Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Arrangementer ->
DET FYLDTE BÆGER III
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Hans-Jakob Christensen


Posts: 9


Post #1 Posted: Tue Dec 04, 2012 21:33    Post subject: DET FYLDTE BÆGER III
  Kære skjalde

Dette scenarie er skabt for jer. Kom og spil til vores kroeventyr d. 2. marts 2013. Det foregår ved Ringsted.

Scenariet foregår i en stemningsfuld kro, hvor jeres musik vil være altafgørende for succes. I kan læse mere om spillet på vores hjemmeside mrf-live.dk under "Det fyldte bæger".

Vi dækker transport, giver fri mad og drikke (øl, vin, vand og spiritus) - I skal sørge for stemning og god musik Smile
Der er mulighed for overnatning.

Skriv til mrf.live@gmail.com.

Jeg takker allerede for jeres henvendelser Smile

Mvh
Hans-Jakob Christensen
Formand, MRF
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #2 Posted: Wed Dec 05, 2012 2:23    
  Jeg har besluttet mig for at tage med i år, med mindre noget arbejds/uddannelses mæssigt kommer i vejen for det.

Jeg deltog til det første scenarie, med flere af Sjællands erfarende rollespils musiker, og vores optræden var planlagt rimelig detaljeret.
Desuden brugte vi elektronisk udstyr, hvilket gav et stort lydbillede, der kunne høres i hele lokalet.

Men denne gang kunne jeg personligt godt tænke mig at gå " old school" mæssigt til værks, og bare troppe op med mine instrumenter.
Dvs. Ingen planer, ingen sæt liste og ingen grænser for hvad og med hvem jeg kommer til at spille musik med.

Jeg vil dog på det kraftigste opfordre jer nye og semi erfarende rollespils musikere, der er derude, til at tage med, da dette er en god mulighed for at få noget optræde erfaring samt få lært nye sange og nye personer at kende.

Jeg vil desuden stå til rådighed igennem hele aftenen, med inputs til både musikalske og den rollespilsmæssige del af vores særlige nige inden for det danske live-rollespils miljø.
------------------------------------------------------------------------------------

Jeg har fået lov til at samle gruppen fra Skjaldesang (læs indslagende længere nede på siden). FOlk der har meldt sig på banen er pt.

Colberg (Ballerup = 190 kr)
Tore (Århus = i bil)
Liselle (Kbh = 240 kr)
Lise (Odense = i bil)
Rikke (Odense = i bil)
Laura + Bror (Roskilde = 172 kr)
Niss (KBH 240 kr)
Angelica (Århus = 86 kr)
Wiliam F. (KBH 90 kr)
Molly (KBH 240 kr)
George (Lyngby = 240 kr)
Joost (KBH = 100 kr)
Ann Sofie (Århus = i bil)
(Mark (Roskilde )

Jeg har desuden nogle flere i tankerne, men jeg opfordre stadig nye som gamle til at tænke over om de kunne have tid og lyst.

Angående det med "Det hele betalt" så vil jeg personlig ikke have noget imod at vi f.eks. dropper det med gratis bar og mad ELLER selv står for noget af transporten, hvis det hele løber op i en ½ bondegård.

Men da det er vanskeligt at lave nogle beregninger uden tal, så må jer der allerede har sagt ja/ måske, gerne skrive hvad det vil koste jer at tage til og hjem fra scenariet.

Mvh
Colberg
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Tore Plougheld

Se fuldt billede
Posts: 135
Århus
Kangelig skjold

Post #3 Posted: Sat Dec 15, 2012 19:35    
  Lyder godt.

Så snart vi er over nytår og jeg kan overskue de første par måneder af 2013 (hvad angår jobsøgning, aktivering og hvad jeg ellers skal prioritere i hverdagen) finder jeg ud af, om jeg kan deltage.

Hvis alt er betalt skulle jeg da være et skarn for ikke at deltage. Særlig hvis jeg kan få lejlighed til at spille sammen med Mester Colberg og andre gamle (og forhåbentlig nye) spillemænd, skjalde, rakkere / lejere / barder / troubadurer og hvad vi ellers alle sammen kalder os.

Er der evt. en deadline hvis man vil med til scenariet som skjald "all inclusive" eller er det "først til mølle"? Hvor mange pladser er der i så fald?

/Tore Plougheld
- synger langt fra på sidste vers
Hop til top
Send private message
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #4 Posted: Sat Dec 15, 2012 20:43    
  Første omgang var rigtig sjov. Gik desværre glip af 2'eren, men jeg vil gerne af sted på kro igen!
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #5 Posted: Sat Dec 15, 2012 22:52    
  Tore: Jeg vil arbejde på, og opfordre meget til at du især dukker op, og vi kan evt finde ud af noget med overnatning hos mig, hvis det bliver nødvendigt.

Liselle: Din opgave er at hive fat i alle =)

mvh
Colberg
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #6 Posted: Sun Dec 16, 2012 0:09    
  Også mig også!!!
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #7 Posted: Sun Dec 16, 2012 0:56    
  Jeg kunne bestemt også godt være interesseret... Smile

Men jeg sidder lige og kigger med eftertænksomme øjne på konceptet med "transport betalt og alt det du kan drikke ganske gratis..." Altså, mange af os er jo fornuftige og ansvarlige nok til, at det nok skal fungere, men jeg kan ikke lade være med at spekulere på:

1. Hvis der pludselig er 10-20 friske skjalde fra hele landet, der melder sig, hænger jeres økonomi så stadig sammen?

2. Kunne man ikke godt risikere, at nogen tænker: "Gratis drukfest? Hell yeah! Selvfølgelig kan jeg synge... *host*" og så kommer og synger et par sange for derefter at drikke sig kampstiv for resten?

Jeg synes, det er et fedt initiativ og et rigtig lækkert tilbud, som bestemt kan være godt givet ud i forhold til at skaffe noget god stemning... men måske der skulle nogle begrænsninger på, så man på en eller anden måde sikrer sig mod "brådne kar" og overforbrug?
Hop til top
Send private message
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #8 Posted: Sun Dec 16, 2012 2:19    
  Du bekymrer dig for meget, Rikke.

Colberg: Aye-aye!
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #9 Posted: Sun Dec 16, 2012 13:02    
  Jeg kontakter Hans-Jakob og finder ud af noget.

mvh
Colberg
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #10 Posted: Sun Dec 16, 2012 13:20    
  Jeg har smidt en email afsted til ham:

Hej igen Hans-Jakob.
Først og fremmest skal jeg da lige høre om i blevet glad for mit gamle træhus, og om det stadig står der?



Men det vi skal have styr på er det med musikken til det næste kro scenarie.

Jeg har jo talt godt for scenariet, og det har givet et rigtig godt resultat (måske lidt for godt)

Sagen er den at lige nu har en del af mest erfarende "skjalde" der findes i miljøet, givet lyd fra sig,

og vi tror at flere endnu vil melde sig på banen.



De problemer der dog kan opstå er økonomiske og alkohols mæssige



3 af dem der allerede nu har snakket om at ville deltage bor nemlig ikke på Sjælland,

og dettte vil derfor være noget af en transport økonomisk udgift for jeres scenarie.

På den anden side får i 3 rollespillere der har lavet musik til live siden 1990-serne,

bl.a. Tore Plougheld der i sin tid var med til at starte Skjaldesang.

De 2 andre er: Rikke "Munchkin" Sørensen, der har skrevet teksterne til 50% af de sange der i dag

bliver sunge til alle live rollespil.

Den sidste "ikke Sjællandske" skjald der gerne vil med er: Lise Rasmussen, der på den ene side har

komponeret en af de mest smukke sange i dansk live: Lad fløjten tale, og samtid er tekst forfatter til,

dennes dimentrale modsætning: Ridder Philips kærlighed.



Så på den ene side vil det være noget af en udgift, men bare de 3 til sammen er noget,

man kan prale af at have med til sit scenarie.



Noget andet vi har talt om på Skjaldesang, er at når i reklamere med gratis forplejning til alle skjalde/ musiker,

så kunne dette godt tiltrække nogle der bare kommer for at drikke sig i hegnet på jeres bekostning.

Personligt kan jeg stå inde for kvaliteten og karakteren af dem jeg kender og hiver med i "min flok",

men der kan jo komme nogle "freelance" der ikke har noget med Skjaldesangs gruppen at gøre.

Hvordan stiller i jer der?



mvh



Christian Colberg
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #11 Posted: Sun Dec 16, 2012 17:54    
  Og her er svaret fra Hans-Jakob:

Hej Christian

Ja, det gamle hus står stadig - nu skal vi lige have givet det et tag, rettet det lidt op og malet det Smile

Jeg vil have det rigtig godt med at du laver en trup hvor du kan stå inde for kvaliteten - den er vigtigere end kvantiteten.

Når vi har de folk som er nødvendige, så skriver jeg tak for interessen på skjaldesang, og at vi har hvad vi skal bruge.

Kan I evt lave et budgetoverslag med en ca. pris? Tror ikke det bliver noget problem - især ikke hvis de har mulighed for at køre sammen over broen.

Fedt at høre fra dig - glædelig allerede til et muntert selskab med hygge og fantastisk musik Smile


Mvh

Hans-Jakob Christensen
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #12 Posted: Sun Dec 16, 2012 18:36    
  Der er vist ikke umiddelbart nogen af os, der har adgang til bil (tror jeg?), men personligt er jeg jo indehaver af et ungdomskort, så jeg kan komme Ringsted/Odense retur for sådan 250-300 kr.
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #13 Posted: Sun Dec 16, 2012 20:42    
  Fino. Lad mig bare få priserne, så kan vi regne det sammen til sidst
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Laura Sofie Holmegaard


Posts: 14


Post #14 Posted: Sat Dec 22, 2012 12:58    
  Jeg vil gerne med denne gang, hvis der ikke kommer uddannelse i vejen, (jeg gik desværre glip af sidste omgang), og min lillebror vil samtidig gerne gøre sin debut som skjald. Smile

Vi bor begge i Roskilde, så transporten ville ikke være et problem for os.
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #15 Posted: Sat Dec 22, 2012 13:00    
  fino for mig.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Arrangementer Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next Page 1 of 6
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B