Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen ->
soges skjalde til et naertstaaene bryllup
Goto page 1, 2  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Mikkel Nordsted

Se fuldt billede
Posts: 55
Helsinge

Post #1 Posted: Thu Nov 23, 2006 19:19    Post subject: soges skjalde til et naertstaaene bryllup
  hej mine kaere medskjalde.
jeg sidder i en rollespilsforening, og til vores kampange, soger et nogle skjalde, helst mange skjalde, som der kunne taenke sig at gore aftnen til en uforglemmelig aften, for brudeparret.
selve arrangemantet forgaar, i helsinge i nordsjaelland, det er lordag den 24Marts til sondag den 25 marts
vi kan tilbyde skjadene folgene>\

gratis mad under hele senariet
gratis deltagelse til hele senariet
og, at vi baade henter skjaldene og bringer dem tilbage til deres bopael.

man kan laese mere om arrangementet paa www.hamillmark.dk

hvis man er interseret i at medvirke som skjalde, kan man skrive her paa denne traad, eller ringe til mig paa 30613341

Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Fri Nov 24, 2006 13:23    
  Be careful what you wish for - you just might get it...

Jeg var der i august 2005, og jeg støder stadig ind i rollespillere, der peger anklagende på mig med bidske miner for at gøre opmærksom på, at de stadig husker det. Mand, hvor de hadede os... Wink

Så jeg ved slet ikke, om de *tør* invitere mig derop igen... ;D

Eller hvad siger du, Nico: Skulle vi give dem revanche med gøglerne fra Helvede? Smile
Hop til top
Send private message
Mikkel Nordsted

Se fuldt billede
Posts: 55
Helsinge

Post #3 Posted: Fri Nov 24, 2006 13:29    
  i var nemli rigtig fede, MEN, hvis i skal spille skjalde, sa helt ikke som skjalde fra helvede, da vores kropersolane ikke er med paa at deres mad bliver kritiseret, ingame, som offgame, beklager
men i skal da vaere velkommen alligevel.
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #4 Posted: Fri Nov 24, 2006 14:30    
  Hovhov!
Hvem siger, at gøglere fra helvede kritiserer maden?!?

Jeg har i øvrigt ikke sagt noget som helst om skjalde... og de Arrogante Musikanter ville nok have sig frabedt at blive omtalt som såvel skjalde som (i særdeleshed!) gøglere.

Du må altså lære at skelne: Skjalde, gøglere og troubadurer er langt fra det samme - i særdeleshed ikke i deres egen verden
Hop til top
Send private message
Mikkel Nordsted

Se fuldt billede
Posts: 55
Helsinge

Post #5 Posted: Fri Nov 24, 2006 14:41    
  ja, det skal jeg nok...

men, jeg har spurgt Nicolas en gang for, og han sagt nej, til at deltage, men hvis du kunne traekke lidt i ham, saa er det jo fint.

Tore, du maa godt skrive hvad for en oplevelse du havde om Hamillmark, da du var ude og spille hos os, jo mere ros om vores kampange des to bedre

men Rikke, skal jeg tage det som om, at du er frisk paa at vaere med?
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #6 Posted: Fri Nov 24, 2006 22:29    
  Du skal tage det som et indtil videre uforpligtende: "Jeg synes, det kunne være hyggeligt nok, men jeg gør det ikke alene."

Sagen er, at jeg primært synger selv, og min stemme alene er altså ikke nok til at underholde en hel aften, så jeg skal have nogle instrumenter (og folk til at spille på dem) med, hvis jeg skal komme.
Ellers skal jeg i hvert fald skrives ind i scenariet som en bortkommen og småforkølet skjald ;P

Jeg vil morderligt gerne have Nico med, men det må jo være op til ham selv, om han er interesseret eller ej Smile
Hop til top
Send private message
Mikkel Nordsted

Se fuldt billede
Posts: 55
Helsinge

Post #7 Posted: Sat Nov 25, 2006 11:11    
  ellers har jeg talt lidt med Mads, over msn, og han er ogsa ainterseret, maaske kan i gore det sammen?
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #8 Posted: Sat Nov 25, 2006 20:08    
  Enough smalltalk...

Mikkel du skriver:
"Da vores kropersolane ikke er med paa at deres mad bliver kritiseret, ingame, som offgame..."
Det sidste passer ikke! Ingame var vi måske ikke så søde, men offgame blev der ikke sagt et ondt ord Elisabeths og Karinas mad!

Jeg skulle hilse og sige at Leonard van Rosenkrantz troubadur og af hans nåde Mark III kongeligt priviligeret hof- og stadsmusikan af Huset Sølverskjold og sige, at han i ikke har tænkt sig at slå vejen forbi hammilmark igen hvis han kan undgå det...

For mig selv kan jeg sige at marts måned har det med at være både kold og våd - ting som jeg helst ikke vil udsætte mine instrumenter for...
Desuden er jeg er ikke så meget rollespiller at jeg kan lokkes med en køretur og lidt bålhygge...
Dertil kommer det at jeg muligvis er i sydtyskland omkring datoen for jeres bryllup, men hvis i - som du skriver har tænkt jer at hente og bringe mig derfra, så skulle jeg måske overveje det igen....

Jeg takker for de pæne ord, men siger nej til dit tilbud.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Mikkel Nordsted

Se fuldt billede
Posts: 55
Helsinge

Post #9 Posted: Sun Nov 26, 2006 14:43    
  Nicolas, saadan blev det tolket, i vidste godt at det var ingame, og ikke offgame, ligesaa som jeg og marck, (ham den hoje) at det var inngame, og ikke offgame.
men de har sikkert vaeret traette, af at lave mad, og derfor tolket det som om at i vores nogle snoppede skjalde, som der hadede vores mad, jeg ved godt at der var ingame, men jeg tror at de tolkene det som offgame, sikkert fordi at i spille saa godt (ogsaa paa musikinstrumenter)
men ennywey, jeg ville virkelig blive glad, hvis der var nogle folk, som der vile blive glade, for at spille for os.
jeg kan virkelig godt forstaa hvis du ikke har lyst til at udsaette dine dyre instrumenter for det vind og vejr i den maaned.
Rikke, du skal ikke vaere bange for at skulle vaere den eneste skjald, hvis vi iike kan skaffe flere skjalde, saa vil jeg selv underholde med min oud og en masse flojter.
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Tore Plougheld

Se fuldt billede
Posts: 135
Århus
Kangelig skjold

Post #10 Posted: Sun Nov 26, 2006 19:08    
  For at svare på Mikkels anmodning:

Jeg besøgte Ravndsdal-kampagnen / Hamilmark i efteråret 2006. Og fik nogle indtryk, som jeg ikke i mine mere end otte år som liverollespiller har fået andre steder, nemlig:

- At folk gik op i at løse opgaver sammen frem for at lave konflikter med hinanden.
- At hovedparten af spillerne tilsyneladende ikke havde tid til at kede sig og finde på dumheder, fordi der var masser af store og små praktiske opgaver til alle under hele scenariet.
- At der findes en kampagne i Danmark, der fungerer med flot indrettede (mark)huse, rigeligt med lækker mad til alle, en flot integration af både både helt unge og godt voksne spillere, et problemfrit regelsystem og en særdeles høj kostumestandard, samt måske det vigtigste:
- Et totalt fravær af vold og væbnede konflikter. Ingen våben. Ingen brutalitet. Ingen ligegyldig og tilfældig vold.

Det var lidt af en oplevelse at være med til, også selvom jeg måtte lægge ryg til kritik for mit kostume, mine instrumenter og min tilgang til det at være skjald - jeg følte i nogen grad at jeg savnede både albuerum til at udfolde mig og modspil til de ting, jeg lavede. Men publikum var trods alt overvejende taknemmeligt og alle folk var søde og hjælpsomme.

Hvis man vil spille med i Ravnsdal-kampagnen for første gang skal man som udeforstående være forberedt på at måtte sluge nogle kameler hist og her - til gengæld tilbyder kampagnen en totaloplevelse af ro og velorganiseret spilafvikling jeg ikke har fundet andre steder.

Jeg har selv vanskeligt ved at imødekomme invitationen i marts idet jeg på det tidspunkt bor på Ærø - hvilket er ret langt væk fra spilområdet. Og det er både dyrt og tidskrævende at tage den lange vej, også selvom det ville været rigtig hyggeligt.

Hvis foreningen bag kampagnen absolut ønsker at jeg selv skal deltage, bliver det desværre nok for foreningens regning - selv har jeg ikke råd. Men med penge til billetten og Rikke ved min side kunne vi måske finde ud af det.
Hop til top
Send private message
Mikkel Nordsted

Se fuldt billede
Posts: 55
Helsinge

Post #11 Posted: Mon Nov 27, 2006 15:52    
  

Tore, det ville virkelig vaere super.

hvis du gerne vil vaere med, saa bliver jeg glad.

hvis du kan laegge pengene ud til billeten, saa giver du den til kriana (vores kasser) saa faar vi enten pengene i haanden daa du aflevere, eller du kan faa dem, over netbank.

det det lyder sq godt at du vil vaere med.

tak for at du gav lidt reklame for vores kampange.

Mads, har ogsaa vist interesse for at spille med, saa maaske var det en mulighed???
en trio?

Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #12 Posted: Fri Dec 08, 2006 23:51    
  ...findes der (myter om) drager i Hamillmarkverdenen...?
Hop til top
Send private message
Mikkel Nordsted

Se fuldt billede
Posts: 55
Helsinge

Post #13 Posted: Sat Dec 09, 2006 9:19    
  det gor der, i skal bare lige naevne at det ligger i krolgaard (orker med meres tilholdssted)
der fintes ogsaa vaetter, saa den kan i jo ogsaa spille (kan nemli selv spille den....)
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Mikkel Nordsted

Se fuldt billede
Posts: 55
Helsinge

Post #14 Posted: Thu Jan 04, 2007 18:18    
  arrangementer er blevet flyttet til den sidste weekend i april, pga. praktiske grund, haaber ikke at det kommer til at betyde en meldning i sagen.

kommer det til at blive noget mog, saa frolk skal aendre deres tilmeldning?

KH
Mikkel Nordsted
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Mikkel Nordsted

Se fuldt billede
Posts: 55
Helsinge

Post #15 Posted: Sat Jan 20, 2007 17:25    
  betyder det, at der ingen kam komme og spille?
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen Goto page 1, 2  Next Page 1 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B