Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Overordnet debat om Skjaldesang 3 ->
Arrangement af numrene
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #1 Posted: Wed Jun 29, 2011 16:32    Post subject: Arrangement af numrene
  Christian Colberg og jeg har snakket om, hvordan det skal foregå med at lave det musiske arrangement til numrene, og vi er blevet enige om følgende:


Alle som har lyst til at prøve kræfter med at lave et musisk arrangement er velkomne:
Hvis du kunne tænke dig at arrangere et bestemt nummer, så spørg forfatteren/komponisten, om det er ok og sæt så ellers i gang. Kan du ikke få fat i ham/hende, så spørg os. Christian vil snarest lægge en vejledning op om, hvordan man beskriver et arrangement, så vi kan bruge det.

Tanker kan deles på det forum, der hedder "Arrangementer til numrene," hvis man gerne vil have input undervejs i processen.

Christian står også parat med råd og vejledning, hvis man er i tvivl om noget, og han vil desuden sørge for det overordnede overblik, så tingene hænger sammen og arrangementerne passer til det niveau, som musikerne kan præstere.


Flest mulige skal have lov til at bidrage med det, de kan:
Vi er mange mennesker med forskellige talenter, og vi kunne godt tænke os, at flest muligt fik lov til at gøre det, de gør bedst. Dels for at sikre diversiteten, dels for, at alle lærer noget af processen her.

Det vil sige, at opgaverne med at spille og synge skal fordeles så 'retfærdigt' som muligt, så det eksempelvis ikke bliver den samme forsanger på tre numre og så alle guitaristerne får lejlighed til at bidrage, ikke kun den, som er bedst.

Hvordan den fordeling helt præcist kommer til at foregå i forhold til arrangementerne, finder vi ud af hen ad vejen.


Deadline 22. august:
Arrangementerne skal ligge klar senest mandag den 22. august (men naturligvis hjertens gerne tidligere Smile), så musikerne kan nå at øve.
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #2 Posted: Mon Jul 11, 2011 17:25    
  Det kommer til at trække ud med den udvidet arrangement manual.
Rikke, ligger du lige den gamle op, så folk har lidt at følge.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #3 Posted: Tue Jul 12, 2011 15:49    
  Det er hermed gjort.

Desuden er jeg gået i gang med at arrangere Kroens sange, Troldens brudemarch og Nattens væsener. Resten er stadig 'up for grabs'

Anne Cecilie mumlede noget om gerne at ville prøve kræfter med Silvia sammen med en, der hedder Stine...

Er der ellers nogen, der har lyst til at kaste sig ud i/over noget?
Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #4 Posted: Wed Jul 13, 2011 18:20    
  Jeg får først tid til at kigge på sådanne opgaver længe efter deadline desværre Smile kan vi genbruge arrangementet af Lad Fløjten Tale?
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #5 Posted: Wed Jul 13, 2011 18:25    
  det der ikke bliver lavet færdigt eller ikke har en arrangør på, skal jeg nok tage mig af at få arrangeret
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #6 Posted: Wed Aug 03, 2011 13:34    
  Nu har jeg lagt et eksempel på en måde af præsentere et arrangement på.
Jeg har lavet et udkast til : Lad fløjten tale, hvori jeg kommer med nogle både løse og konkrete forslag til hvert instrument. Desuden ligger der eksempler på disse forslag i node form og i lyd form.

Jeg forsøger her at ballancere imellem en fast struktur og frihed til kreativitet for den enkelte musiker.


mvh
Colberg
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Malene Grim


Posts: 78
Gødvad, Silkeborg
Bage-skjald

Post #7 Posted: Sun Aug 07, 2011 13:24    
  Kunne Anne Cecilie og Stine så ikke lige hive fat i mig?
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #8 Posted: Mon Aug 08, 2011 7:56    
  Jeg opfordrede hende til at hive fat i dig og gav hende også dit nummer/mail for noget tid siden, og hun sagde også, at hun ville gøre det.
Men somme tider er der lidt travlt fra tanke til handling... måske du kunne prøve at hive fat i hende i stedet? Hendes info står også inde under "Mail på deltagere..."
Hop til top
Send private message
Malene Grim


Posts: 78
Gødvad, Silkeborg
Bage-skjald

Post #9 Posted: Tue Aug 09, 2011 22:51    
  Jeg har sendt hende en mail. Så må vi se ^^
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Overordnet debat om Skjaldesang 3 Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B