Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
Middelaldersko
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Erik Alfastsen


Posts: 33


Post #1 Posted: Thu Sep 03, 2009 20:12    Post subject: Middelaldersko
  hej alle! Smile
Jeg vil gerne sy et par middelaldersko med lang flot snude. Jeg har en stor rulle tykt kernelæder, blot ved jeg ikke hvordan det bedst sys til sko. Er der nogen der har en opskrift??
/Erik

PS: Jeg bruger størrelse 48!
Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #2 Posted: Thu Sep 10, 2009 12:19    
  Hej Erik!

Min ven Hjalte har syet en del middelaldersko, og har også hjulpet mig og andre med at lave vores egne.

Han har arbejdet efter bogen her:
http://www.trekannor.com/pages.asp?PageID=11&MenuID=11

Som bare hedder Skoboken (Skobogen.)

Den er godt nok på svensk, men let at forstå, og har flere fine mønstre.

Ellers kan du prøve at google "middelaldersko" eller "middelalderstøvler", og se om du ikke skulle falde over en opskrift.

Jeg kan sige at du måske skal bruge flere forskellige tykkelser læder, hørtråd, lædernåle, en lædersyl, og stor tålmodighed - men det er et sjovt og hyggeligt arbejde, og resultatet kan blive rigtig flot!
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #3 Posted: Thu Sep 10, 2009 21:09    
  Ja, jeg tænker også umiddelbart, at tykt kernelæder lyder rigtig godt til sålen, men at der skal noget blødere og smidigere til overlæderet.
Kan også klart anbefale at bruge en lille stump læder om "fingerbøl" til at presse nålen igennem, for det kan godt være hårdt for fingrene Wink
Hop til top
Send private message
Christian


Posts: 38
Skive i midtjylland

Post #4 Posted: Sun May 22, 2011 12:29    
  Nu kan jeg se, det er lang tid siden, der er blevet skrevet i det her indlæg, så jeg ved ikke, om det overhovedet er relevant for dig mere, men det kan jo være, at der er andre, der nu står med samme problem.
Jeg ligger inde med en skabelon til syning af middelaldersko, som jeg har brugt til at sy mine - det er dog i størrelse 44. Hvis nogen skulle ønske den, er de velkomne til at kontakte mig. Jeg har brugt kernelæder til både sål og overlæder - dog er sålen lavet af det tykkeste Smile
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B