Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Efterlysninger ->
brave heart
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Alex Marcher

Se fuldt billede
Posts: 2
bornholm

Post #1 Posted: Wed Jun 06, 2007 17:54    Post subject: brave heart
  hej alle sammen:D jeg skal snart til af lære at spille på sækkepibe, og jeg syntes den melodi i braveheart er mega go, og hvis nogen kender et sted jeg kan få noder til sækkepiben, ville jeg blive mega glad:)
Hop til top
Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #2 Posted: Wed Jun 06, 2007 18:24    
  Noderne til Braveheart ved jeg ikke hvor du finder, men soundtracket koster jo ikke alverden, så en anden mulighed kunne være at købe det og lytte melodien af.

Jeg gætter på at det er vores (GAVNs) svenske sækkepibe du har købt/kig på, og i så fald har du jo en fantatisk mulighed for at kaste dig over den svenske folkemusik. Den har nogle fede rytmer og en lyd som den pibe netop er skabt til. jeg skal gerne pushe dig nogle kunstnernavne...

Hvis du vil mere over i den keltiske (irsk skotsk bretonsk etc.) lyd så skulle du måske gå ind og kigge dig omkring på the session. Der finder du i hvert fald et bredt udvalg af melodier

For mere viden generelt om sækkepibe er hotpipes vist også et udemærket sted at gå på opdagelse..
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Alex Marcher

Se fuldt billede
Posts: 2
bornholm

Post #3 Posted: Wed Jun 06, 2007 21:27    Post subject: wow:)
  

tusind tak, det skotske er lige mig, så mange tak:) ja det eer den jeg skal købe

Hop til top
Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Efterlysninger Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B