Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
Den Danske Bestand af Reenactere
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Christina fra Warwik


Posts: 3
Østen for Ribe, vesten for Rødding

Post #1 Posted: Tue Nov 07, 2006 13:25    Post subject: Den Danske Bestand af Reenactere
  

Vær hilset I skjalde og bardiner

Jeg har sat mig for at undersøge, hvor mange reenactere der er i Danmark.
Og ca. hvordan vi er fordelt.

Jeg ville derfor blive glad, om I ville melde tilbage, om hvor mange I er i div. grupper samt, hvad jeres grupper hedder.
Det sidste skyldes, at jeg allerede har fået samlet en liste med grupper, og helst ikke vil tælle folk to gange. 

Med Høvisk ærbødighed

Christina fra Warwik

Hop til top
Send private message Visit poster's website
Tore Plougheld

Se fuldt billede
Posts: 135
Århus
Kangelig skjold

Post #2 Posted: Fri Nov 10, 2006 0:55    
  Øh...

Vi er ikke re-enachtors som sådan.

Faktisk er det temmelig svært at sige noget med "vi", når det drejer sig om Skjaldesang.

Et hurtigt oprids af Skjaldesang:

Startede i 2000 som et cd- og hjemmesideprojekt med det formål at dokumentere, samle og udbrede kendskabet til sange skrevet i forbindelse med liverollespil i Danmark. Sekundært at samle ellers svært tilgængelige middelaldersange på dansk.

Siden da har en masse forskellige brugere skrevet nye sange til siden og flittigt diskuteret de eksisterende sange, ligesom vi har diskuteret brug af instrumenter, sangteknik og meget andet på dette forum.

Men re-enachtere er vi ikke.

Det nærmeste jeg tror vi kommer, er bandet GAVN (www.gavn.dk) der er startet af en gruppe unge med tilknytning til Skjaldesang.
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #3 Posted: Fri Nov 10, 2006 7:58    
  Kære Tore...
Er du sikker på at du ved nok om dit eget forum til at kunne udtale dig om det..?

Det er sandt at skjaldesang som sådan ikke er et reenactment-projekt, men det udelukker jo ikke folk fra at bruge den - og ikke forummet. Tag et kig på listen over brugere os vurder...

Jeg synes det er fint at Christina bruger forummet mulighedder til det hun gør, men jeg vil måske råde hende (dig?) til at lægge det den samme forespørgsel ud på Liveforum, som jo er en del større og bedre besøgt end denne side...

Nu skal jeg på arbejde - så mere bliver det ikke til nu...
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B