Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Overordnet debat om Skjaldesang 3 ->
Efterårsferien – en god eller dårlig idé?
Goto page 1, 2  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #1 Posted: Mon Mar 14, 2011 23:34    Post subject: Efterårsferien – en god eller dårlig idé?
  Vi vil gerne have en fast dato for indspilningen så hurtigt som muligt, så folk kan planlægge efter det - og vi vil gerne have, at det bliver her til efteråret.

Umiddelbart blev det foreslået at gøre det i efterårsferien (dvs. uge 42), eksempelvis torsdag-søndag. Jeg er dog i tvivl om, om det er en fordel eller en ulempe, at det er i skoleferien: Betyder det, at folk har fri og derfor netop tid til et projekt som denne indspilning, eller betyder det, at de alle sammen er bortrejst og dermed ikke har tid?

Hvad er argumenterne for og imod, og tror I mest på uge 42 eller en almindelig weekend i efteråret? Både generelt og på egne vegne...
Hop til top
Send private message
Malene Grim


Posts: 78
Gødvad, Silkeborg
Bage-skjald

Post #2 Posted: Tue Mar 15, 2011 1:48    
  Der er jo også det med at universitetsfolket IKKE har fri i uge 42...
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #3 Posted: Tue Mar 15, 2011 15:46    
  Det ved jeg. Men de har vel stadig weekend - og så vil den vel være lige så god for dem som enhver anden weekend.
Spørgsmålet er, om de som /har/ efterårsferie vil betragte det som en bedre eller værre weekend.

Fx kunne dem med efterårsferie komme torsdag (lidt ligesom sidst) og indspille hvad de kan, og så kan dem uden efterårsferie komme efterhånden som de nu har fri.
Hop til top
Send private message
Christian


Posts: 38
Skive i midtjylland

Post #4 Posted: Tue Mar 15, 2011 21:06    
  Personligt synes jeg, efterårsferien ville være en god idé ´Smile
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #5 Posted: Tue Mar 15, 2011 21:36    
  

Jeg ser sådanne på det.
Det er kun dem der har noget med folkeskolen (og evt. gymnasium) at gøre, der har ferie. 
Disse ville så derfor have bedere mulighed for allerede at være torsdag eller tidlig fredag.
Os andre der ikke har fri, skal underalleomstændigheder tage fri, hvis vi skal være der allerede torsdag, ligegyldig hvad.

For mig handler det dog mest om, at det vil være realistisk at kunne nå at gøre klar til indspilningen, hvis den ligger i eller omkring efterårsferien (uge 42).
Om det så skal være weekenden i uge 41,42 eller 43, er for mig underordnet.
Hvis vi gøre det tidligere er det ikke sikkert vi får lavet vores forarbejde færdigt, og gør vi det senere har jeg mindre tid til at redigere i

jeg ved bare at lige meget hvad, så SKAL jeg være der torsdag og sætte op, så jeg SKAL tage fri fra arbejde.

mvh
Colberg

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Lisbeth Sandvik


Posts: 9


Post #6 Posted: Fri Mar 18, 2011 14:06    
  Nu ved jeg ikke, hvor mange unge skjalde, der også er FOD-entusiaster, men sidste år lå FOD i starten af efterårsferien, så det kan godt være, at uge 42 ikke er optimalt (der står ikke noget på deres hjemmeside om, hvornår FOD2011 afholdes, men man kunne jo være uheldig).
På den anden side kan man sige, at hvis de unge vil være med til projektet, må de prioritere det rigtigt Wink
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #7 Posted: Sun Mar 20, 2011 4:34    
  Det kan der være en pointe i... afhængig af, hvor stort overlappet mellem FOD-folk og skjaldesangere er.

Jeg synes at erindre, at det er præcis samtidigt med Hyggecon (dvs. torsdag-søndag i uge 42).

Ville det i øvrigt kunne give mening at gøre det fredag-mandag i stedet for?
Personligt har jeg nemlig taget fri i efterårsferien, men vil hellere gå glip af Viking Con (weekenden uge 41) end Hyggecon (tors-søn uge 42) Smile
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #8 Posted: Sun Mar 20, 2011 13:28    
  Hvad så med at gøre det sådanne her: Torsdag - søndag i uge 40

Torsdag d. 6 oktober  (eftermiddag/aften)
Ankomst for dem der har fri, opstilling af udstyr og øve.

Fredag d. 7. Oktober (morgen/formiddag)
Øve og evt. indledende indspilninger (træne i indspilning)

(eftermiddag/ aften)
De sidste folk tjekker ind og indspilningerne går igang


Lørdag d. 8. Oktober (hele dagen) 
Indspille


Søndag d. 9. Oktober (morgen) 
De sidste indspilninger fortages og evt. re-takes.
(start på oprydning og rengøring)

(Formiddag/ eftermiddag) 

De store kor indspilles.
Pakkes sammen, sige farvel og tage hjem.

mvh
Colberg








Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #9 Posted: Sun Mar 20, 2011 13:35    
  Hvorfor netop uge 40?

Kan vi i øvrigt virkelig nå det på den tid?
Jeg synes, vi havde så travlt sidste gang... men da var det selvfølgelig også mere end 12 numre Smile
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #10 Posted: Sun Mar 20, 2011 16:08    
  

Ud fra hvad der er skrevet, så er uge 41 og 42, skidt.
Derfor er der uge 40 og 43 tilbage.
Hvis jeg så kommer med et forslag om uge 40, så er der noget mere konkret at tage stilling til.
Jeg vil hellere have lidt mere tid til at redigere i, og derfor ville uge 40 være passende.
MEN hvis uge 43 passer bedere, så er det også ok. Bare ikke senere eller tidligere.

Hvad min tidsplan angår, så kan man justere hvis det viser sig at 80% alligevel dukker op torsdag. Dog tænker jeg at de fleste nok først kan være der fredag eftermiddag/aften, og derfor vil indspilningerne nok føærst gå i gang der for (for alvor).

Og jo, vi har fære sange at gøre godt med, men det der kommer til at tælle er, min erfaring med mit udstyr er forøget med 78126321728%, og min erfaring med indspilningsprocessen og er forøget med 78126321728%

mvh
COlberg

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #11 Posted: Thu Mar 24, 2011 10:06    
  Jeg har det egentlig fint med alle de nævnte datoer, hurra Smile

Nu ved jeg ikke hvor mange af vores musikere fra sidste indspilning der kommer på denne gang også, men dér er i hvert fald et overlap med FOD (selvom jeg ved Nico er blevet for gammel til at han må være med dér længere Very Happy).
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #12 Posted: Sun Mar 27, 2011 22:34    
  Fod aldersgrænse ligger på 30 og så gammel er jeg dog heller ikke.

Jeg sidder i arrangørgruppen.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #13 Posted: Sun Mar 27, 2011 22:46    
  ...og hvad betyder det for dine præferencer i forhold til tidspunkt, og er der andre end dig og Mads (tror du), som kunne være interesserede i begge projekter?
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #14 Posted: Mon Mar 28, 2011 8:35    
  Det betyder at jeg er travlt op taget 14-18 + der løse rundt omkring.
Desuden forventer vi at afholde et mindre træf kurser i Dronemusik Danmark i den anden halvdel af efterårsferien.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Joost Haugmark Jensen

Se fuldt billede
Posts: 125
Sydhavnen, København.

Post #15 Posted: Sun Apr 03, 2011 18:19    Post subject: Hyggecon
  Weekenden uge 42, (slut efterårsferie) ville være skidt også fordi det ligger oven i Hyggecon, hvor der ihvertfald tidligere har været en del overlap med skjalde. Selv vil jeg gerne nå begge dele. Så jeg stemmer for 41, 40, eller 43 (prioriteret rækkefølge Smile ).

Desuden er der lavet om på ferieåret på Københavns Universitet, så vi nu har fri i uge 42 (en uges undervisning sparet væk). For mig er uge 42 en ulempe pga. hyggecon, mens uge 41, altså den weekend hvor efterårsferien starter ville være rigtig godt.
Hop til top
Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Overordnet debat om Skjaldesang 3 Goto page 1, 2  Next Page 1 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B