Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Køb, salg og byt ->
Steder du kan skaffe "skjalde"-instrumenter i DK
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #1 Posted: Tue Dec 04, 2007 20:28    Post subject: Steder du kan skaffe "skjalde"-instrumenter i DK
  
Denne tråd er et forsøg på at skabe et overblik, over alle de gode forretninger, instrumentbyggerværksteder, privatpersoner... STEDER, i DANMARK hvor man kan erhverve sig et eller andet mærkeligt middelalder/fantasy-agtigt instrument, eller flere.

Dette er IKKE en debattråd, men ren og skær reklame for de steder man synes er relavante at dele med os andre her på forummet.


Oversigt:

Københavnsområdet:

Caravan Music.
Traditionelle mellemøstlige musikinstrumenter (Oud, Zurna, Zaz, Davul, Darabukka ect.)
Blågårdsgade 
2200 København N
Åbner efter aftale! 
Se indlæg om butikken på side 1 i denne tråd, for detaljer.


Lyra Musik.
Hvad hjertet begærer af brugte musikinstrumenter.
Klausdalsbrovej 82
2860 Søborg
Tlf: 39 69 06 69
Se indlæg om butikken på side 1 i denne tråd, for detaljer.

Marno Sørensen, Musikinstrumentforretning ApS.
Velasorterede nye og brugte musikinstrumenter (bla Lauder, Mandoliner ect.) samt alskins tilbehør.
Skoubogade 5
1158 København K
Tlf: 33111636
http://www.marno.dk 
Se indlæg om butikken på side 1 i denne tråd, for detaljer.

Strengelegen 
En verden af strengeinstrumenter!
Turesensgade 14, kld.
1368 København K
Tlf. 33 93 33 82
Se indlæg om butikken på side 1 i denne tråd, for detajler.


Århus:

Tæppehandler.
Davul, Oud.
Frederiks Allé (Overfor Allébageren)
8000 Århus C
Tlf. 86 76 00 52
Se indlæg om butikken på side 1 i denne tråd, for detaljer.



Vi starter med en opsamling på alle de gode steder der er blevet reklameret for tidligere i andre tråde.

Mvh.
/Mads - moderator
Hop til top
Send private message Send e-mail
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #2 Posted: Tue Dec 04, 2007 20:38    
  "Strengelegen"
København, Nørrebro

Reklame oprindelig indrykket af Nicolas Koch-Simms:

På indre Nørrebro i København ligger et sted, som alle mennesker der måtte ønske at give sig i kast med et nyt og spændende instrument burde kende til.
I august 1998 slog Torben Carlsen dørene op for, hvad man må kalde Alladins hule indenfor strengeinstrumenter. Et kig rundt i lokalerne og man er tilbage i sydens sol og inde i basarerne. Her er alt indenfor handige strengeinstrumenter, slagtøj og så Torbens egen producerede bambus tværfløjter.

Overalt hænger der instrumenter: Mange er i fin stand og er lige til at tage ned og spille på. Langt de fleste ser både gamle og udslidte ud, og er slet ikke til salg - endnu... Torben Carlsen nøjes nemlig ikke bare med at købe instrumenter og sælge dem videre. I butikken har han nemlig indrettet sit et værksted hvor han reparerer ting, som han får indleveret eller selv har købt ind. Strengelegen fungerer således ikke blot en butik, men også værksted og udstilling på en og samme tid.
Af samme grund kan man aldrig rigtig være helt sikker på hvad der hænger på vægene når man kommer. Noget har hængt i årevis, mens andet bliver solgt efter ganske kort tid.

Strengelegen findes på:
Turesensgade 14, kld. (imellem H.C.Ørstedsparken og søerne)
1368 København K
Tlf. 33 93 33 82

Åbningstiderne er mandag - fredag fra 13-18  (indlæget rettet d. 6. 12)


Hop til top
Send private message Send e-mail
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #3 Posted: Tue Dec 04, 2007 20:47    
  "Caravan Music"
København, Nørrebro

Reklame oprindeligt indrykket af Nicolas Koch-Simms:

Så ser det ud til at Caravan Music på Blågårdsgade i København endelig er blevet til noget.

På døren ud til gaden hænger en seddel med teksten:

Caravan Musik
Orientalsk musik forretning
Åbner efter aftale
Bestillinger og køb ring til Yasar Tas
tlf. xxxxxxxx

Tlf.nr. vil jeg ikke lægge på nettet, men gå evt selv forbi eller send mig en PM så skal jeg videregive det. (Red. send Nicolas en PM HER)

Jeg har selv købt flere ting hos Yasar - bl.a. på min gamle oud, og en davul, ligesom Virelai, hvis gamle davul ligeledes er købt her.

Derudover har en en masse spændende instrumenter, som under alle omstændigheder er et kig værd for den musikinteresserede.

Hop til top
Send private message Send e-mail
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #4 Posted: Tue Dec 04, 2007 21:06    
  "Tæppehandler"
Århus C

Nævnt af Morten Musicus... sammenstykket af mig.

Forhandler eftersigende (Udover tæpper ) Davuls (Mellemøstlige middelalderagtige-stortromme) og Oud'er (Arabisk lut)

Findes her:
"Tæppehandleren" på Frederiks Allé i Århus (overfor Allebageren)

Citat af Morten Musicus:
"Manden hedder ( på dansk lydsprog) Njarsi og hans forretning har tlf 8676 0052. Han kan nok også henvise til andre forhandlere andre steder i landet"
Hop til top
Send private message Send e-mail
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #5 Posted: Wed Dec 05, 2007 13:47    
  "Lyra Musik"
Københavnsområdet, Søborg 

Kun en lille gåturs-vej fra Buddinge st., på hjørnet mellem Klausdalsbrovej og Buddinge Hovedgade, finder man "Lyra Musik". 
Facadens grønne maling skaller, butiksvinduerne er gulnede og snavsede, og julepynten hænger der langt det meste af året. 
På trods af det ellers spændende navn, er Lyra musik ikke specialforretning, for en bestemt type instrumenter. Tværtimod er der næsten ikke det man ikke finder af alle slags musikinstrumenter, og tilbehør , hvis man ellers går på ordentlig opdagelse i det tætpakkede forunderlige "ordnede rod" der præger butikken.
Men langt de fleste instrumenter er brugte, hvilket ofte også betyder ordentlige priser, og god patina på dem.

Vi har altså at gøre med en gammeldags, hyggelig musik-rodebutik. Og det er ikke bare et koncept. Ejeren, der også er den eneste medarbejder, er en efterhånden temmelig gammel mand, med både livrem og seler, med en kærlighed til musikinstrumenter. Lyra musik er tydeligvis hans sted, og har utvivlsomt været det i manne manne år. Men han er flink, hjælpsom, vidende og sikkert rigtig glad for dit besøg.

Jeg nævner i flæng efter hukommelsen, hvad jeg har set derinde af relavans til sådannogle som os:
Smukke gamle mandoliner (rund-og fladryggede), Oud'er, Zaz, Banjoer, en enkelt Bouzuki, nogle strengeinstrumenter jeg ikke ved hvad er, en masse slagtøj og... så fandt jeg ud af at han havde en Nøgleharpe-bygge-kit til 1500 kr. på lageret! (En længere historie)... 
Men han har sikkert fået en masse ud og hjem siden da (Et halvt år siden at jeg var der sidst).

Her finder du Lyra Musik:
Klausdalsbrovej 82
2860 Søborg
Tlf: 39690669
 

Gør jer selv den tjeneste at besøge butikken før det er for sent... seriously!

/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #6 Posted: Wed Dec 05, 2007 14:50    
  "Marno Sørensen, Musikinstrumentforretning ApS "
København K


Citat af Rikke Munchkin:
"Ja, jeg snublede lige over en instrumentbutik på nettet, der havde kategorierne "Guitar" og "Andre strengeinstrumenter"
Sidstnævnte viste sig udelukkende at være lauder, og de kan ses her, hvis det har nogens interesse:
http://www.marno.dk/butik/index.php?cPath=26_64  
Butikken ligger i København, men de leverer til hele landet."



Citat af Tore Plougheld (om sin Laud og butikken):
"Den er købt hos Marno Sørensen i København (www.marno.dk) som fører en række mere alternative folkemusikinstrumenter. 
Butikken kan anbefales, deres service er glimrende og har man mod på at investere i et instrument som en laud men har ikke alle pengene her og nu, kan man også betale på afbetaling (som jeg selv gør indtil oktober - så er lauden endelig MIN, MIN, MIN!!)"

Citat af Nicolas Koch-Simms:
"De er ganske flinke og hjælpsomme. Jeg plejer selv at købe strenge hos dem."



Tore Ploughelds Laud, købt Hos Marno Sørensen


Butikken findes her:

Skoubogade 5 (første sidegade til strøget og skindergade, fra nytorv)
1158 København K
Tlf: 33111636
http://www.marno.dk  
Hop til top
Send private message Send e-mail



Posts: 42


Post #7 Posted: Wed Nov 26, 2008 19:16    
  "Tæppehandler"
Århus C

var der nede i dag og så at man også kan købe saz'er og cura'er (udtales: djura)


Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #8 Posted: Mon Dec 22, 2008 2:22    
  www.skjaldesang.dk  . . .
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Jakob Nørager


Posts: 7


Post #9 Posted: Fri Apr 16, 2010 13:02    Post subject: www.Soundsourze.com
  

Soundsourze.com
Sælger blandt andet: Balalaika, Bouzouki, Bowed Psaltery, Mandola, Mandolin, Tin/Penny Whistles, Tværfløjter og andet godt.

Der er ingen fysisk butik, Men der kan afhentes i Roskilde.

Soundsourze
Grønnegade 7 c 
4000 Roskilde.

http://www.soundsourze.com 







Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Køb, salg og byt Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B