Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Fejl på skjaldesang ->
Rette hos andre
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Beate Horsleben


Posts: 102
Ballerup (Hovedstads egnen)

Post #1 Posted: Thu May 31, 2007 15:48    Post subject: Rette hos andre
  Dan naevnte paa skvadersang -snigerok- at han kunne redigere/slette en af Lise's kommentarer. Jeg kom i tanke om at jeg selv, har vaeret ude for noget lignende. Har lige gennem gaaet nogle sange, og det -lykkes- mig at finde den, De to ravne, Tore's indlaeg
Hop til top
Send private message Send e-mail
Dan True

Se fuldt billede
Posts: 40


Post #2 Posted: Thu May 31, 2007 20:28    
     Ja - det er ret mærkværdigt ..

   Hvordan bliver de cookie siden bruger til at vise ejerskab af en post genereret? (går ud fra det er cookie) .. Hvis det er en cryptering eller eventuelt noget med rand() kan det være at den rammer samme id for dem måske 1 / 100 gange eller lignede. (dette er til Kristian selvfølgelig).

   Dan True
Hop til top
Send private message
Beate Horsleben


Posts: 102
Ballerup (Hovedstads egnen)

Post #3 Posted: Fri Jun 01, 2007 15:09    
  Ja, nu forstod jeg ikke noget, af det du skrev Dan, men kan det vaere en hjaelp, hvis jeg nu siger, at jeg kan rette, uden at vaere logget paa, men ikke hvis jeg aabner skvaders. og der efter, linker mig via linket paa forsiden, til skjaldes. saa kan jeg ikke rette.
Min logik siger mig at det ikke har noget med moderator rettigheder, men noget med ens computer at goere. Kan det vaere sandt??? -Sprugte en som ikke ved hvad hun snakker om.
Hop til top
Send private message Send e-mail
Dan True

Se fuldt billede
Posts: 40


Post #4 Posted: Tue Jun 05, 2007 1:24    
     Det jeg mente ku være problemet:

   Ved ikke hvordan Kristian har lavet det, men man kunne forestille sig at når man skrev en kommentar til en sang genererede hjemmesiden en 'nøgle' (bestående af måske en kryptering af ens navn, nogle tilfældige tal, en dato eller lignende) og gemte denne nøgle i hjemmesidens database samt i en cookie på siden. Når man så åbnede en sang tjekker siden så for hver kommentar igennem ens cookies, og finder den en 'nøgle' der svarer til en af kommentarerne tegner den så "ret" og "slet" knapperne..

   Sagen er at hvis fx denne nøgle bliver genereret ud fra tilfældige tal + noget andet, er det muligt at nøglen ikke er unik men flere kommentarer ender med samme nøgle.. og derfor at nogle personer får retigeringsrettigheder...

   En mulighed, men ved som sagt ikke hvordan Kristians system fungerer - må vente og se til han engang læser dette.

   Dan True
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Fejl på skjaldesang Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B