskede den smukkeste buket nogen nogensinde så af de små blå blomster. På vejen tilbage til bredden kom den unge mand imidlertid i vanskeligheder; for at blomsterne ikke skulle komme noget til holdt han den ene hånd højt hævet ovr sit hoved, og kunne derved ikke bruge begge arme til at kæmpe mod vandet med. Livtag efter livtag tog han, hans lemmer blev stive, kulden fra vandet begyndte at berøre ham. Langt om længe nåede han til bredden. Han slyngede armen som holdt blomsterne op på bredden så prinsessen kunne tage imod dem og med sine sidste kræfter sagde han: "Forglem mig ej." Strømmen tog ham, førte ham bort, og han blev aldrig set siden. 

Romantisk, dramatisk, pladdersød - Som en god historie skal være. Smile 

Håber i kan bruge den. 

Mie
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Niels Fuglsang


Posts: 33


Post #2 Posted: Thu Jun 07, 2007 20:35    
  mener at have hørt den før, men kan ikke lige huske hvor og hvornår.. det er en rigtig god historie.
Hop til top
Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B