Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Efterlysninger ->
vranderen
Goto page 1, 2  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Mikkel Nordsted

Se fuldt billede
Posts: 55
Helsinge

Post #1 Posted: Fri Nov 24, 2006 16:41    Post subject: vranderen
  hey folkens.
jeg efterlyser en sang, som de rhandler om en vrander, den hedder vist vranderen, men jeg kan ikke finde teksten nogle steder, er det nogle som de rkan hjaelpe mig?

hvor vil han vrandre, hvor vil han hen
vil han folge sin...
mer ekan jeg ikke huske..
Tore, da du var ude og spille for os du gav Karina den paa pergament.
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #2 Posted: Fri Nov 24, 2006 20:28    
  Vanderen er en sang af  Jonas Uri (kan ikke huske om der er andre med inde over).
Flere har spurgt efter den, og Tore har snakket med Jonas om at få lagt den op på siden. Som jeg husker eb tidligere debat om samme sang, så var forklaringen at: Jonas Gerne vil promovere sangen selv i form af en CD opg ønskede ikke at sangen blev lagt op på siden. CD-en er af hvad jeg ved , ikke blevet til noget endnu, og der er nogle år siden Jonas begyndte på projektet.

Hvis nogle andre mener at jeg husker helt hen i vejret så ret mig endelig.
bare husk at jeg har Banjo =)

mvh Christian, admin
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #3 Posted: Fri Nov 24, 2006 22:41    
  Jeg mener, du har ret, Christian.

Men så vidt jeg har forstået, har Jonas ikke noget problem med, at man lærer den fra sig ude i den ganske, danske live-verden, hverken ved a tsynge den eller ved at give teksten til folk, så ville det ikke være en løsning, at en, de rkender sangen mailer den til Mikkel?

Sig til, hvis *jeg* tager fejl... Smile
Hop til top
Send private message
Mikkel Nordsted

Se fuldt billede
Posts: 55
Helsinge

Post #4 Posted: Sat Nov 25, 2006 11:13    
  det ville virkelig vaere super, hvis jeg kunne faa den, for den er jo virkelig god.

kan det ogsaa lade sig gore at faa nogle noder med ogsaa?
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #5 Posted: Sun Nov 26, 2006 4:55    
  Det er en god sang, så jeg er glad for at få genopfrisket både tekst og melodi med et par års mellemrum (senest denne sommer til Two Cities).

...og jeg synes det ville være rart hvis den snart kom op på Skjaldesang, sammen med de andre nært beslægtede...
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Mikkel Nordsted

Se fuldt billede
Posts: 55
Helsinge

Post #6 Posted: Sun Nov 26, 2006 14:30    
  

helt sikkert.
jeg har bare siddet og taenkt over den, siden Tore, som sagt kom og spillede for os

Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Tore Plougheld

Se fuldt billede
Posts: 135
Århus
Kangelig skjold

Post #7 Posted: Sun Nov 26, 2006 18:50    
  Christian og Rikke har begge ret. 

Og få udenforstående er nok mere frustreret og træt af den fastlåste konflikt omkring Jonas Uri & Co s sange end jeg.

Fra jeg hørte "Krigeren", "Vandreren" og "Kvalmende kærlighedskvad" første gang ønskede jeg at lære dem og dele dem med alle andre, fordi jeg synes det er nogle rigtig flotte sange, som er noget så sjældent som en kombination af en rigtig god historie og en god melodi og relativt lette at spille (i hvert fald på instrumenter som guitar / laud).

På foreningen Loranias hjemmeside har det flere gange i årenes løb været oppe at vende, at sangene skulle indspilles én gang for alle. Men endnu er det ikke sket, også selvom både Christian, jeg selv og mange andre har stillet op og tilbudt vores hjælp og samarbejde med f.eks. Skjaldesang. Lige lidt er det blevet til - man har lovet en indspilning og ikke gennemført projektet.

Derfor ligger sangene spredt tilfældigt rundt omkring i dag. Selv har jeg lært "Krigeren" og "Vandreren", men mangler alle de andre: "Hun må være adelig", "Kvalmende kærlighedskvad" og hvad der ellers findes af sange fra denne gruppe - hvis nogen på dette forum har tekster og noder til disse sange eller kan dem udenad og vil lære mig dem vil jeg MEGET gerne i kontakt med dem.

Indtil videre må vi se i øjnene at vi fortsat er henvist til at dele sangene fra mund til øre og fra email til email - desværre. Skjaldesang ville være et helt oplagt sted at dele disse sange gennem, og derved give sangene og deres skabere den respekt de fortjener.
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #8 Posted: Sun Nov 26, 2006 19:20    
  Jeg har efterhånden hørt en del om Jonas. hans sange og mysterierne omkring dem. Baggrunden for - og historierne bag dem kender jeg ikke så meget til, men nu Tore nævner det, så har jeg da hørt min fætter synge: "Hun må være adelig"  engang.
Mon ikke han kan den endnu...?
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #9 Posted: Sun Nov 26, 2006 20:51    
  Jeg kan desværre kun spredte vers af "Hun må være adelig" efter at have hørt den så mange gange til Falros (er den i øvrigt ikke skrevet af Benjamin Balle og Maiken i modsætning til de andre?)

...og på spredte sætninger af Kvalmende Kærlighedskvad. Og det driver mig til vanvid! De sange er ørehængere der spøger hos folk endog flere år efter de har hørt dem. Jeg så et par af de gamle Lorania-skjalde til festen på Kraftwerket for et stykke tid siden, så nogen må være i kontakt med dem. Det kunne være rart at prikke til dem igen, efter en mulig løsning - har de efter al den tid stadig planer om selv at indspille?
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #10 Posted: Sun Nov 26, 2006 23:33    
  Det seneste i historien, som jeg kender til:

1. Jeg mødte tilfældigvis Benjamin Balle, som nævnte noget med, at de mægtig gerne ville indspille, og at de faktisk kun lige manglede et sted at gøre det.
2. Jeg spurgte Christian Colberg, som med sin sædvanlige hjælpsomhed velvilligt stillede sit kælderstudie til rådighed.
3. Jeg skrev en mail til Benjamin (på den mest overbevisende adresse, jeg kunne finde på nettet) og informerede ham.
4. Jeg har ikke hørt et ord fra ham siden...

Så hvis nogen snakker med Benjamin eller Jonas eller andre involverede, så få dem enten til at få fingeren ud og indspille noget hos Colberg eller til at indse, at de aldrig får gjort noget ved det alligevel og så tillade, at sangene bliver lagt op herinde.

Ellers, så fang i det mindste de mennesker, der kan dem og få dem til at lave en elendig indspilning med dårlig lydkvalitet på en tilfældig mp3-afspiller, så sangene i det mindste ikke går i glemmebogen, selvom vi ikke må lægge dem op...!
Hop til top
Send private message
Benjamin Balle


Posts: 1


Post #11 Posted: Mon Nov 27, 2006 18:35    
  Aaargh! Så er jeg her på opfordring af Liselle...
Rikke du må meget gerne skrive mig en mail på benji8@gmail.com. Jeg har ikke fået den anden...

Sejt at du gider hjælpe...

Og jep... det er Maiken og jeg der har lavet "Hun må være adelig"
Hop til top
Send private message
Mikkel Nordsted

Se fuldt billede
Posts: 55
Helsinge

Post #12 Posted: Mon Nov 27, 2006 19:06    
  vi komme rjo naermere og naermere, paa det... det e rjo fint nok
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #13 Posted: Mon Nov 27, 2006 22:41    
  Der er hermed sendt en mail Smile

...og "hun må være adelig" er en spas sang, som jeg ikke tror, jeg har hørt siden Benjamin sang den for mig engang i starten af dette årtusinde på en bænk langt ude på landet. Akkeja, de minder... Wink
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #14 Posted: Wed Dec 20, 2006 15:10    
  Jeg har snakket med Benjamin, da han var hjemme hos mig og indspille noget musik.
Han er frisk på at få gjort noget ved hans sange..
Så nu er det Jonas vi skal have kontaktet for at finde ud af noget om hans sange.

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Tore Plougheld

Se fuldt billede
Posts: 135
Århus
Kangelig skjold

Post #15 Posted: Wed Dec 20, 2006 18:33    
  

Hurra for Rikke. Hurra for Colberg. Hurra for alle andre der har bidraget til, at den fastlåste situation omkring disse sange forhåbentlig bliver løst i den nære fremtid - jeg har i hvert fald fået nyt håb (det er som at få en ekstra julegave).

Jeg ser frem til at høre mere fra den kant i det nye år. Godt gået, folkens!
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Efterlysninger Goto page 1, 2  Next Page 1 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B