Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Fejl på skjaldesang ->
kommentarer på forsiden
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #1 Posted: Thu Aug 03, 2006 20:38    Post subject: kommentarer på forsiden
  Nu ser jeg at der den 3/8 er blevet skrevet mindst 5 kommentarer til forskellige sange. Hvis jeg ikke lige havde barberet mig ville jeg ha kløet mig i skæget og sagt hmm på en eftertænksom måde. Hvad nu hvis der var skrevet en 6.? Så ryger første direkte i glemmekassen uden at man kan se den... Og så tænker jeg, er det mon smart.?
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Thu Aug 03, 2006 20:44    
  Jeg kan så afsløre, at der er lavet mindst 20, så vidt jeg kan se indtil videre.
De er alle sammen blanke, og de første 10 stykker eller så er skrevet i tidsrummet 19.02.34-19.02.38 (og nu slettet).
Det lugter *ret* meget af et eller andet automatisk irritationsprogram.

Jeg er i gang med at slette dem manuelt, men har ikke mere tid lige nu. Andre moderatorer er naturligvis velkomne til at fortsætte arbejdet, men det kunn emåske også være, at überadministratoren (Kristian) havde en smartere måde at gøre det på? ...eller bare gerne ville rode rundt med et eller andet teknisk for at finde ud af, hvad det var, der skete...?  
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #3 Posted: Fri Aug 04, 2006 0:08    
  ...faktisk... altså, jeg er ikke helt sikker, men jeg synes at erindre, at jeg for ikke så længe siden bemærkede, at der var 8-900 kommentarer i alt, hvilket svarede til ca. to for hver sang (gennemsnitligt).
Nu er der over 1200...!
Kunne det betyde, at et eller andet tåbeligt program simpelt hen har lavet en tom kommentar på hver eneste en af alle vores sange (i tilfældig rækkefølge)?!?

Hvis det er tilfældet, så kan det i hvert fald komme til at tage rigtig, rigtig lang tid at slette dem... :-/
Hop til top
Send private message
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #4 Posted: Sat Aug 05, 2006 3:37    
  

Ja der var oprettet ca 300 tomme kommentarer. Det er dels min skyld da man ikke bør kunne oprette tomme kommentarer.
Dels at en eller anden sansynligvis har prøvet at gemme siden på sin maskine med webreaper der så har taget fejl og fuldt linket og derved oprettet en tom kommentar ved alle sangene.
De er slettet og webreaper er kommet på disallow listen (robots.txt) over søgerobottet som webreaper overholder indtil videre.
Hvis I opdager ligene masseposteringer så send mig en SMS på 23841213 da jeg ikke altid checker forum/mail hver dag.

Med hensyn til antallet af nye kommentarer/sange/filer så valgte jeg i sin tid at vise 5 af hver af de nyeste. Primært fordi jeg ville undgå "for gamle" datoer. Jeg vidste ikke hvor stor aktiviteten ville være og jeg syntes det gav et uheldigt indtryk hvis nogle af de nederste datoer var 3-6 måneder gamle eller mere. Så blev til at hvis man kan rette på siden så viser den de sidste 10 og ellers de sidste 5. Det kan godt rettet til, hvis der er stemning for det, men aktiviteten d. 3/8 Nico nævner var lidt højere mht. til kommentarene end den plejer at være.

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Frederik 'Freso' S. Olesen

Se fuldt billede
Posts: 57
Valby, København, Danmark

Post #5 Posted: Sat Aug 12, 2006 14:47    
  Måske kunne det være en ide med en side hvor man kunne gennemgå sange, kommentarer og fil-uploads kronologisk?
À la "De fem nyeste: (1, 2, 3, 4, 5) - se ældre hér".
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #6 Posted: Mon Aug 14, 2006 18:15    
  Ja det kunne være en udemærket funktion, jeg skriver det på huskelisten.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Fejl på skjaldesang Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B