Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen ->
Musik Ingame
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Sofia Schmidt


Posts: 2
Næstved

Post #1 Posted: Tue Mar 01, 2011 1:31    Post subject: Musik Ingame
  Jeg er som sanger (klassisk og folk) og komponist en del af et større liverollespilsprojekt i Sverige, hvori der kommer til at indgå musikalsk indslag i form af et mindre ensemble.

jeg bor selv på Sjælland.

Der søges følgende instrumentation:

Violinist eller bratch-spiller
Lutspiller, mandolinist eller guitarist, gerne flere.
Percussionist

Spiller du på et andet periodetypisk (middelalder til rennaissance) instrument og er interesseret, er du meget velkommen til stadig at henvende dig.

Genren kommer til at ligge i en unik akustisk og periodeautentisk lyd, der vil være bygget op med elementer fra nordisk og irsk folkemusik, klassisk musik samt fantasy-elementer.

Det er ikke et krav at deltage i selve rollespillet, men det vil være en fordel hvis du i forvejen er liverollespiller eller er interesseret i dette. Du vil blive en del af et levende og dynamisk miljø, hvor alle deltager og er engagerede i at skabe en stemning fra fortiden.

Der vil være rig variation i repertoiret -både originalt materiale og fortolkninger af forskellige nordiske/nordeuropæiske folkesange vil indgå. Det skal være musik der kan danses og drikkes til samt nogle mere down-tempo ting.

Er du interesseret kan du henvende dig uforpligtende til mig på mail:

perkele@jubii.dk

Mvh. Sofia Schmidt
Hop til top
Send private message
Johan Vedel

Se fuldt billede
Posts: 104
København Ø, orientalsk skjald

Post #2 Posted: Mon Mar 07, 2011 20:03    
  Hvornår ligger det?
Hop til top
Send private message Send e-mail
Sofia Schmidt


Posts: 2
Næstved

Post #3 Posted: Thu Mar 10, 2011 12:01    
  Dato for ensemblets opstart er ikke fastsat endnu, da der stadig soeges folk.
Har ind til videre fået henvendelse fra én interessseret ud over mig selv. Smile

Selve rollespilsarrangementet bliver skudt i gang engang til sommer, ihvertfald i foelge de informationer jeg har nu.
Spilgangene vil vaere weekender med mulighed for ekstra arrangementer i ferier osv.

Jeg vil stræbe mod at der bliver regelmaessige oevesessioner, da jeg sigter mod et hoejt teknisk og udtryksmæssigt niveau i ensemblets lyd.

Desuden har jeg ogsaa et oenske om at ensemblet noget tid ude i fremtiden bliver mere selvstaendigt og goer et navn af sig selv paa den danske/svenske/nordiske folk-scene. Som forsanger med erfaring inden for gotisk/symfonisk metal kunne det ogsaa vaere interessant på et tidspunkt at fusionere det lidt med noget metal af en art. Men det er ind til videre kun droemme i mit hovede. Lige nu er der fokus paa det akustiske middelalder/fantasy-band, som skal i gang og spille noget smukt og genialt musik og bringe stemning og atmosfaere til rollespilsscenariet! Smile

Mange hilsner
Sofia
Hop til top
Send private message
Joost Haugmark Jensen

Se fuldt billede
Posts: 125
Sydhavnen, København.

Post #4 Posted: Sun Apr 03, 2011 18:06    
  @Sofia. Jeg tror du vil have godt held med at henvende dig til Mads Kjøller og Nicolas Koch Simms som har en del kontakter på ROD og FOD. Og evt. selv tage forbi ROD her om to uger og se om der kunne være nogle dygtige kandidater til dit ensemble.

Lykke til!
Hop til top
Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B