Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Arrangementer ->
Skjalde-pirat-gruppe ?
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Morten Koborg

Se fuldt billede
Posts: 408
Nykøbing F.
Messing-skjald

Post #1 Posted: Wed Jan 07, 2009 15:12    Post subject: Skjalde-pirat-gruppe ?
  Hej allsammen

ROG Live (Rollespilsforeningen Guldborgsund på Falster) arrangerer til sommer, et Pirat Live Scenarie; Rom og Dukater.

Spil dato: 19,20,21. Juni 2009.
Spil sted: Det tidlgere Sommerland Falster.
Alderskrav: Fra 16 år

Check in fredag kl.16. Spillet slutter af med et brag af en efter fest lørdag aften. 

Det er så vidt jeg er informeret, det første udendørs Pirat Live arrangement i dk. Det tidligere sommerland er unikt, med søer, øer og smuk natur, og når du trænger til at få slukket din tørst står pirat kroen Den sunkne skude klar til at tage godt imod dig. 

Se mere på http://www.facebook.com/event.php?ei...id=40753322638 (hjemmeside er også på vej).


Jeg går og tænker på, om der skulle være en håndfuld skjalde der kunne tænke sig at være med til at skabe noget stemning til dette scenarie? Kunne man sætte et "band" sammen, og finde nogle sørgmodige sømandsviser (tortuga er mit hjem, helt klart), muntre melodier og sjolfe historier kunne det være rigtigt fedt....

Skriv gerne om du har nogle gode ideer, og om du kunne være interesseret.

Hilsen
Morten



Hop til top
Send private message Send e-mail
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #2 Posted: Wed Jan 07, 2009 16:06    
  JAaaaaataaaak!

Lise og jeg har allerede snakket om at tage afsted. Hun, Rikke, Signe og jeg har allerede haft planer om et pirat-crew, og jeg synes dette ville være en passende lejlighed.

Og et skjaldepirat-crew? Det ville da være sejt Smile Vi kunne være de mest syngende pirater i havnen, ehehe..
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #3 Posted: Wed Jan 07, 2009 19:35    
  Hali Haløj en mand i dametøj!
Jeg er frisk nok, hvis jeg kan få fri, og jeg har en allerhelvedsmasse materiale liggende....er jo trods alt Tortuga ukronede banjo mester =)
Jeg har dog et krav.

VI ER IKKE SKJALDE. Sørøver scenarier har spillemænd.
men som sagt jeg er frisk.

mvh
Christian
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Morten Koborg

Se fuldt billede
Posts: 408
Nykøbing F.
Messing-skjald

Post #4 Posted: Wed Jan 07, 2009 20:28    
  Sådan, banjo til folket og havets afskum Smile

... og det er helt fint med mig at vi hedder spillemænd, det skal ikke skille os ad... 

... og halløjsa for en chance for at performe Tortuga Liiiiiiiiive, med harmonika (eller er det accordion) og det hele.

Christian, du har en masse materiale skriver du, kan du løfte sløret for hvad det er for noget? Irsk musik eller irsk inspireret musik er vel også gangbart !?

/Morten
Hop til top
Send private message Send e-mail
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #5 Posted: Wed Jan 07, 2009 20:36    
  Slå koldt vand i blodet, sømand. Når jeg siger "skjaldepirat-crew" hentyder jeg til et crew bestående af folk herindefra, altså et hold samlet i skjaldesammenhæng Smile

/Liselle, der derudover mener vi bør pimpe den nye cd til efterfesten..
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Morten Koborg

Se fuldt billede
Posts: 408
Nykøbing F.
Messing-skjald

Post #6 Posted: Wed Jan 07, 2009 22:36    
  

Øhhh, hvad mener du Liselle?

Jeg har jo netop postet i dette forum, for at få så mange interesserede med. Og det er vel ikke en betingelse at man synger eller spiller musik....

Så hal ankeret ind, og sæt kursen mod syd Smile


/Morten

PS: Selvfølgelig skal den nye Skjaldesang II pimpes helt vildt, og derudover mener jeg at der skal pimpes rom hele dagen...

Hop til top
Send private message Send e-mail
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #7 Posted: Wed Jan 07, 2009 23:43    
  Morten: Det var rettet mod Christians protest ("VI ER IKKE SKJALDE"), ikke mod dig.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #8 Posted: Thu Jan 08, 2009 12:01    
  Liselle: den er jeg med på, men ændre stadig væk ikke på faktum, at når man tropper op til et pirat scenarie, så er der en del af de almindelige rollespilsange der ikke går. DVS. de fleste skjalde her inde fra skal ændre deres tankegang angående hvad deres musikalske rolle skal være i spillet

Sang og Musik til pirat scenarier er for mit vedkommende en blandning af:
Sørøver sange der eks. tortuga er mit hjem, shiver my timbers, A pirates life for me....der er også nogle få fra Skatteøen der kan bruges, men mnge af de sange er for poppet eller rocket. fællesnævneren er historien handler om pirater

Så er der trad. sømans sange/ sea shanties der er sange man bruge når der skal arbejdes på skibene eks. blow the mand down, donkey riding, south australia og what shall we do with the drunken sailor mm.

Irske/engelske/skotske trad. sange, der typisk er vidre udviklinger af overnævnte sange eller noget der har en passende hisorie eks. wiskey in the jar ville godt kunne placeres i den tid, Loch Lomond er en tidsløst kærligheds sang, all for me grog handler også om søens folk mm.

Der ud over er instrumental musik godt at spille, især når der skal eks. slås.
Man skal kunne opfange situationen hrtigt, og kunne agere baggrunds musiker eller baggrunds musik.
eks. fandt jeg mig selv spille græsk Sorba musik til nogle græske pirater der ville danse, og Jødisk kleshmer musik for nogle jødiske købmænd der svanede noget "hjem kultur".
Så der er masser man kan lave og bibringe til en pirat scenarie, hvis man kan opfange situation hurtigt og har styr på sit materiale hjemme fra.

Rikke har en kopi ligende af min nyeste sangbog jeg brugte til torden over tortuga 5, men den er meget Irsk inpireret pga. min Rolle til TOT scenarierne.


mvh
Christian
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #9 Posted: Thu Jan 08, 2009 13:14    
  Det bør da næsten sige sig selv at det normale repertoire ikke går, da det er en helt anden tid og stemning det drejer sig om.

Er der da nogen der har snakket om at vi skal rende rundt og synge Bahrains Sang, eller...? Smile

/Liselle, der altså også har været til Torden Over Tortuga
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #10 Posted: Thu Jan 08, 2009 22:06    
  Nej der ingen der har nævnt nogle sange endnu, men jeg har oplevet folk der er kommet og spurgt om jeg ikke gad at spille...."Den unævnelige" og der er også nogle der har siddet og spillet  eks. " Den flyvende Hollænder" hvilket er et ala jazz nummer. Så det er simpelthen for at være på forkant med de problemstillinger jeg er rent ind i som musiker til piratscenarier.

mvh
Christian
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #11 Posted: Mon Jan 19, 2009 11:33    
  Aargh! Krise!

Den weekend har mit arbejdesommerfest om fredagen, og jeg har rådighed hele weekenden! Sad

Ville ellers vildt gerne... og pønser stadig på, om jeg skulle "pjække" fra festen og håbe på, at de ikke giver mig arbejdsopgaver lørdag, men kan i sagens natur ikke sige noget om det før fredag den 13. juni kl. 13.00.
Hvordan er det med betaling og tilmelding og den slags? Dit Facebook-link sendte nemlig bare mig til min egen "Home"-side...

Jeg kan bekræfte, at CC har en allerhelvedes lang sangbog med helt ufatteligt mange sange og er et helt piratsk one man band i sig selv.
Jeg ville gerne komme og brumme med og ville også love at have lært teksten til The Lifeboat Mona (og måske endda lære en sang eller to på en fløjte tilat akkompagnere med et sted?) , men altså... tidspunktet er ikke det mest optimale i hele verden lige nu :-/

Jeg ville naturligvis også være klar på den om den fulde skotte og hvad jeg ellers har rodet med til fx Frederikshavn Wink
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #12 Posted: Tue Apr 14, 2009 11:45    
  Nå folkens.
Min kalender har afgjort at jeg ikke kan tage med til scenariet alligevel.
Jeg afslutter min pædagog uddannelse om fredagen, hvilket betyder mega fest.
Jeg ville derfor først kunne være der lørdag eftermiddag, hvor jeg i øvrigt skal på arbejde.

Så i må fyre den af uden mig.

mvh
Christian

ps. jeg står stadigvæk til rådighed angående, noder, tekster, indspilninger mm.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Arrangementer Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B