Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Køb, salg og byt ->
[Søger ] Whistle køb
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Emil V. Havemose

Se fuldt billede
Posts: 7
Tønder, Sønderjylland

Post #1 Posted: Mon Dec 13, 2010 21:49    Post subject: [Søger ] Whistle køb
  jeg leder lige nu efter nogle nye fløjter, jeg kunne godt bruge noget anden end Lav og høj D Overton fløjte.

Jeg ved ikke om i kender til et andet godt mærke eller bare et sted, jeg kan købe dem billigere end normalt. Hvis i har en eller flere fløjter liggende ville jeg da gerne høre en pris og mærke. Very Happy
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Tue Dec 14, 2010 16:07    
  Er det andre tonearter, du er på udkig efter, eller er det andre mærker i samme toneart?
Det skader jo aldrig også at have en C og en G Smile

Nu har jeg aldrig selv været oppe på at have en Overton, men har et par stykker fra Alba. De er noget billigere, men stadig over "skrammel-klassen," og som glad amatør er jeg vældig begejstret for dem.

Jeg har også en ikke-stembar A-fløjte fra kerrywhistles.com, som jeg er rigtig glad for... men købte på et tidspunkt en C-fløjte fra dem, som jeg bare ikke kunne blive gode venner med. Jeg endte med at returnere den :-/

Så jeg er blevet en smule mere forsigtig og ville egentlig foretrække at prøve dem før jeg køber dem, men da nettet er det bedste og billigste sted "i Danmark" at købe dem, må man nok tage nogle chancer ind imellem...
Eller kender du til butikker i Danmark, som har et udvalg, der er værd at se på?

Men alle mine tre Alba-fløjter har jeg i hvert fald personligt været meget glad for. Du kan evt. kigge nærmere på pris og udvalg her:
http://www.albawhistles.com/whistles/index.php
Hop til top
Send private message
Emil V. Havemose

Se fuldt billede
Posts: 7
Tønder, Sønderjylland

Post #3 Posted: Wed Dec 15, 2010 12:32    
  Jeg ville helst ikke gå ned i kvalitet, vil gerne holde mig oppe i noget af det bedste,g jeg ved godt prisen følger med. Men tænkte på, om nogen kendte til andre gode mærker eller det bare er Overton, man skal spille.

Emil
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #4 Posted: Wed Dec 15, 2010 17:44    
  Jeg synes som sagt, at Alba er et godt mærke Smile

Jeg har været rundt omkring på diverse fora, og der lader til at være en vis religiøsitet omkring, hvilke mærker man sværger til... det mærke, som nogle mener er det eneste ene, mener andre er ubrugeligt eller bare overvurderet.
Der kan også være forskel på, hvor meget lyd der er i dem (og især hvilken slags) - og højere er ikke altid bedre. Meget kommer jo an på, hvilken sammenhæng man bruger fløjten i.

Som sagt var jeg gladere for min C fra Alba end den Chieftain, jeg fik købt fra Kerry whistles (så her var højere pris i hvert fald ikke lig med større spilleglæde for mit vedkommende) - så jeg vil anbefale dig at kigge på lidt forskelligt og se, hvad der passer til dig.
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #5 Posted: Wed Dec 15, 2010 17:49    
  I øvrigt kan jeg da lige videreformidle, hvad Mads Kjøller Henningsen skrev, da jeg spurgte ham om, hvad jeg skulle kigge efter, dengang jeg i 2008 ledte efter min første whistle:


"Følgende tre byggere er anderkendte og jeg har selv prøvet og kan anbefale deres produkter:

Mærket "Chieftain"/"Kerry": http://www.kerrywhistles.com/
Mærket "Overton": http://www.overton.de/texte/overtonuk.html
Mærket "Alba": http://www.albawhistles.com/

De er desværre ret forskellige i både lyd/lydstyrke og at spille på, så optimalt set skulle du absolut prøve dem alle...

Overton er nok de mest roste, og populære fløjter blandt spillere, og er også det mærke jeg spiller med nu
De har en flot metalisk klang, og lidt "luft-lyd", men de har en meget smal vindkanal som hurtigt bliver tilsavlet og ændre eller stopper lyden hvilket er ufedt... jeg har måske ikke styr på mundvandet, men kender andre der siger det samme

Chieftains er kendt som værende sådan lidt "mainstream" (masseproducede produkter som alle kan skaffe-ish) men jeg synes de er ret fede...

Alba har en NICE, næsten træ-agtig ren fyldig lyd, men placeringen af fingerhullerne er lidt mærkelig synes jeg..."



Jeg valgte så at gå efter Alba pga. det med vindkanalen og den træagtige lyd. At de også var billigere, opdagede jeg først efterfølgende Smile

Det med fingerhullerne syntes han i øvrigt ikke var slemt på den fløjte, jeg endte med at købe - måske de har rettet op på dem i mellemtiden?
Hop til top
Send private message
Johan Vedel

Se fuldt billede
Posts: 104
København Ø, orientalsk skjald

Post #6 Posted: Sun Dec 19, 2010 0:48    
  

Jeg vil bare sige 'amen' til ovenstående. Jeg selv har en Alba og er meget glad for den.

Hop til top
Send private message Send e-mail
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #7 Posted: Sun Jan 09, 2011 23:17    
  I denne her uge (og kun i denne uge) er der udsalg på New Chieftain V3 Low D her:
http://www.kerrywhistles.com/store.phpKun 75£ (kan ikke rigtig huske den normale pris, men mener den plejer at være et ganske pænt stykke over 100£) - så det er måske værd at kigge på Smile

Den er vist så godt nok ikke stembar, så vidt jeg lige kan se... tjek det gerne selv, hvis det kunne have interesse.
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Køb, salg og byt Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B