Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
MGP 2010 ? (way out of topic)
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Morten Koborg

Se fuldt billede
Posts: 408
Nykøbing F.
Messing-skjald

Post #1 Posted: Wed May 13, 2009 0:41    Post subject: MGP 2010 ? (way out of topic)
  Har lige siddet og set 1. semifinale i MGP 2009, og draget den konklusion, at med det udbud af Elvis-kloner, flower-power piger og tegneserie figurer der blev vist, ville der også sagtens kunne være plads til en Skjalde-MGP-Gruppe.

Med et smil på læben lod jeg tankerne flyve, og så for mig, en gruppe "rollespils/skjalde-nørder", udstyret med drejelirer, fløjter, rasledimser, lur, harper (både jøder og irske) og selvfølgelig Colberg på banjo, fordi sådan må det bare være..... og selvfølgelig en masse let klædte kvinder (i elverdragter), for ellers har man ikke en chance. Masser af ild er også blevet moderne, og det passer også meget godt med middelaldertemaet... Jeg har dog ikke helt fundet ud af, om vind-maskinen var opfundet i 1500 tallet... Derimod havde man opfundet bliderne, men de ville måske være for voldsomme på scenen...

Men jeg nåede frem til, at et sådan act nok ikke ville falde helt ved siden af Smile Tværtimod tror jeg, at det ville være berigende for et MGP...

Nuvel, der mangler også lige en melodi og en sang, men det kunne nok også klares med lidt fælles hjælp Smile

... Er der andre derude der kan bidrage med gode ideer, så er bare at taste videre på denne tråd


/Morten
Hop til top
Send private message Send e-mail
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #2 Posted: Wed May 13, 2009 1:54    
  Skjaldesang var for så vidt allerede repræsenteret ved aftenens melodi grand prix semifinale. Hvordan så det? Jo, det kæmpestore russiske militærkor sang i løbet af pauseshowet (efter sangene er præsenteret, inden resultatet af afstemningen afsløres) "For Gud" med hvad jeg går ud fra er den originale russiske tekst. Jeg spærrede øjnene lidt op da det gik op for mig hvorfor den sang liiiige lød så bekendt Very Happy
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Malene Grim


Posts: 78
Gødvad, Silkeborg
Bage-skjald

Post #3 Posted: Thu May 14, 2009 1:01    
  Man skal bare huske at sætte den ½ tone op i sidste omkvæd Wink  Ellers er det ikke en rigtig mgp-sang...
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #4 Posted: Thu May 14, 2009 22:18    
  Jeg stemmer for Skjaldesangen!
I denne acapella udgave:
http://www.youtube.com/watch?v=chxIr1e09A0
(bemærk at koret synger "key change" før det obligatoriske toneskift xD)
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Morten Koborg

Se fuldt billede
Posts: 408
Nykøbing F.
Messing-skjald

Post #5 Posted: Fri May 15, 2009 0:01    
  sejt.... key change.... Smile

Mon ikke MGP stiller som krav, at sangen er nyskreven. Men formen er hjemme, er det ikke noget med Tonika, Dominant og Subdominant ?

/M
Hop til top
Send private message Send e-mail
Malene Grim


Posts: 78
Gødvad, Silkeborg
Bage-skjald

Post #6 Posted: Fri May 15, 2009 11:24    
  Jo jo. Den tonale kadence skal jo være på plads.

Desuden mener jeg ikke at melodien skal være nyskrevet. Den må bare ikke tidligere være udgivet. Desværre. Skjaldesangen må vente indtil Talent 2010.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #7 Posted: Sat May 16, 2009 21:22    
  Man kan også bruge parallelakkorder! Så har vi seks, det må være rigeligt (foruden naturligvis dem som der kommer ind når vi skifter toneart.)
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Malene Grim


Posts: 78
Gødvad, Silkeborg
Bage-skjald

Post #8 Posted: Sat May 16, 2009 23:59    
  Kan man ikke også sætte et 7- eller 9-tal i bagen på nogle af de der akkorder? Både parallelerne og de "standard"?
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #9 Posted: Mon May 18, 2009 19:44    
  

IIiihhh!
...Også skjaldeforummet minder mig om den skriftlige musikeksamen jeg skal op til imorgen!
Hmpf!

...
Al spøg til side, så er jeg faktisk ret vild med årets vindersang!

- I et Europa der øjensynligt er bygget af pop, disko, freaks og al for meget hud, formår norsk traditions-fiol og hallingdansere alligevel at kæmpe sig til første pladsen... YEEES!!

Hop til top
Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B