Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Sange og tekster ->
Therkilds magiske kiste
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #1 Posted: Thu Aug 31, 2006 21:19    Post subject: Therkilds magiske kiste
  [Admin-note: Anna Jensen skrev det følgende om ovenstående i en anden tråd, men jeg syntes det var mere passende at skrive det herovre]

Ved ikke helt om det er godt nok til at ligge herinde, men jeg synes at det var en sjov lille historie og Munchkin jeg har jo allerede fået dig til at skrive på den først jeg spurgte om hjælp til. Jeg ved at det er en stor mundfuld, så derfor ville jeg ikke forstyre dig yderligere lige nu, så jeg forsøgte selv.

Men hvad synes i om den, er det helt hen i vejret? Har rettet i den, så den rimer bedre end til at begynde med. ( Har problemer med at rime, men jeg prøvede da ).

Ved også godt at det er en lidt svær melodi, men det var den jeg synes passede bedst til af dem jeg kender.




Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Thu Aug 31, 2006 22:55    
  Normalt kaster jeg mig ikke ud i at kvalitetsbedømme de sange, der kommer op herinde (udover i kategorierne: "Nej, det kan de simpelt hen ikke have ment seriøst!!!" og "Den sang er der nogen, der har brugt tid på at skrive, og den ser ud til at kunne bruges i en livesammenhæng, hvis man synes - og så er det ligemeget, om jeg personligt synes, den er utroligt fantastisk eller usædvanligt ringe" Wink) - men siden du nu spørger... Smile

Først og fremmest er det er en sjov historie, og hvis Therkild vitterlig har fået drejet sine ord så godt på stående fod, så må du gerne sende ham et par respekt-håndtegn fra mig næste gang du ser ham Wink
Dernæst, så ligger den i mine øjne sådan i midten af feltet (altså hverken i utroligt fantastisk eller usædvanligt ringe). Så jeg ser absolut ingen grund til at slette den, som du ellers ydmygt tillader inde på siden - så dén kommentar vil jeg nok  tillade mig at slette Wink
Dog har jeg lidt svært ved at se, hvordan man får presset alle de stavelser ind i første linje af melodien, så det ville være rart, hvis du kunne lave en lydfil med en indsyngning.
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Sange og tekster Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B