Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
Lirespiller fra Tempelriddernes skat 2 efterlyses
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Jakob Skræp


Posts: 24
Viborg

Post #1 Posted: Sat Dec 19, 2009 23:55    Post subject: Lirespiller fra Tempelriddernes skat 2 efterlyses
  Jeg sad og så julemusik på DR2, men kikkede lige over på DR1 og TV2 for at se hvad der var, og på TV2 faldt jeg i en fra ”Tempelriddernes skat II” med lire og fløjte musik i baggrunden, og i samme scene var der også et kort klip af et par fløjtespillere i billedet.
Spørgsmålet er så, af ren nysgerrighed Smile , hvem har leveret lire og fløjte? - de samme som er i billedet (eller er der bare statister (det tror jeg ikke helt på)) – jeg har ikke kunnet Google mig frem til det, det eneste jeg har kunne finde, er at det er ”Prague Philharmonic Orchestra” som har leveret score (som de plejer fristes man til at sige.) men jeg tror ikke det er dem.
– nogen der har nogle forslag/ved hvem det er? – eller nogen der har den på DVD og kan nærlæse rulleteksterne.

/Skræp
-der har dårlig Google-fu i aften.
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #2 Posted: Sun Dec 27, 2009 16:25    
  Godt set.
Jeg må indrømme at jeg (ærgelig nok) ikke har hørt om det før nu.
Jeg prøver at se om jeg kan få fingre i flimen, så skal jeg gerne tage en tjekker.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Simon Jarløv

Se fuldt billede
Posts: 83
Amager

Post #3 Posted: Mon Dec 28, 2009 23:10    
  Jeg skulle mene at have hørt i samtale med Søren Hammerlund, at Virelai har indspillet noget musik til en af filmene i den serie, men det er lidt langt tilbage i tiden til, at jeg kan huske det præcist.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #4 Posted: Tue Dec 29, 2009 14:43    
  Jeg har reserveret filmen på biblioteket nu. Hvor langt inde i filmen/historien er det ca.?
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Jakob Skræp


Posts: 24
Viborg

Post #5 Posted: Wed Dec 30, 2009 19:38    
  
Quote:
Hvor langt inde i filmen/historien er det ca.?

godt spørgsmål... jeg kom ind midt i det hele, så jeg ved faktisk ikke hvor lang tid den havde kørt på det tidspunkt, - men jeg ved så meget at scenen foregår i en kro i Visby på Gotland, hvor børnene har en kort dialogscene med David Owe, leder efter noget i kroens kælder og forlader derefter kroen igen. musikerne (og musikken) optræder kort i starten og slutningen af denne kroscene.
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #6 Posted: Thu Jan 07, 2010 2:35    
  Så har jeg fået set filmen, hvilket jeg for resten ikke vil anbefale andre over 10 år.

Musikkerne går igen i flere scener, men her et et par billeder hvor liren ses tydeligt

Det kan vist ikke være andet end Virelais musik som spiller i baggrunden - hvilket vel må give svaret på dit spørgsmål, men hvem manden som svinger liren på filmen er, kan man vel se på rulleteksterne
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Jakob Skræp


Posts: 24
Viborg

Post #7 Posted: Thu Jan 07, 2010 22:56    
  ok, så ved jeg det, nysgerrigheden er stillet..
(og så er lirespilleren nok svensk, nu da filmen er skudt i Sverige.)
...men så vidt jeg husker var det en indendørs scene jeg så, men så må de jo ha' optråt flere gange i filmen.
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #8 Posted: Fri Jan 08, 2010 0:07    
  Ja.
Man jeg kunne ikke finde nogen steder i den scene du nævner hvor man kunne se liren.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B