Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
hvordan kommer jeg med til Indspildningen?
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Esben brandt


Posts: 5


Post #1 Posted: Tue Jun 09, 2009 1:09    Post subject: hvordan kommer jeg med til Indspildningen?
  hey jeg spiller fiddel og kunne godt tænke mig at spille sammen med nogle, men ved ikke helt hvordan jeg kommer igang? skal jeg bare møde op og så bare spille med når man øver eller skal jeg selv komme med an gruppe? ville gerne være med til at spille noget af jeres musik med "JER" har kun spillet det selv og det kommer nok til at lyde lidt bedre når man er flere.
MVH esben
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Tue Jun 09, 2009 15:46    
  Hej Esben

Når du skriver "Indspilningen,"  tænker du så på den indspilning af Skvaldersangs-sangene, som vi arbejder på?
Det skal lige siges, at de sange ikke er typiske middelaldersange/gammel musik, men derimod kærlige parodier på rollespilsmiljøet (oftepå moderne melodier og børnesange)...

Men dit indlæg kan også godt opfattes sådan, at du efterlyser nogle mennesker at spille "skjaldemusik" med generelt... så kan du skrive lidt mere præcist, hvad det er, du leder efter? Det ville gøre det lettere at komme med et brugbart svar Smile
Hop til top
Send private message
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #3 Posted: Tue Jun 09, 2009 16:53    
  Hej Esben.
Velkommen på forummet.
Noget kunne tyde på at du lidt har fejlfortolket "konceptet" som er skjaldesang.dk

På den anden side det faktisk ret bøvlet at definere hvad Skjaldesang egentlig er for en størrelse, så følgende er i bund og grund bare min version der forhåbentlig kan være med til at gøre dig lidt mere afklaret.
(Bagmændende bag Skjaldesang.dk vil sikkert irrettesætte mig )



I grove træk er Skjaldesang.dk er dels en database for sange og musik (som forsiden fortæller) og dels dette forum.

Forummet her samler en hel masse folk med interesse for rollespils-/middelalder-/folke-musik, til onlinedebatter om alt mellem himmel og jord inden for vores fælles interesse-område.

Men Skjaldesang er altså mere et videns/networkings-projekt, end en egentlig musikforening i traditionel forstand.

Flere af forummets brugere spiller ganske vidst musik sammen, men typisk i egne projekter, altså udenfor "Skjaldesang-regi".
Andre brugere kender slet ikke hinanden, så "JER" findes kun i kraft af alle os der bruger forummet forholdsvis ofte.

Hvad der måske kan virke forvirrende er at "Skjaldesang" har produceret 2 CD'er, og er igang med et tredje "Skvaldersangs"-projekt som Rikke nævner.
Disse projekter bliver dog realiseret i kraft af "ekstraordinære" møder og musik-"øvere" med "Skjaldesang" som fælles ramme Dette er indtil videre blevet varetaget af en forholdsvis begrænset skare af initiativtagere og frivillige musikere/sangere etc. 

Skjaldesang har altså (desværre) ikke et sted du bare kan møde op og spille med/"øve".
Det kan du (måske) til gengæld hos initiativer som Odense skjaldelaug: http://osmu.kilenna.dk/ (-hvis de da stadig er aktive!?)

Skjaldesang.dk er til gengæld også et rigtig godt sted at stifte bekendtskab med andre musikere/sangere i miljøet.
Derfor vil jeg opfordre dig til at at skrive et indlæg hvor du stiller dig selv til rådighed som "ledig" musiker på vores underforum "skjaldetavlen", hvor du sikkert også kan finde nogen at spille sammen med!
Fx kan det da se ud til at Johan Vedel savner nogen at spille sammen med...

Håber det hjalp!

/Mads

PS: Fiddel?... SEJT mand!
Hop til top
Send private message Send e-mail
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #4 Posted: Wed Jun 10, 2009 8:46    
  Jeg ser ikke nogen grund til at irettesætte dig, Mads... Smile

Jeg vil blot tilføje, at OSMU (=Odense Skjaldelaug) ER aktive stadig... og alle er velkomne til at komme til workshops og inspirere og blive inspireret.

Næste workshop er 11.-13. september (i Odense, forstås Wink)
Hop til top
Send private message
Tore Plougheld

Se fuldt billede
Posts: 135
Århus
Kangelig skjold

Post #5 Posted: Wed Jun 10, 2009 22:07    
  Det Mads sagde.

Fra Kristian og jeg grundlagde Skjaldesang tilbage i år 2000 (det vil sige at vi skal holde 10 års jubilæumsfest til næste år!) har projektet udviklet sig fra at optage nogle ballader og rollespilssange på bånd "for hyggens skyld" til det, vi er i dag: En kæmpe database og en masse networking, som gennem foreløbig to cd'er har dokumenteret, hvad vi kan og hvad der optager os.

Og som har bragt folk sammen i utallige små og store grupperinger gennem tiden. Jeg nævner i flæng: Plougheld Musica, Skjaldely, Gavn og sikkert en hulens masse andre også.
Hop til top
Send private message
Esben brandt


Posts: 5


Post #6 Posted: Fri Jun 12, 2009 15:36    
  super fedt! mange tak for svarene Smile ja jeg skrev måske lidt kringlet ;P men det var om den kommene CD, om der var et sted man skille melde sig til hvis man var med på det? eller om det bare var som ledig musiker/skjald??
og så ville jeg lige høre om du mente stilen: kærligheds sange? er det ikke det i har på de 2 første også eller hvordan skal det forstås?

Esben.
Hop til top
Send private message
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #7 Posted: Fri Jun 12, 2009 16:29    
  Esben... du skriver STADIG kringlet !

"og så ville jeg lige høre om du mente stilen: kærligheds sange? er det ikke det i har på de 2 første også eller hvordan skal det forstås?" 

Hvem er "du"? ...Og hvem pokker har nævnt noget om kærlighedsange indtil videre? 

Hvis du har et konkret spørgsmål til en bestemt person i debatten så er det en rigtig god idé at addressere vedkommende!
Fx: "Tore@  Jeg vil lige høre om du mente stilen: kærligheds sange?..."


Prøv generelt at tage dig lidt tid til at formulere, strukturere, og læse korrektur på dine indlæg når du skriver herinde.
Det kan være ret svært/irriterende for os udenforstående at tyde en tankerække af ufuldendte sætninger, helt uden punktummer eller afsnit... og dermed også svært at give dig respons og gode brugbare svar. 
Med en lillebittesmule skriftlig indsats, får vi allesammen mest udbytte af forummet!

Dette er på ingen måde ment som en skideballe/irettesættelse!

Hvis du vil medvirke på Skvaldersangs-CD'en skal du henvende dig til Rikke Munchkin (fx. med en Privat besked).

Mvh.
/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #8 Posted: Fri Jun 12, 2009 18:48    
  Jeg tror, at "du" i dette tilfælde var mig... og at det er udtrykket "kærlige parodier," Esben har forvekslet med kærlighedssange.

Esben: Skjaldesang (de to første cd'er) og Skvaldersang (den kommende cd) er to vidt forskellige ting.
- Skjaldesang er sange holdt i mere eller mindre middelalderlig/gammeldags stil, som kan bruges TIL rollespil.
- Skvaldersang er sange OM rollespil, som gerne tager lidt pis på det hele.

Jeg vil anbefale dig at kigge på www.skvaldersang.dk og kaste et blik på de sange, som vi skal indspille (se tråden http://skjaldesang.dk/debat/viewtopic.php?t=828). Hvis du derefter gerne vil være med til den indspilning, kan du også bare melde dig under fanerne i de underfora herinde, som hedder noget med Skvaldersang og fortælle, hvad du kan på hvilket niveau, sådan rent musisk...
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B