Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen ->
Sangere (m.m.?) søges til Projekt Indspilning
Goto page 1, 2  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #1 Posted: Tue Dec 05, 2006 18:38    Post subject: Sangere (m.m.?) søges til Projekt Indspilning
  Ja, efter endnu en gang syltning (min fejl denne gang, er jeg bange for), er der endelig ved at ske noget med de sange, vi for efterhånden rigtig længe siden indspillede nede i Colbergs Kælder.

I den forbindelse ville jeg høre, om nogen kunne være interesseret i at bidrage med en sangstemme eller måske et instrument mere.
Dels for at få alle interesserede med, men i høj grad også for at få en afvekslende lyd (i modsætning til, hvis der kun er 1-2 forsangere på 12 forskellige sange Wink).

Modellen bliver noget i retning af, at når instrumenteringen (snart!) er nogen lunde på plads, så kommer de relevante personer forbi Kælderen i mange omgange, så man måske indspiller en enkelt sang eller nogle få spor af gangen, sådan som man nu kan få Christians kalender til at passe.
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #2 Posted: Tue Dec 05, 2006 20:58    
  Hej folkens.
Jeg er igang med at lave noget weekend planer for hvornårjeg kan indspille.
Når vi kommer til februar, så begynder min praktik periode på pædagogseminariet, og der er jeg ikke sikker på hvordan med weekender ser ud.

Der vil også være nogle eftermiddage/aftener jeg kan indspiller, men ikke mandag og onsdag.

Vi kan sådanne set allerede gå igang med at lave que sang til musikerne.
Detteer sådanne set ret vigtigt efter som musikerne bliver nød til at spille i nogle tonearter der er mulige for sangeren(ne) at synge i.

Så det jeg skal have at vide for at kunne hjælpe med projektet ER!!!
1. hvem synger på hvilket sange
2. hvordan er sangen bygget op i forhold til: intro, vers, omkvæd, mellemspil, solo og outro aka form.
3. hvilken tone art vil musikerne gerne spille nummert i.
4. aftale et tidspunkt med sangeren(ne) og en reprænsentant for musikerne (eks. Rikke) der kan fortælle om musikernes tanker.

En god gestus at gøre er at præsentere forslag for tekst forfatter og komponisten, så de kan give deres besyv med.

Så kom igang folkens, jeg har været klar i de sidste 1½ år =)

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #3 Posted: Tue Dec 05, 2006 21:24    
  Datoer jeg kan indspille:
9 og 10 dec. fra kl. 11 - 21
12, 14 og 15 dec. fra kl. 17 - 21
16 dec. fra 11 - 21
(17 dec. fra. 11 - 21)
19 dec. fra 17 - 21

Det er hvad jeg kan i december... måske er der nogle dage i jule ferien, men det må jeg lige se på når jeg når der til

mvh Christian
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Joost Haugmark Jensen

Se fuldt billede
Posts: 125
Sydhavnen, København.

Post #4 Posted: Tue Dec 05, 2006 21:27    
  Hvis folk kan holde ud at høre på mig vil jeg gerne lege med når jeg er hjemme.
Jeg ved ikke hvad det er I indspiller, og hvad I helst vil have mig til at synge med på, men både Munchking og Tore skulle have en idé om hvad jeg kan, og hvad jeg ellers har sunget.

Jeg burde også kunne hjælpe med jødeharpe, hvis der er behov for det.

Datoer jeg kan indspille/synge:
25/12-6/1
og fra 1/2 (som jeg godt ved er Colbers praktikperioede) 


Joost
Hop til top
Send private message Send e-mail MSN Messenger
Tore Plougheld

Se fuldt billede
Posts: 135
Århus
Kangelig skjold

Post #5 Posted: Tue Dec 05, 2006 23:40    
  Jeg er på!

Jeg kan være med:

14. december
19. december

Som vokal, kor og på sopranfløjte og laud.
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #6 Posted: Wed Dec 06, 2006 9:31    
  Det er sådanne at disse datoer er åbne for alle bruger af skjaldesang, der har et eller andet projekt de kunne tænke sig hjælp til.
Det er lige meget om man ikke kan spille, synge, arranger sange eller noget af det. Der er massere af sangere og musikere tilknyttet Skjaldesang, foruden tekst forfattere og komponister.
Af projekter der igang eller på ide planet, hvor jeg erblevet bedt om at hjælpe med, kan jeg nævne disse:

De 12 sang af Rikke, Doris og Marlene (tid ?)
Tore P og Ann Sofie med forskellige sange fra siden (5-7 jan)
Bandet Gavn (med bla. Nico. og Mads ) (tid ?)
Mads, Signe W, Mig + ? (hvad vi finder på ) (tid ?)
Laura H´s sange kunne jeg godt tænke mig at få indspillet (tid?)

Så der er nok at tage fat på.

Når jeg kommer ind i min praktik periode ville der være dage hvor jeg er hjemme hele dagen og der vil jeg også nok være frisk på noget indspilning, men kan ikke give nogle datoer endnu.

Jeg vil dog lige sige at dette er noget jeg gøre i min fritid, og forbeholder mig derfor ret til at aflyse en dato, hvis noget arbejde, uddandelse eller privatliv kommer i vejen. Men der er jo dage nok at tage af =).

mvh Christian 
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Morten Fredberg-Holm

Se fuldt billede
Posts: 59
København K

Post #7 Posted: Wed Dec 06, 2006 10:35    
  Hvis I skulle have brug for en irsk sækkepibe (uilleann pipes) på nogen tracks, så send mig en besked.

Det kunne være meget sjovt at lave noget lidt anderledes end det jeg tidligere har været med på (bl.a. Kristian Lilholt og Sussie Nielsens CD'er).
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #8 Posted: Wed Dec 06, 2006 12:22    
  hey morten... tænker du som i hele filer altså sange så du kan øve dig til, eller som i arbejds tracks så du kan indspille til hos dig selv???.
jeg kan gøre begge dele.
Filerne der bliver optaget er i wav når jeg arbejder med dem, så det er ikke noget problem at sende dig dem. 
Når jeg indspiller for programere jeg en metronom, da dette gøre det lettere at redigere bagefter.
Du skal abre sige hvad du skal bruge, så kan jeg se hvad jeg kan gøre.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #9 Posted: Wed Dec 06, 2006 20:47    
  Damn... jeg skal vende mig af med kun at tjekke instrumentforummet når jeg er online ...

Godt at se at der er lidt liv i lortet Rikke!

Det er en stresset periode i gymnasiet her op til jul men jeg vil prøve at presse tid ind til projektet den 14. 17. og 19. december

Med, drejelire, fløjter, sækkepibe og Nicos skalmejer ... og sang hvis det bliver nødvendigt.

Morten> HELT SIKKERT!!! Kom med nogle datoer!....

Christian> Gavn har et specifikt ønske om en indspiller, søndag den 21. Januar... hvad siger du til det?

/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #10 Posted: Wed Dec 06, 2006 22:07    
  hej folkens. Jeg opretter et topic med hvilket datoer og til hvilket projekter jeg er optaget. (det ligger øverst på siden under Skjalde tavlen)
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Beate Horsleben


Posts: 102
Ballerup (Hovedstads egnen)

Post #11 Posted: Wed Dec 06, 2006 22:41    
  Hej.
Hvis i kan bruge mig, vil jeg gerne. Det bliver nok til sang, da jeg ikke kan spille paa noget (hvilket jeg ellers gerne vil laere, jeg ved bare ikke hvordan og paa hvad).
Jeg ved ikke om jeg synger godt eller skidt, da ingen har sagt hvordan det lyder.
Hop til top
Send private message Send e-mail
Morten Fredberg-Holm

Se fuldt billede
Posts: 59
København K

Post #12 Posted: Thu Dec 07, 2006 21:07    
  @Christian:
Jeg tænkte at ville være nemmest at indspille hos dig. Hvis du vil sende mig nogle af sangene som MP3 filer kan jeg øve lidt inden.....

Min email: morten(snabela)pipers.dk

Mååååske kan jeg presse tid ind d.17. december - Mads: kan vi gøre noget samtidigt?
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #13 Posted: Thu Dec 07, 2006 21:25    
  

Morten> 
Helt sikkert! Drejelire og uilleann pipes... sprødt !! (Med din D-chanter skulle det ikke være noget problem overhovedet!)

Jeg kan jo tage lidt instrumenter med til din jeres julestue (som opfordret ), og så kunne vi jo evt. lege lidt med det dér, bare for hyggens skyld.
Så kunne vi jo evt. mødes i Colbergs kælder dagen efter, med melodierne frisk i erindring og gå amok. 

Christian>
Hvordan lyder ovenstående for dig?
...Jeg vil også gerne have filerne... var der ikke noget med at de var online et sted?

/Mads

Hop til top
Send private message Send e-mail
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #14 Posted: Thu Dec 07, 2006 21:53    
  Jeg skal mødes med Rikke nu på lørdag d. 9, (jeg tænkte fra kl 12 - 17...rikke hvis du læser dette så svar mig lige tilbage) og snakke sangene igennem.
Der kan vi så aftale hvilket instrumenter der skal på hvad..

Når det er sket, så sørger jeg for at sende jeg de sangfiler der i skal bruge + evt noder hvis det kan hjælpe og evt. en form)

dette kræver dog at vi finder ud af hvilken toneart sangen skal synges i, og i dette tilfælde så er det 75% sangerne der afgøre dette og i har 25% at brokke jer over det =).
Er der tone begrænsninger på uilleann pipe??? jeg ved Mads har C og D fløjter.. men det må vi kigge på ved lejlighed.

Jeg kan ikke sige jer om vi skal lave noget de. 17 dec, det afhænger af hvorlangt vi er i processen... aå jeg må vende tilbage når jeg kan fortælle noget mere.

hilsen Christian...nu som Loge pianist...don´t ask
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #15 Posted: Thu Dec 07, 2006 23:25    
  jeg må desvære drppe d. 17 dec. da den er blevet inddraget til jule forberedelser...jeg tror nu hellere ikke vi ville kunne have noget klar til jer to Mds og morten.....så vi finder en anden dag, når der er kommet lidt "bund i kassen" så at sige =)
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen Goto page 1, 2  Next Page 1 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B