Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter ->
Nyt underforum? (Was: Autenticitet og historisk korrekthed)
Goto page Previous  1, 2, 3  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #16 Posted: Wed Feb 21, 2007 0:08    
  Til Mads.
Jeg er ikke oppe og køre....endnu... jeg kan sagten , men det bringer ikke noget godt med sig. Hvis du nu læser hvad jeg skriver, så siger jeg ikke at dem der spiller middelalder musik er snobber....at du selv mener det, er så måske lidt et problem for dig selv =). JEg skriver bl.a. at det at kunne skifte iemmelm flere genre er noget jeg sætter pris på...og det burde du, som har hørt en masse af det jeg spiller, kunne regne ud.... (måske)
Jeg kan kun give dig ret i at det der står på forsiden nogle gang skaber problemer, men her tænker jeg faktisk på at der nogle sange der lever op til reglen om at ha været brugt til et rollespils, men alligevellet ikke må ligger her.
For mit vedkommende kunne alle sange der bliver brugt til rollespil, og følger ophavsrettigheds reglerne ligge her. (min holdning).
Om i ikke er så mange....hvornår er man middelalder musiker/ interesseret nok til at være en del af jer??? Der er en del debatter, og der er en del bands rundt omkring der interessere sig for middelalder musik. Som jeg husker det så var det bl.a dem Jens gerne ville have der kom og var med på Skjaldesang (for at højne seriøsiteten bl.a). 
Kald mig parnoid, men jeg har som sagt set nogle projekter/ foreninger blive overtaget og ændret, og det ønsker jeg ikke skal ske for Skjaldesang (der nu hellere ikke er en forening, så det sker ikke på den måde), men jeg vil synnes det ville være kedeligt hvis skjaldesang bliver delt op i "os" og de "andre".

Til Jens:
Nej vi er ikke enige, men jeg føler dybest set ikke at et sådanne forum høre til på Skjaldesang. (se min tidligere indslag for hvorfor)

Rikke:
Jeg brugte Rock som et eksempel på de sange jeg bruger i live-rollespil, da det netop er nogle sange jeg bruger. Som jeg husker så var det enste nummer jeg sang, der ikke høre med til ( in-game) delen af mit live sæt: Modlive/ rollespileren. Den tog vi jo først på da jeg havdet set resten af de sange der ellers skulle spille, og der var jeg gået i "suppe, steg og is" mode.
OG det som Jens skrev var: at vores sæt jo stort set var ens, hvilket jeg så bruge de tre sange til at påpege at de ikke nødvendigvis var... b.la fordi de sange mere henvender sig til nyere instrumenter, end middelalder intrumenter (rent teknisk)
( og tak for en sjov aften = )

Hvad angår at føle sig velkommene, så giver jeg dig ret Rikke. Det gælder for mit vedkommende alle typer genre, og hvis Tore eller Kristian en dag skulle ændre holdning og tillade eks. et jazz nummer skrevet til eks. et Call off Chuthulu scenarie, eller et pnuk nummer skrevet til et futeristisk in crowd spil, så vil jeg synnes det ville være fedt.....

mvh 
Christian, der stadig holder sin kælder åben for alle typer musik og musikere der bruger Skjaldesang lige gyldigt genre.

Og så skal Eliten afskaffes....simpelthen..SGU!!


Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Jens Jellingsø

Se fuldt billede
Posts: 78
Det mørke...

Post #17 Posted: Thu Feb 22, 2007 10:15    
  Bare for lige at være på den sikre side, vil jeg lige tilføje at jeg ikke går ind for en "elite", men at det jeg søger er et forum der er åbent for alle, hvor alle kan lære af alles erfaringer.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #18 Posted: Thu Feb 22, 2007 12:08    
  Det forum har vi, og det ligger på skjaldesang.dk
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #19 Posted: Thu Feb 22, 2007 12:50    
  Vel talt hr. Colberg!

Hop til top
Send private message Send e-mail
Jens Jellingsø

Se fuldt billede
Posts: 78
Det mørke...

Post #20 Posted: Thu Feb 22, 2007 15:04    
  

Jeg vil snarere sige: vel misforstået! Der her fører ingen vegne, sindende er for stive til fornuftigt at diskutere et lille ændringsforslag. Jeg må finde et andet sted at nørde.

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #21 Posted: Thu Feb 22, 2007 16:31    
  ???
Du er da velkommen til at nørde herinde, Jens... jeg kan bare ikke se, hvorfor du ikke kan gøre det indenfor de fora, vi har.

I øvrigt synes jeg, jeg har diskuteret det her vældig fornuftigt.
Det kan da godt være, sindene er for stive til at gennemføre ændringen, men at gennemføre den er ikke det samme som at diskutere den.
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #22 Posted: Thu Feb 22, 2007 18:25    
  Du må have tålmodighed Jens, og du må også acceptere mit stand pnukt, lige som jeg respektere dit...ellers ville jeg ikke diskutere emnet. 
Men hvor du ser det som endnu et forum der handler om musik, så ser jeg det som mere end det. Jeg tænker ikke kun på hvad du har tænkt dig at bruge det til, men hvad det muligvis kan komme til at føre til med tiden.
Disse tanker har jeg sammensat af b.la. erfaring fra andre ligne episoder af, ikke kun mit "rollespil" liv, men mit liv genrelt.
Lige så vel som jeg har set en masse nye ideer og projekter komme til live eller få tilført et friskt pust, så har jeg også set foreninger, projekter og tanker gå til grunde, drejet 180 grader eller udnyttet eks. økonomisk.

Dette gør at jeg i dine øjne nok err stiv sindet og en "gamel" nar (dette står for min egen rening), der er bange for ændringer, og det er jeg også i dette tilfælde.

Det der er heldig for mig i lige denne situation er at Tore, der bestemmer 50% over siden, er enig en de fleste af mine udsagn/ deler samme stand punkt.... Kristian der er den anden del af dem der styrrer siden, har ikke givet sin mening til kende, så jeg ved ikke hvad han tænker om denne sag.

De tager beslutningen om der skal være en del af siden kun til middelalder musik eller ej, vi kan kun komme med vores argumenter og forslag. 

Indtil videre kan du så vælge at benytte dig af den mulighed, at bruge Skjaldesangs forum, og lave topic inden for det forum, du mener bedst passer til dit emne, eller sætte dig ned sammen med nogle Ildsjæle inden for middelalder musik, og på begynde arbejdet i at stable det hele op selv.
Der er massere af folk der har viden til at lave hjemmesider og forum. Det samme gælder med kontakt til de brugere du vil have fat i...det eneste det kræver er 1 person der tager det første skridt, og er klar til at rejse sig op, hvis han/ hun vælter....

Og nu vil jeg ikke komme med flere indlæg i denne debat, da jegg har sagt alt hvad jeg har på hjertet.... 

mvh
Christian Colberg

ps. Mads hvis du på noget tidspunkt kalder mig en gamel nar, så er du ikke blevet for stor til at komme over mit knæ og få en R... fuld....
(nu ved jeg godt at man ikke længere må slå børn....men så er der heldigvis så mange andre måder man kan terroreisere dem på, der er helt lovlige =)

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #23 Posted: Fri Feb 23, 2007 11:05    
  lige en rettelse.
Jeg havde den fornemmelse at Tore økonomisk også var ejer af Skjaldesang, men dette viser ikke at værer rigtigt...min fejl.

mvh
Christian
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Jens Jellingsø

Se fuldt billede
Posts: 78
Det mørke...

Post #24 Posted: Sun Feb 25, 2007 13:22    
  Jeg er også enig i der ikke er mere at sige. Når jeg skriver at sindene er for stive, er det fordi, at jeg bl.a. synes, at diskussionen er for fordomsfuld (det gælder nok mig selv) og nogle argumenter for snæversynede. Og til sidst synes jeg så også jeg bliver misforstået ved mindste lejlighed, og så kan det jo også være ligemeget. Det var ikke for at svine nogen til, men jeg blev lidt træt af måden det foregik på. Jeg respekterer skam også jeres holdninger, og jeg har ikke noget imod jer som mennesker overhovedet.

For min skyld kan vi godt lukke diskussionen nu, da det jo alligevel er de samme mennesker der kommentere. Jeg kunne godt have ønsket mig at nogle flere tilkendegav deres holdninger...

Jeg vil lige stille et nyt spørgsmål, der er sammenhængende med det uddebaterede emne:

Kan jeg tillade mig at oprette en tråd under "musik og instrumenter" og skrive at jeg helst kun ser indlæg, der er saglige og velargumenterede idet emnet handler om autenticitet og middelaldermusik? Og at livemusik-erfaringer ikke har nogen interesse?
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #25 Posted: Sun Feb 25, 2007 14:20    
  Det er vel op til dig selv Jens...
Jeg tror bare at visse folk nok vil føle sig stødte hvis du formulerer det på den måde ... Men sådan er det jo.

Har emnet noget med hardcore middelaldertænkning at gøre, skal du nok få de svar du vil have, fra de personer du vil have dem af (misforstå mig ikke!). Det er min erfaring at folk sjældent  blander sig i noget de ikke har en skid forstand på, med mindre de selvfølgelig er nysgerrige og spørger... hvilket jeg til hver en tid synes skal være tilladt!

Du kan jo til hver en tid, lige starte med at sætte rammerne for hvad du vil med din tråd i oplægget, og hvilke slags svar du søger... Det gør jeg selv flittigt. Jeg ser det lidt som en service til de øvrige brugere, samtidig med at man næppe for en rodet tråd, og skuffes selv. Om folk så bryder rammerne kan du jo ikke styre. Mange gange gør det faktisk emnet mere interessant... 

For at understrege alt det jeg lige har sagt, se et godt eksempel: Historiske instrumenter i billedkunsten (Guf til øjnene) 


Jeg forstår ikke din opgivende tone i dit sidste indlæg her! Jeg er ikke sikker på at det her er udebateret.
Jeg synes de ville være fedt hvis du gad at sætte ord på hvor og hvordan du er blevet misforstået. 
Herregud, vi sidder jo bare bag vores tastaturer og føler os vigtige. Vi kan jo ikke læse dine tanker ligesom du ikke kan læse vores (forhåbentlig... puha... ad!)
Jeg kan sagtens sætte mig ind i dine argumenter som du fremlægger dem! Du mener dem åbenbart ikke helt sådan... eller hvad?? 

Ja, det ville tilføje en ekstra dimension til skjaldesang med et middelalderforum (ligesom et piratforum vill gøre det). Nej, det ville ikke tilføje en dyt da den dimension allerede eksisterer (ligesom piraterne gør... eller én ).
Det vil bare være en opdeling af et i forvejen rimlig smalt forum, som jeg ser det. Og desuden tror jeg det vil skabe en helt unødvendig psykisk splittelse af forummets brugere! Jeg forstår ikke hvis du kun vil have middelaldermeninger i dine tråde. Jo flere standpunkter og erfaringer, jo mere interessant, sguda! Det kunne jo ske at vi lærte noget af hinanden!?

Og sidstnævnte var igen ikke for at være snævertsynet, eller for at skyde dine holdninger og ideer i sænk, og påstå at du er et svin (Thi du er født menneske )!
Det er bare en ærlig og redelig fremlægning af mine meninger!

Og så kan je iøvrigt kun tilslutte mig at der burde være lidt flere der deltog i den her debat! Tror ikke de tør...
(Vi bider altså ikke... hårdt)

@ Colberg:
Hvornår har jeg kaldt dig gammel (*host* *host*) Æv-bææv-bussemand!

/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Jens Jellingsø

Se fuldt billede
Posts: 78
Det mørke...

Post #26 Posted: Sun Feb 25, 2007 20:40    
  Det er såmænd ikke fordi jeg kun ville poste i et evt. middelalderforum, eller fordi jeg vil udelukke nogen, det er primært fordi jeg savner et sted at nørde middelalder (på noget der ligner akedemisk niveau), og fordi jeg gerne vil lokke nogle af de kloge hoveder hertil ((ikke fordi der ikke er nogen i forvejen, men jeg savner nogle jeg ved ville kunne gavne)

Det første kunne sagtens gøres her på forummet, det andet er sværere, og i sidste ende ved jeg ikke om der ville være nok at diskutere, medmindre nogle af de rigtige nørder kom hertil...

Jeg ville såmænd heller ikke nødvendigvis kun have "middelaldermeninger" i mine tråde, det var bare et eksempel for at se hvad folk ville tolere...
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #27 Posted: Mon Feb 26, 2007 17:23    
  Ville sådan et forum ikke høre mere til på en "Middelaldersang" hjemmeside end en "Skjaldesang"?
Jeg personligt ville ikke have noget imod at det kom op her, men det går vel lidt imod sidens kontekst.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #28 Posted: Tue Feb 27, 2007 14:54    
  @Jens.
Jeg kan godt forstå dit ønske, men hvis du som du siger, vil nørde middelalder på et: ”akedemisk niveau” så tror jeg ikke at skjaldesangs forum er det rigtige sted at gøre det, da forummets brugere har en meget forskellig viden om – og tilgang til middelalderen. Det være sig både historisk og musikalsk.

Som jeg ser det, så handler det ikke om at ”lokke nogle af de kloge hoveder hertil”. Jeg synes forummet fungere rigtigt godt, og jeg tror derfor ikke at man behøver at skulle lokkes med f.ek.s et musisk reenactment-forum. Problemet er (tror jeg) at de folk du taler om ikke er klar over at der findes et sådan forum!
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Jens Jellingsø

Se fuldt billede
Posts: 78
Det mørke...

Post #29 Posted: Tue Feb 27, 2007 18:41    
  @ Lise:

Når jeg fremlægger det her, er der fordi en del af de mest energiske forumbrugere er interesserede i middelaldermusik...

@ Nico:

Jeg tror ikke den type mennesker jeg søger, ville være interesserede i skjaldesangsforummet uden re-enactmentdelen, men der er vi så åbenbart uenige...
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #30 Posted: Wed Feb 28, 2007 0:59    
  På forhånd undskyld den umiddelare tone i følgende:
...Så du (Jens) foreslår at vi (Skjaldesang) skal tage det første skridt, for at tilfredsstille nye og "bedre" brugere? 
Det synes jeg ærlig talt vil være åbenlyst og ypperligt røvslikkeri! - Og det vil til fulde indfri de fordomme visse folk eventuelt må have om middelalderfolk som værende snobbede ect.
Og det er ikke fordi jeg ikke synes vi skal have flere middelalderentiusaster og akademikertyper herinde. Jeg er tværtimod slet ikke i tvivl om at det ville give fællesskabet og debatterne en masse fantastisk og nyt.
Men når det er sagt, må De folk sgu da selv kigge forbi, og finde ud af at vi er nogen med samme interesse som dem, og derfra gøre op med sig selv om de vil lege med os! 
Jeg er fuldstændig enig med Nicolas (Ihvertfald den sidste del). 
Så Jens, hvis du kender nogen: Spread the word!

/Mads - Der er for et evt. middelalderforum, men kun fordi vi i forvejen har så mange tråde primært omhandlende og tilegnet dette emne (Samt Jens' udemærkede svar til Lise i inlægget før dette.)

PS: Gad vide hvor man middelaldermusiknørder der ikke kender til Skjaldesang i en eller anden grad? Og hvor mange der på landsplan findes, der overhovedet har mulighed for at tilslutte sig forummet og deltage aktivt?... også med et middelalderforum...
Hop til top
Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter Goto page Previous  1, 2, 3  Next Page 2 of 3
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B