Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter ->
Harpe bygning
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Vibeke Vestergaard


Posts: 8


Post #1 Posted: Thu Feb 18, 2010 11:38    Post subject: Harpe bygning
  Jeg har uden held, ledt efter arbejds tegninger til en harpe. Er der mon nogen her som har en god tegning? Og hvilket trae ville egne sig hertil?
Hop til top
Send private message
Niss Stricker

Se fuldt billede
Posts: 13
københavn, brønshøj
Harpe-skjald

Post #2 Posted: Thu Feb 18, 2010 21:26    
  Hej Vibeke, 
jeg kan ikke kopiere et link her i beskeden, men hvis du søger i google på "celtic harp blueprints" så skulle der komme en del muligheder frem. Det er planer til, hvordan man bygger sin egen harpe... ellers skal du jo overveje hvor stor du vil have harpen... det har en del at sige med hensyn til hvilket træ der er smart at bruge... du kan også prøve the early music shop ... de har både samlesæt og harper og nok også planer...
Venligst
Niss Stricker
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Vibeke Vestergaard


Posts: 8


Post #3 Posted: Sun Feb 21, 2010 15:56    Post subject: Harpebygning
  Jeg har bestilt en lille 12 strenget harpe: EMS 12 String Knee Harp Kit hos Early Music Shop i London. Det meste er lavet, jeg skal bare slibe og efterbehandle med? Og montere strenge.
Den er lavet af Rose Wood, en slags palisander, er i tvivl om hvad der er bedst at efterbehandle den med, for giver jeg den Palisander olie bliver den vel meget sort og det synes jeg er synd.Og skal man efterpoler for at lave den rigtig flot, men med hvad?
Hop til top
Send private message
Simon Jarløv

Se fuldt billede
Posts: 83
Amager

Post #4 Posted: Wed Feb 24, 2010 18:50    
  Du kan slibe den med fint sandpapir eller en skraber (barberblad f.eks.) og så blive shellac eller en fernis til slut.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #5 Posted: Wed Mar 10, 2010 11:04    
  Flere harpebyggere til folket!
Du kan evt. udveksle erfaringer med Morten Fredberg-Holm og mette Wikkelsø, som begge har bygget harper, men ikke nødvendigvis holer nok øje med forummet til at se denne tråd.
Søg efter dem og send en privat besked, hvis det er - og held og lykke med hele projektet! Smile
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B