Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter ->
Gratis sanglektion København
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #1 Posted: Wed Nov 08, 2006 11:43    Post subject: Gratis sanglektion København
  Stemmen er også et instrument, så det må høre til her Smile

Den lange historie og alle detaljerne kan I se her:

http://sadolin.net/dk/uddannelse/kanin_paa_cvi.htm '

Den korte er, at nogle sanglærerstuderende skal bruge "sangkaniner" til at øve sig i at undervise i sang. Derfor kan man få 20-30 min. gratis sangundervisning inde på instituttet.
Om man er professionel sanger eller utrænet nybegynder betyder ingenting. Dog skal man være fyldt 18, så vidt jeg husker.

Det er en oplagt chance for alle de glade sangere herinde til at forbedre deres teknik og komme til at synge bedre. 
Jeg skal derind sidst i november Smile
Hop til top
Send private message
Joost Haugmark Jensen

Se fuldt billede
Posts: 125
Sydhavnen, København.

Post #2 Posted: Tue Nov 14, 2006 0:23    
  Jeg har meldt mig som forårskanin, med håb om undervisning i Sebastians Ko-sang. Med håb om at de også har brug for folk på det tidspunkt.
Hop til top
Send private message Send e-mail MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #3 Posted: Sat Nov 25, 2006 10:23    
  Her er lige en bunke praktisk info, jeg har klippet fra en mail:

*****
Her er lidt om at være sangkanin hos en af de studerende på den internationale sanger-/ sangunderviseruddannelse i "Komplet Sangteknik". Det er en 3-årig uddannelse for professionelle sangere/undervisere, som startede i efteråret 2005.


Du får 20-30 minutters undervisning af en af de studerende på uddannelsen. Undervisningen foregår som hovedregel på engelsk. Den der underviser ved stort set intet om dig og din sang før du kommer. Du kan få undervisning i lige præcis det, du ønsker. F.eks. hvis der er noget sangteknik du gerne vil tjekke op på, prøve noget nyt af, eller arbejde med noget du synes er spændende, så er der muligheder for det.


Jo mere, du har gjort dig bevidst om hvad du ønsker at arbejde med, desto længere kan du og din underviser nå på de 20-30 minutter, der er til rådighed. Derfor får du selv mest ud af at komme med en sang eller en sangstrofe, du har indstuderet i forvejen. Husk at medbringe en CD du kan synge til og/eller akkorder til sangen.


I lokalet sidder Cathrine Sadolin og ca. 13 andre holddeltagere. Der er ingen der blander sig i din og underviserens lektion, med mindre underviseren ønsker det. Du skal vide, at det ikke er dig der bedømmes, men din underviser.


Du behøver ikke kende til Komplet Sangteknik i forvejen, men hvis du er interesseret i at sætte dig ind i teknikkerne, kan vi anbefale bog & CD "Komplet Sangteknik".


Undervisningen foregår på Complete Vocal Institute: Hausergade 3, 5. sal, 1128 København K. Rundt om hjørnet fra Kultorvet. Tlf.: 33 32 77 24.


Undervisningen vil i reglen foregå i tidsrummet torsdag - søndag kl. 10 - 17.


Vi skal bruge åbne og modtagelige sangkaniner af begge køn og på alle niveauer, frem til midten af 2008. Aldersgrænsen for deltagelse er 18 år. Det er generelt engangsseancer, men i visse tilfælde ønsker vi at bruge sangkanin igen.



Vi glæder os til at se dig.
*****
Hop til top
Send private message
Signe Winther

Se fuldt billede
Posts: 311
kbh'ish
Diva-skjald

Post #4 Posted: Sat Feb 03, 2007 1:06    
  Tak rikke!!!
Er blevet undervist i det for 8-9 år siden og har haft problemer med en funktion. Så det er helt perfekt! Smile
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #5 Posted: Thu Aug 30, 2007 14:59    
  Tilbuddet kører stadig, og jeg har lige fået en mail om, at de søger folk til en "Master class"

Det betyder i praksis, at man er der fra 10-17, hvor man først (af de sanglærerstuderende) får et grundkursus i Sadolins sangteknik, hvorefter alle kaninerne skiftes til at få individuel sang-coaching foran alle de andre.

Er det noget, I er friske på, så smid mig en mail, og I får hele den mail, jeg har fået (det er for bøvlet at lægge den op her).

Datoerne er:
Lørdag d. 29. september 2007
Lørdag d. 6. oktober 2007
Lørdag d. 27. oktober 2007
...og jeg tror, man skal være hurtig Smile

Der er også mulighed for at komme og få kurset uden at få sangundervisning, hvis man er utryg ved at stille op foran så mange mennesker.

Men det skal siges, at jeg har prøvet det, og der var en rigtig god og tryg stemning, hvor det ikke var det store problem at stille sig op overfor de andre, selvom jeg vist var den absolut mindst trænede stemme i flokken Smile
Hop til top
Send private message
Lasse Samson Thomsen

Se fuldt billede
Posts: 35
Midtjylland, Fasterholt

Post #6 Posted: Mon Sep 03, 2007 16:45    
  ...Og alders grænsen er 18 år.   -.-
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B