|
|
Log in to check your private messages
Peter Hellberg
|
#1 Posted: Fri Jul 15, 2011 0:37 Post subject: sang: " bålet blusser " efterlyses |
|
|
| Hey folkens Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde en sagn jeg har sunget til spejder for nogle "få" år siden (ca 20 år siden)
Tekster er noget i stil med:
bålet blusser, stjernerne er tændt. bålet blusser, stjernerne er tændt.
dansen rundt om bålet går, samme tid næste år
tusinde blunder, når himlen bliver tændt
ville være super hvis der var en der kunne hele teksten eller titlen på sangen. | |
|
|
|
|
Rikke Munchkin Sørensen
|
#2 Posted: Fri Jul 15, 2011 13:47 |
|
|
| Lyder bekendt... og jeg tror egentlig bare den hedder "bålet blusser (stjernerne er tændt)" og er ikke sikker på, at der er meget mere, end du allerede har skrevet
Men jeg kan prøve at se, om jeg kan finde min gamle spejdersangbog i en af kasserne, næste gang jeg rydder op på loftet...
[Edit:] ...eller du kunne prøve at spørge Emil/Dams næste gang I leger vampyrer sammen. Han er stadig aktiv i miljøet, så mon ikke han kunne opsnuse (eller bare huske) noget?
[Edit edit:] Min hukommelse rører lidt på sig og siger mig:
"Bålet blusser, stjernerne er tændt Bålet blusser, stjernerne er tændt Dansen rundt om bålet går Og når vi til bålet slår Tusinde funker* mod himlen bliver sendt!"
Tror ikke umiddelbart, der er mere end det... men der kan selvfølgelig være lokale variationer, eller den kan være blevet omskrevet til en bestemt lejlighed.
Hvad skal du bruge den til, og kan du huske hele melodien? For så vil jeg da gerne lige rekapitulere med dig ved lejlighed
(((*Var i tvivl om, om det var funker eller funkler, men nudansk ordbog bekræfter, at 'en funke' = 'en gnist', så det giver mest mening))) | |
|
|
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
|
|
|
|