Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Køb, salg og byt ->
[Salg] Tyrkisk zurna
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Johan Vedel

Se fuldt billede
Posts: 104
København Ø, orientalsk skjald

Post #1 Posted: Sat Jan 10, 2009 16:21    Post subject: [Salg] Tyrkisk zurna
  

Zurna sælges. Købt fra Yasar for en masse år siden, og egentlig ikke brugt særlig meget. Jeg har også extra rørblade til den, hvis jeg kan finde dem. Prisen var dengang 800,- så vidt jeg husker. Salgsprisen må være til diskussion - jeg vil helst ikke ha mindre end 500,- for den. Gerne mere, men en kyndig udi bedømmelse må kigge på den. Billeder skulle gerne komme idag, med tak til Joost.

Hop til top
Send private message Send e-mail
Johan Vedel

Se fuldt billede
Posts: 104
København Ø, orientalsk skjald

Post #2 Posted: Sun Jan 11, 2009 22:45    
  

Så kom billederne. Dette her er instrumentet. Billedet er ikke så stort, men jeg håber det giver et indtryk alligevel. Som sagt, ikke rigtig brugt nogensinde. 




Oppefra. 7 fingerhuller og et på bagsiden, så vidt jeg husker. Det giver 8. 
Stemmer ikke i en vestlig skala, men en tyrkisk. 

Meld jer, kom med et bud. 

/Johan

Hop til top
Send private message Send e-mail
Simon Jarløv

Se fuldt billede
Posts: 83
Amager

Post #3 Posted: Sun Jan 11, 2009 23:00    
  Nu skriver du, at den stemmer i en tyrkisk skala. Ved du tilfældeligvis, hvad det er for en eller hvilke Makam's den vil passe til?
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Johan Vedel

Se fuldt billede
Posts: 104
København Ø, orientalsk skjald

Post #4 Posted: Sun Jan 11, 2009 23:21    
  Alle de som ikke er i dur, vil jeg mene, men selv når tyrkiske moduser er i dur, er der stadig kvarttoner. Måske Hijaz, Nihavend eller Beyati. Jeg ku forestille mig, at den var rigtig god i Hijaz.
Hop til top
Send private message Send e-mail
Simon Jarløv

Se fuldt billede
Posts: 83
Amager

Post #5 Posted: Mon Jan 12, 2009 0:38    
  Okay, cool du havde et svar. Jeg tænker videre. Man kunne vel altid godt bruge et instrument til.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Johan Vedel

Se fuldt billede
Posts: 104
København Ø, orientalsk skjald

Post #6 Posted: Tue May 05, 2009 22:08    
  

Der er også en oud i samme åndedrag. Et for stort strengetræk har trukket
halsen skæv, men det er ikke synligt umiddelbart. Den skal nok restaureres alligevel. Den ser rigtig flot ud, men desværre er der intet billede af den endnu, da jeg ikke ejer et digi-kamera. 

Jeg sælger begge instrumenter for et godt bud eller i bytte for et eller andet. Gerne et instrument.

Hop til top
Send private message Send e-mail
stine duch andreasen


Posts: 7


Post #7 Posted: Tue Jan 05, 2010 1:12    
  Sådan en Fløjte har jeg også! hehe sjovt. Købte min i Edinburg for hvad der svarer til ca. 250 kr. (med rørblad) mener dig den er Egyptisk?

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se den Oud. Er selv altid på udkik efter ny instrumenter (selvom jeg har fyldt et par vægge, to stor kurve + noget gulv og hylde plads kan der altid lige være lidt flere....Wink specielt strenginstrumenter.  Her desværre kun et sæt bongotrummer, div. fløjter og en overtonefløjte jeg umiddelbart vil af med. men send evt. et billede og et bud på en pris til mig

stine_duch@hotmail.com
hvis du ikke allerede er kommet af med den...
Hop til top
Send private message
Johan Vedel

Se fuldt billede
Posts: 104
København Ø, orientalsk skjald

Post #8 Posted: Wed Jan 06, 2010 23:17    
  @stine

ja, det skal jeg nok. Jeg har ikke noget digi-kamera, men jeg kan vel låne et. 
Jeg har allerede halvt solgt zurnaen til en tyrker, men min oud er skam stadig til salg. Jeg gav 700,- for den da jeg købte den. Samtidig har den fået nye strenge, men som jeg siger, at halsen er skæv grundet et for stort strengetræk. Det er ikke noget som er synligt på overfladen, men Yasar der satte strenge på, kunne med det samme se det. 
Vi kunne også finde ud af noget med en byttehandel. Jeg ville gerne se fløjterne.

Jeg finder ud af noget med noget billede. 

Johan
Hop til top
Send private message Send e-mail
Johan Vedel

Se fuldt billede
Posts: 104
København Ø, orientalsk skjald

Post #9 Posted: Tue May 17, 2011 21:48    
  

Min oud er stadig til salg. Den der køber den, kommer til at betale mig 700 dask i bytte.  

Billeder af  den herunder:
Kan nogen finde ud af at gøre billedet mindre, klager jeg ikke. Tak. 

Den er ikke super - et fortidigt for stort strengetræk har trukket halsen skæv = den er ikke et proffessionelt instrument, men den kan da spilles på.


Hop til top
Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Køb, salg og byt Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B