|
|
Log in to check your private messages
Rikke Munchkin Sørensen

|
#1 Posted: Mon Sep 12, 2011 22:29 Post subject: Oversigt over, hvilke sangere/instrumenter vi mangler |
|
|
| Her er et forsøg på en oversigt over, hvad vi alt i alt mangler at få besat af pladser. Mit håb er, at det vil gøre det nemmere for folk at overskue, hvad de kan/vil melde sig til, og at de så vil gå ind under den relevante sang, kigge nærmere på sagerne og melde sig til dér. Jeg vil forsøge at holde denne her liste opdateret, men man må meget gerne hjælpe, hvis jeg overser noget 
SANG: (En ulykke kommer sjældent alene?) Ikke betale!? - hankøn
FLØJTE: Elverne En ulykke kommer sjældent alene Visen om Hedegård
GUITAR: En ulykke kommer sjældent alene Visen om Hedegård Ikke betale!? Morgankvadet x2 Elverne
VIOLIN: Manden og konen Vi kæmper kun for øl Silvia, Havets Frue
BANJO/MANDOLIN: (Manden og konen) Vi kæmper kun for øl
BAS: Manden og konen Visen om Hedegård
TROMME/BODHRAN/PERCUSSION (se under sangen): Manden og konen Nattens væsener En ulykke kommer sjældent alene Troldens brudemarch Visen om Hedegård (Ikke betale!?) Morgankvadet Sacha Nemains krigssang x2 Elverne Silvia, Havets Frue
HORN/LUR/DRONE: Sacha Nemains krigssang
HARMONIKA: De to brødre (eller klaver) Manden og konen Visen om Hedegård
JØDEHARPE/BJÆLDER (se sangen) Kroens sange Visen om Hedegård (Elverne)
TUBA: De to brødre
SKEER/BONES: Sørøvere elsker øl | |
|
 |
|
|
Rikke Munchkin Sørensen

|
#2 Posted: Mon Sep 12, 2011 22:32 |
|
|
| PS: Der er også en række sange, der bruger enstemmigt kor. Jeg tænker ikke, man behøver melde sig direkte til det (ret mig, hvis jeg tager fejl), men det kan være meget rart at se, hvilke sange det ville være en god idé at lære omkvædet til, så vi kan få flest muligt på dem:
KOR (enstemmigt): Sacha Nemains krigssang Morgankvadet Ikke betale!? En ulykke kommer sjældent alene Vi kæmper kun for øl De to brødre Sørøvere elsker øl | |
|
 |
|
|
Rikke Munchkin Sørensen

|
#3 Posted: Mon Sep 12, 2011 23:23 |
|
|
| For mit eget vedkommende kan det siges, at jeg er godt i gang med at byde ind på en hel masse ting over det hele (sang og fløjte og en enkelt guitar).
Det betyder ikke, at jeg nødvendigvis skal have det hele, men bare, at de poster mangler folk lige nu, og at jeg gerne vil spille/synge noget af det. Hvis andre byder ind på det samme, kan vi sagtens finde ud af noget, og så er det bare dejligt og diversitetsskabende (og jeg gider jo heller ikke høre på mig selv hele tiden ).
Særligt bemærker jeg, at der pt. kun er to aktive fløjtespillere på holdet, så vidt jeg kan se (Bjørn og undertegnede - Tor holder sig vist til violin/sang pga. manglende overskud, så vidt jeg forstod på ham), så hvis ikke andre viser sig, skal vi måske finde ud af at fordele numrene mellem os? | |
|
 |
|
|
Lise Rasmussen

|
#4 Posted: Tue Sep 13, 2011 1:55 |
|
|
| Jeg KAN teknisk set godt spille fløjte, dvs blokfløjte og tinwhistle, også. Men så skal jeg ha' lidt tid til at øve i. | |
|
 |
|
|
Rikke Munchkin Sørensen

|
#5 Posted: Tue Sep 13, 2011 12:34 |
|
|
| Der er helt til uge 42 at øve i... all part of the plan. Spørgsmålet er blot, om det er noget, du har lyst til at melde dig på - vi skal nok klare den uden tvangsindlæggelse, hvis du hellere vil guitarre og synge, men hvis du gerne vil fløjte, finder vi også plads til det  | |
|
 |
|
|
Lise Rasmussen

|
#6 Posted: Tue Sep 13, 2011 23:45 |
|
|
| Mjaeh, jeg kan ikke helt overskue udbuddet og om der er nogle sange der er lette nok for mig - jeg er nået til at spille lette hornpipes på whistlen og Greensleeves og den slags på blokfløjten. | |
|
 |
|
|
Rikke Munchkin Sørensen

|
#7 Posted: Wed Sep 14, 2011 7:41 |
|
|
| Prøv at kigge på Elverne, hvis det er - den er i hvert fald til at gå til, hvis du har lyst/mod på det.
Men som sagt: Kun, hvis du faktisk har lyst. no pressure  | |
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
|
|
|
|