Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
Skvaldersang 1
Goto page 1, 2  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #1 Posted: Sun Mar 15, 2009 2:53    Post subject: Skvaldersang 1
  Godaften drenge og piger!
Jeg er ikke fuld, men jeg sidder lige og snakker med Christian, som kom for skade at sige at nu var han klar til at lave en Skjaldesang 3.

Hvorefter Lise straks udbryder - eller udskriver, nu hvor det altså var MSN -
"vi ska' sku da lave en Skvaldersangs cd!"

Og det synes jeg vi skal. Eller, i hvert fald en række indspilninger af alle de fjollerier vi har opkastet i årenes løb.
Christian vil gerne lægge kælder til, bare vi finder de min. ti sange der skal med.

Hvem er friske på at lave en projektgruppe?
-/Mangaskjalden/Fjolleskjalden/LisEN
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Sun Mar 15, 2009 13:43    
  Jeg er sgu' da altid frisk!!! ;-D

MEN... rigtig mange af sangene er jo på moderne melodier med copyright og pis og papir... så spørgsmålet er: Er det et realistisk projekt, eller vil vi være nødt til at droppe en masse af de fedeste og/eller betale røven ud af bukserne for at få lov?

Ikke for at være sur og kedelig, men bare for at have et godt overblik fra starten af, før vi lægger en masse energi i at løbe hoveder mod mure Smile
Hop til top
Send private message
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #3 Posted: Sun Mar 15, 2009 13:51    
  *Kaster håndtegn*

Jeg er så meget på. Nu ender det jo altid med at vi sidder og skraldgriner i Christians kælder over et eller anden Skvaldersang-projekt der "kunne være herre-sjovt at lave" - og der er da også til tider kommet noget reelt ud af det (eks. The Devilman).

Jeg er helt vildt meget med på en projektgruppe.

/Liselle, der ikke ved så meget om Copyright, men synes det kunne være herre-sejt, dér, lissom. Og som håber der kommer et Gøglerheksen-medley med..
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #4 Posted: Sun Mar 15, 2009 15:46    
  

1. dan en projekt gruppe.
2. find ud af hvor mange sange der ville være aktuelle at have med på CDen (10 - 15 stk)
3. find ud af hvor mange der  rettigheds problemmer med, og find ud af om vi kan få tilladelse
4. hvis ikke der er nok sange.....så skriv nogle

mvh
Christian

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #5 Posted: Sun Mar 15, 2009 19:46    
  Jeg lægger gerne lejlighed til et møde på Nørrebro... hvad siger folk til fredag den 3. april? Efter arbejdstid, naturligvis Smile


Bortset fra det vil jeg anbefale at lave Skvaldersangsprojektet lidt mindre omfattende end Skjaldesangsdittoet - i min verden fx hellere 10 sange end 15, og jeg tror heller ikke helt så mange er villige til at give 100 kr. for en omgang fjol (heller ikke selv om det er af høj kvalitet Wink), så lidt ydmyghed i forhold til pris og lir ville nok være en god idé....og evt. skulle det måske bare være en solid indsats for at få en bunke seje indspilninger ud på nettet i stedet for en håndgribelig cd?
Spørgsmål, der kan tages op på mødet (eller på forummet, selvfølgelig...)
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #6 Posted: Sun Mar 15, 2009 21:35    
  Ooookay... en hurtig (og aldeles subjektiv!) optælling derinde viser, at ud af de knap 20 sange i indekset som jeg kunne forestille mig på en cd, burde der ikke være noget Copyright-problem med 7 af dem (baseret på, at nogle af sangene er gamle nok, og at nogle af forfatterne, fx Morten Musicus, forventes at være friske på ideen).

Derudover er der en eller flere baseret på Kjøllers værker (Andreas sang og et par andre børnesange, som jeg ikke ved, om er ham eller andre). Ved Mads måske noget om sandsynligheden for at få lov til at bruge den/dem?
Hop til top
Send private message
Signe Winther

Se fuldt billede
Posts: 311
kbh'ish
Diva-skjald

Post #7 Posted: Mon Mar 16, 2009 0:16    
  Jeg er også på!!! Smile
-bare det ikke er noget med ansvar.
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #8 Posted: Mon Mar 16, 2009 1:22    
  Da Liselle og jeg snakkede om det, forslog jeg at vi laver det som et seriøst projekt, men mest som et internet produkt, der bliver brændt i et lille oplag (privat), som folk så kan bestille og betale for materialer og forsendelse.

Hvis så det viser sig at være et produkt folk vil have fingerne i, så må vi se hvad der videre skal ske. Men altså ikke noget med at registrere og alt det der.

mvh
Christian
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #9 Posted: Mon Mar 16, 2009 22:36    
  Jeg havde mest forestillet mig, at vi sætter os sammen og sørger for at samle folk til at få indspillet nogle af sangene på Skvaldersang i Colbergs Kælder. Jeg havde slet ikke tænkt i udgivelse eller noget, men ville holde det komplet uofficielt og gratis.

Jeg ved at i hvert fald i Amerika kan man tillade sig meget, så længe man parodierer et værk, som vi gør ved at tilsætte nye tekster til melodier.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #10 Posted: Mon Mar 16, 2009 23:14    
  Mht. til min kære faders melodier, ser jeg faktisk helst ikke at hans melodier bliver sammenkoblet med Skvaldersang... ihvertfald ikke i forbindelse med en CD-udgivelse.
Jeg kan ikke forklare jer hvorfor, men det er vel bare to verdener jeg helst ikke vil sammenkoble - især ikke i forhold til det "useriøse/BONG" koncept Skvaldersang i bund og grund er.
...ærlig talt tror jeg også at Povl selv vil være ret betænkelig derved, og netop på denne baggrund har vi i familien for kort tid siden givet afslag på et sangbogs-projekt hvor hans melodier ligeledes var blevet sat i forbindelse med "irrelevante" tekster.

Det lyder måske snobbet og snerbet, men jeg vil da skynde mig at sige at jeg - og min familie iøvrigt - er meget beærede over at min fars melodier øjensynligt er så brugt og værdsat som de er, stadig her snart 10 år efter hans død!

Hvorom alting er, vil I skulle komme til at punge ud i retning af værks-rettigheder (KODA), og det skal I sgu ikke!

Beklager!
/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #11 Posted: Mon Mar 16, 2009 23:35    
  Mads: Helt ok.

Alle: Lige nu er jeg så en lille smule forvirret over, hvad visionen er, men det kan jo passende tages op på et møde.
Kan folk komme til møde hos mig fredag den 3. april - eller hvilken dato foreslår I ellers?
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #12 Posted: Fri Mar 20, 2009 20:24    
  Jeg kan ikke d. 3, men jeg vil hellere blande mig efter alt det indledende er blevet snakket igennem

mvh
CHristian
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #13 Posted: Sat Mar 21, 2009 15:42    
  Jeg kan godt den 3.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
SvarreJuhl


Posts: 85
Århus
Lummer-skjald

Post #14 Posted: Mon Mar 23, 2009 13:00    
  Jeg vil være med! Hvis jeg må?? Og hvis vi kan finde en dag hvor jyden skal luftes i københavn...
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #15 Posted: Mon Mar 23, 2009 17:07    
  Svare skal være med!
Ikke at jeg i grunden har noget at skulle have sagt i den sag, men faktum er, at den CD bliver jo ikke sjov uden ham!


q.e.d.

Og hvis i for resten får brug for en af disse dersens drejelirer, så vil jeg da for resten gerne træde til.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Goto page 1, 2  Next Page 1 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B