Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Overordnet debat om Skjaldesang 3 ->
Hvilke sange skal indspilles?
Goto page 1, 2, 3  Next  
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #1 Posted: Wed Mar 23, 2011 23:54    Post subject: Hvilke sange skal indspilles?
  Kære venner

Så er tiden inde til en af de store beslutninger i projektet - måske den største? Smile

Det er nu, vi skal finde ud af, hvilke 12 sange der skal indspilles til efteråret.
Jeg forestiller mig, at vi lægger ud med, at alle foreslår dem de synes burde indspilles, så tager vi en debat omkring dem herinde på forummet, og hvis ikke vi lige kan snakke os frem til et resultat, bliver der nok noget med en afstemning...

Men først: Forslag!
Alle har ret til at sige, hvilke sange de synes ville være fede at have med (og evt. hvorfor), og så ser vi, hvad der er stemning for i denne pt. meget åbne gruppe.
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Wed Mar 23, 2011 23:57    
  Her er en stribe sange, som der var stor stemning for til Skjaldesang 2, men som blev overhalet af andre sange, som folk hellere ville have med:

”Betal så din regning!”
De to søstre (live-versionen)
Dengang havet blev salt
Heltene drager til Pangea
Kropigen
Kærlighedstræet
Lad fløjten tale
Serconsk sømandssang
Sortvads skeletter
Stormen
Vagterne sidder i varmen
Visen om Hedegård
Åmanden


Det er ikke fordi det partout skal være dem, som kommer med denne gang, men jeg tænkte, at det var et godt sted at starte, og at de da skal have en chance igen. De fleste burde kunne både ses og høres på Skjaldesang.dk
Hvis der mangler en, som du ikke kender, så sig til... så finder vi nook ud af noget Smile
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #3 Posted: Thu Mar 24, 2011 0:16    
  ...og personligt kunne jeg så godt tænke mig en indspilning af:

1. Troldens brudemarch.
En stemningsfuld sang om et troldebrullyp i skoven, som godt nok kræver sin sanger, da den spænder relativt vidt... taktfast tuba er vildt godt på nummeret, og jeg kunne nok godt skaffe en til at spille, hvis det skulle være Smile

2. De to brødre
En nyskrevet sang i bedste eventyr-stil med en fængende melodi og en god historie. Det første spadestik til den blev faktisk tager under indspilningerne til Skjaldesang 2, da Svarre præsenterede melodien og de første brudstykker af teksten og efterlyste noget sparring.
Der er ikke nogen lydfil på den endnu, desværre, men jeg arbejder på at lokke Svarre til at lave en Smile
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #4 Posted: Thu Mar 24, 2011 0:54    
  

Jeg vil lige nævne at Svarre og jeg har gang i en "privat" produktion, hvor følgende sange er ved at blive indspillet, og derfor ikke skal tænkes med i denne produktion:

Åh hvilken herlig kro
Blåbærfred
Conrad, hvor´ din´ bukser
En orks liv
Filligutten
Kom ud min kære Klara
Lille Marie
Skønne Mary
Thorvalds blærerøvs vise
Ud'n for slottets porte
Røvfar
Tortuga er mit hjem
Vi skal alle hænges

mvh
Colberg

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #5 Posted: Thu Mar 24, 2011 0:56    
  Ok. Så sletter jeg sammenfaldene ovenfor.
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #6 Posted: Thu Mar 24, 2011 0:57    
  Jeg kunne godt tænke mig en indspilning af:
Lauras: Elverne
Amandas: Morgan kvadet
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #7 Posted: Thu Mar 24, 2011 10:11    
  Jeg kunne godt tænke mig numre med lidt fart i, mest fordi der ikke var så mange på sidste CD der var oppe i tempo - desværre står stort set alle dem jeg havde i tankerne på Colbergs og Svarres liste Sad
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #8 Posted: Thu Mar 24, 2011 10:40    
  Sådan havde jeg slet ikke tænkt på det, men nu du siger det, kan jeg godt se, at det i høj grad er oplagt stille numre, der står ovenfor... af hvad jeg ser, har vi ovenfor følgende med lidt tempo på:

De to brødre
Visen om Hedegård
Åmanden
og til en vis grad ”Vagterne sidder i varmen”


Men der kan jo nå at komme mange gode forslag endnu Smile
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #9 Posted: Thu Mar 24, 2011 10:44    
  Evt. kan du søge inspiration i den fulde liste fra sidste gang og se, om der er noget dér, som fænger:

http://skjaldesang.dk/debat/viewtopic.php?t=363
Hop til top
Send private message
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #10 Posted: Thu Mar 24, 2011 12:22    
  Jeg kaster mig over listen og går i tænkeboks lidt senere.

De fleste er vist enige om vi fik et rigtig flot produkt ud af anstrengelserne sidst, men når jeg har spurgt folk (og mig selv) hvad de godt kunne tænke sig at se en anden gang, efterlyses der ofte flere numre med lidt gang i. Derudover er der allerede foreslået nogle rigtig gode nogen.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Laura Sofie Holmegaard


Posts: 14


Post #11 Posted: Thu Mar 24, 2011 13:09    
  Jeg kunne godt tænke mig at ha' "Nattens væsener" med. Den er dejligt skummel, og jeg er ret stor fan af den måde, sidste og første ord i linjerne skal synges "oveni hinanden". Det lyder fedt.
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #12 Posted: Thu Mar 24, 2011 13:49    
  Liselle:
Jeg kan selvfølgelig ikke sige at der ikke må indspilles de sange jeg eller Svarre ikke selv har skrevet,´men syns´det ville være spild af tid, da vores idspilninger forhåbentligt i sidste ende kommer til at blive "sendt videre" fra Skjaldesang.dk i en eller anden form
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #13 Posted: Sat Mar 26, 2011 22:30    
  Nu har alle vi gamle hoveder (og Laura) sagt noget... hvad med jer andre?
Hvad er det, I nyder mest at spille ude i skoven og hvor I ellers kommer, eller som folk sætter særligt pris på, eller...
Det kan jo sagtens være, at der gemmer sig nogle guldkorn, som vi andre slet ikke kender, og uanset hvad, vil vi gerne høre jeres mening og jeres forslag Smile
Hop til top
Send private message
Christian


Posts: 38
Skive i midtjylland

Post #14 Posted: Sat Mar 26, 2011 23:25    
  Hmm... Jeg kan godt lide at spille en "selvforfinet" udgave af finntrolls trollvisan, som er linket her: http://www.youtube.com/watch?v=pkav1cFMXI8 Hvis folk, lissom mig, ser muligheder i den, kunne vi måske omarrangere den lidt/en del? (:
Ellers ved jeg ikke - måske noget af sigurdskvadet, ramund hin unge eller skipper Clements morgensang?
...det var da et par forslag Smile
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #15 Posted: Thu Mar 31, 2011 11:48    
  Godt så. Nu skal vi til at arbejde os hen mod en beslutning.
Derfor:

Foreslå alt hvad I kan og vil til og med onsdag den 6. april - derefter lukker vi for indkommende forslag og begynder at finde frem til, hvilke af dem vi skal gribe fat i.


Christian: Jeg kan godt lide lyden af Trollvisan (men fatter ikke et klap af, hvad de siger udover "trollen" og "hey!" Wink), og der er også en smule mere gang i den end mange af de andre, så det var da klart en mulighed i mine øjne.
Men hvad gør du ved den, når du bruger den? Har du oversat den og evt. gjort andet ved det i din "selvforfinede udgave"?
Plus: Er der nogen, der har en copyright på den, som kunne give os problemer?
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Overordnet debat om Skjaldesang 3 Goto page 1, 2, 3  Next Page 1 of 3
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B